mai 03, 2024, 03:38:39 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Nå kan det snart shoppes! USD på vei ned i kjellern...  (Lest 2687 ganger)
| UMBINC |
Seniormedlem
****
Innlegg: 285
Bosted: jessheim



Vis profil
« på: mars 20, 2009, 09:39:14 am »

Det ser ut til at den amerikanske dollaren kommer til å nå nye bunnivåer innen det første året Glad 6.34 i dag.
Dette er godt nytt for de som vil handle deler fra "over there". Fram til det dukker opp en NY valuta..

http://e24.no/makro-og-politikk/article2988011.ece

Så nå er det bare å spare kroner i kassa i påvente av gode kjøp.

UMB
« Siste redigering: mars 20, 2009, 09:41:04 am av UMBINC » Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #1 på: mars 20, 2009, 09:58:55 am »

Handla i fjor sommer jeg, da var den 5,-  Sjokkert
Loggført

1961 T1 - Custom
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #2 på: mars 20, 2009, 10:14:08 am »

Det hjelper liksom ikke med dollaren i kjelleren, når fraktprisene er på loftet....
To frontlykter med Jetcarrier 600 spenn i ren frakt Sjokkert
Loggført

Speed is no substitute for direction
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #3 på: mars 20, 2009, 10:21:28 am »

.. men det hjelper på med lav dollarkurs. Men jeg er enig i at fraktprisene varierer noe forferdelig.
Bestilte da noe stæsj i går jeg i hvert fall. Så får vi se på kreditkortregninga hva kursen ble.  Gliser Gliser
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
Håkon
Seniormedlem
****
Innlegg: 488
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #4 på: mars 20, 2009, 18:09:44 pm »

Jeg kjøper stort sett av norske forhandlere. De har min støtte! Jeg driter i om det er noen kr i forskjell. Vi ser nå at en norsk forhandler avvikler butikken pga konkurransen som er blitt pga internett. Det er utrolig synd, da han hadde masse deler og kompetanse. Over 20 år med norsk vw historie legger nå ned pga det ikke er økonomisk forsvarlig å drive en slik butikk.

Jeg håper for all del at de resterende norske fohandlerne holder ut. Vi må ikke flagge ut alt vi har i dette landet. Hvor er solidariteten hos det norske folk?
Dette gjelder ikke bare VW, men industrien generelt. Tjener ett selskap penger, blir det stort sett solgt til ett utenlands selskap og pengene forsvinner ut av Norge. Men kompetansen sitter hos det norske folk!

min 50 øre...







Loggført

TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: mars 20, 2009, 18:36:13 pm »

Hei Håkon - om vi tenker på samme butikk så er det bare butikklokalet som legges ned, det blir postordre som før - så de som bor laaangt unna vil ikke merke så mye av dette. Just my 2 cents Glad

Jeg kjøper stort sett av norske forhandlere. De har min støtte! Jeg driter i om det er noen kr i forskjell. Vi ser nå at en norsk forhandler avvikler butikken pga konkurransen som er blitt pga internett. Det er utrolig synd, da han hadde masse deler og kompetanse. Over 20 år med norsk vw historie legger nå ned pga det ikke er økonomisk forsvarlig å drive en slik butikk.

Jeg håper for all del at de resterende norske fohandlerne holder ut. Vi må ikke flagge ut alt vi har i dette landet. Hvor er solidariteten hos det norske folk?
Dette gjelder ikke bare VW, men industrien generelt. Tjener ett selskap penger, blir det stort sett solgt til ett utenlands selskap og pengene forsvinner ut av Norge. Men kompetansen sitter hos det norske folk!

min 50 øre...








Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Espen S. Andresen
Supermedlem
*****
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo

tlf 94 38 27 88


Vis profil

« Svar #6 på: mars 20, 2009, 18:53:47 pm »

For ikke å snakke om salg på markeder og treff - igjen hvis vi snakker om samme forhandler.

