mai 04, 2024, 00:01:30 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vrakpant kampanje  (Lest 6314 ganger)
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« på: august 16, 2011, 08:28:50 am »

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10081362
Sitat
- Dette er en miljøkampanje. Vi har et ansvar for å samle inn biler, og har diskutert hvordan vi kan få tak i slike biler som blir glemt, typisk eksempel hensatt på en låve.

For låvebiler er jo en pest og en plage ?

« Siste redigering: august 16, 2011, 08:36:44 am av Hans » Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Sander
Seniormedlem
****
Innlegg: 284
Bosted: stavenger


Das Auto...


Vis profil
« Svar #1 på: august 16, 2011, 08:49:01 am »

Jeg tviler også på at låvebiler skader miljøet...
Loggført
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #2 på: august 16, 2011, 10:00:08 am »

Håper og tror at gammer'n som har satt den gamle bobla eller bussen sin på låven, har gjort det for å ta vare på den. Vil tro at vraking er siste utvei.
Men det er sikker noen som kunne ha pusset opp et og annet som forsvinner. Sikkert noen gode delebiler som tar kvelden på denne måten...  Tvilende
Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #3 på: august 16, 2011, 13:12:25 pm »

Denne kommentaren synes jeg var fin Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig
Hva med en høy vrakpant på inkompetente politikere og byråkrater slik at vi kan bli kvitt disse idiotene som bare produserer avgifter og offentlige utgifter, og mye gassutslipp også.
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #4 på: august 16, 2011, 13:20:32 pm »

Ah.. flott. Endelig kan jeg bli kvitt min slitne 67.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #5 på: august 16, 2011, 14:27:04 pm »

Jeg håper virkelig at vrakpanten kommer opp i 20 lapper fast. Hadde vært fantastisk og få skrota alle "billig" bilene 18 åringene er tvunget til og kjøpe etter og ha ruinert seg når de tok lappen. mye av de bilene som er rundt om idag burde ABSOLUTT få den evige hvile. er vel ingen fare for at gamle klassikere forsvinner for litt ekstra kroner. idag er det internett i stort sett alle hus og det er fåtall som ikke er klar over hva de har stående og ofte hva det er verd. tror det og få vraka masse dritt vil ha posetiv innvirkning på brukt bil markedet også.
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
Kallenavn
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: M&R

ett eller anna lurt


Vis profil

« Svar #6 på: august 16, 2011, 14:31:04 pm »

Å øke vrakpanten til 20000 vil ikke hjelpe en dritt,det neste vraket som 18-åringen kjøper vil bare koste 20000 mer.
Loggført

74 t2 camper,85 t3 syncro,90 golf td.
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #7 på: august 16, 2011, 14:42:37 pm »

Å øke vrakpanten til 20000 vil ikke hjelpe en dritt,det neste vraket som 18-åringen kjøper vil bare koste 20000 mer.
de har hatt lignende kampanje for noen år siden og da blei det rydda godt opp i bilparkene rundt om. om løsningen kanskje vil være og ha det en periode og få vekk litt dritt er jo også en tanke. men og bli kvitt litt dritt er jeg sikker på er lurt!!
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #8 på: august 16, 2011, 14:58:03 pm »

Å øke vrakpanten til 20000 vil ikke hjelpe en dritt,det neste vraket som 18-åringen kjøper vil bare koste 20000 mer.
de har hatt lignende kampanje for noen år siden og da blei det rydda godt opp i bilparkene rundt om. om løsningen kanskje vil være og ha det en periode og få vekk litt dritt er jo også en tanke. men og bli kvitt litt dritt er jeg sikker på er lurt!!
enig med "kallenavn" hjelper ikkeno, bilene som koster 20k mer etterpå, er ikke nødvendigvis hverken bedre eller tryggere, og sannsynligvis ikke mer miljøvennlige heller. sist det var høy vrakpant, ble det satt regler og betingelser, som gjørde at "låvebiler" ikke fikk samme panten... dette er et utsagn de som ønsker navnet sitt på trykk har kommet med til vg for å få litt blest rundt seg selv.... sett ned avgiftene på nye biler, å endre avgiftspolitikken rundt eldre biler hadde hjulpet mere
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Kallenavn
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: M&R

ett eller anna lurt


Vis profil

« Svar #9 på: august 16, 2011, 16:05:32 pm »

For å få høy vrakpant ved sist kampanje så måtte bilen ha skilt og betalt årsavgift.Ikke mange skogsvrak som fyller disse kriteriene.
Loggført

74 t2 camper,85 t3 syncro,90 golf td.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #10 på: august 16, 2011, 16:29:17 pm »

For å få høy vrakpant ved sist kampanje så måtte bilen ha skilt og betalt årsavgift.Ikke mange skogsvrak som fyller disse kriteriene.

Og godt er det..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #11 på: august 16, 2011, 21:17:17 pm »

Jeg håper virkelig at vrakpanten kommer opp i 20 lapper fast. Hadde vært fantastisk og få skrota alle "billig" bilene 18 åringene er tvunget til og kjøpe etter og ha ruinert seg når de tok lappen. mye av de bilene som er rundt om idag burde ABSOLUTT få den evige hvile. er vel ingen fare for at gamle klassikere forsvinner for litt ekstra kroner. idag er det internett i stort sett alle hus og det er fåtall som ikke er klar over hva de har stående og ofte hva det er verd. tror det og få vraka masse dritt vil ha posetiv innvirkning på brukt bil markedet også.

Hva da med alle vw-boblene som vil bli revet ned i kværna? Ikke bare bobler, men sikkert helt ok andre biler også.
Med en så høy pris, så vil du måtte betale over 20.000,- for en delebil, er det så flott da? Nei, håper denne er på
1500 i mange år til.
Loggført


Old bugs never die
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #12 på: august 16, 2011, 21:23:06 pm »

Tipper på at prisen på bobler på finn.no går opp, og at flere objekter blir borte.

ALDRI SELG - ALDRI!
Loggført

Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #13 på: august 17, 2011, 14:38:17 pm »

Noen som vet noe om en får slik forhøyet vrakpant når bilen også kun er et opprusta skall?
Har selv tenkt å benytte meg av dette ved å hive min 74 MB 240D, tanken er å strippe den helt for deler for så å sende det opprusta karosseriet på høggern. Bilen har jo fremdeles skilt og er forsikret (men ikke EU godkjent...)
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #14 på: august 17, 2011, 15:28:06 pm »

bør gå fint. solenge du ikkje har kappa i ramma eller most taket..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #15 på: august 17, 2011, 15:34:01 pm »

Nå er vel denne kampanjen beregnet på skogsvrak, låvebiler o.l. Spiller ingen rolle om den er registrert eller ikke, men den må tilfredstille de opprinnelige kravene for å få pant.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
nime
Supermedlem
*****
Innlegg: 1115
Bosted:


Vis profil

« Svar #16 på: august 17, 2011, 15:58:29 pm »

-
« Siste redigering: september 01, 2011, 05:44:07 am av nime » Loggført
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #17 på: august 18, 2011, 13:30:00 pm »

Nå er vel denne kampanjen beregnet på skogsvrak, låvebiler o.l. Spiller ingen rolle om den er registrert eller ikke, men den må tilfredstille de opprinnelige kravene for å få pant.

Egentlig ganske idiotisk da låvebiler ikke akkurat forurenser mye. Men jeg skal prøve å få vridd så mye som mulig ut av den gamle /8n nå. Er jo tross alt Staten sin skyld at den har blitt så rusten Osteaktig
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!