Dessuten er det dukket opp en ny forhandler (dog med flere tiår med erfaring og kompetanse) i den senere tid, så jeg føler vel ikke at situasjonen er helt håpløs.
Men at det er kostbart å sitte med enorme varelagre og butikklokaler få besøker, det er det vel liten tvil om.

Hei Håkon - om vi tenker på samme butikk så er det bare butikklokalet som legges ned, det blir postordre som før - så de som bor laaangt unna vil ikke merke så mye av dette. Just my 2 cents Glad

Jeg kjøper stort sett av norske forhandlere. De har min støtte! Jeg driter i om det er noen kr i forskjell. Vi ser nå at en norsk forhandler avvikler butikken pga konkurransen som er blitt pga internett. Det er utrolig synd, da han hadde masse deler og kompetanse. Over 20 år med norsk vw historie legger nå ned pga det ikke er økonomisk forsvarlig å drive en slik butikk.

Jeg håper for all del at de resterende norske fohandlerne holder ut. Vi må ikke flagge ut alt vi har i dette landet. Hvor er solidariteten hos det norske folk?
Dette gjelder ikke bare VW, men industrien generelt. Tjener ett selskap penger, blir det stort sett solgt til ett utenlands selskap og pengene forsvinner ut av Norge. Men kompetansen sitter hos det norske folk!

min 50 øre...








Loggført

EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #7 på: mars 20, 2009, 18:57:22 pm »

Og forhandleren vi snakker om er....?
Loggført

1969 Militær-buss
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #8 på: mars 20, 2009, 18:58:33 pm »

Og forhandleren vi snakker om er....?

Knut
Loggført
Håkon
Seniormedlem
****
Innlegg: 488
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #9 på: mars 20, 2009, 19:16:13 pm »

@ TomR , da har du annen informasjon enn det jeg har fått. Jeg har forstått det på Knut at hele lageret skal selges ut. Ingen nye deler skal inn.
Perioden til lager er tomt skal kun være postordre. Deretter er det kroken på døra for godt!
Håper inderlig jeg tar feil, for service, kunnskap, kvalitetsdeler på lager, har ikke jeg funnet mange andre plasser!

Heldigvis har jeg fått reservert min godbit....ikke mange forhandlere som har slikt på lager.
Loggført

52split
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: KRISTIANSUND


Strandbil


Vis profil
« Svar #10 på: mars 20, 2009, 19:23:06 pm »

Videre drift blir på internett og markedssalg ifølge knut
Loggført

T1 1966
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #11 på: mars 25, 2009, 13:50:31 pm »

Et lite spørsmål: Jeg trenger dørtrekk mv til min 65 microbus, har funnet det jeg trenger hos Wolfsburg West. Er det noen av de norske som kan levere tilsvarende? (Vil ikke ha TMI...)
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #12 på: mars 25, 2009, 13:56:42 pm »

Hot Shop har pleid å bestille derfra iblandt, regn med lang leveringstid.
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #13 på: mars 25, 2009, 14:07:46 pm »

Hot Shop har pleid å bestille derfra iblandt, regn med lang leveringstid.

OK, veit du noe om prisene i forhold til å handle direkte? Har en viss rabatt gjennom vwacb, men vet ikke hvor mye der er på denne type bestilling.
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #14 på: mars 25, 2009, 14:25:43 pm »

Solan,Det finnes masse firma i Uk som driver å lager Dørtrekk til Busser,
Og i Hælga er det VoWo Show,
Da er det bare å sette seg på Flyet til UK Øyerulling

Mags
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #15 på: mars 25, 2009, 15:49:52 pm »

Et lite spørsmål: Jeg trenger dørtrekk mv til min 65 microbus, har funnet det jeg trenger hos Wolfsburg West. Er det noen av de norske som kan levere tilsvarende? (Vil ikke ha TMI...)

Lars Rosenquist fører jo alt frå WW!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!