mai 22, 2024, 13:33:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Spm vedr. kobling av bensin og vakum på IDF  (Lest 1064 ganger)
haug57
Supermedlem
*****
Innlegg: 599
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« på: mai 25, 2009, 10:30:36 am »

Nybegynnerspørsmål! Skal montere 36mm IDF gassere. Det er 2 bensinkoblinger. Regner med den ene er retur? Kan denne bare blindes? Evt. hvem av disse er det?

Det samme gjelder vakumen. Skal disse også blindes? Kjører 009 fordeler.



* 1641CCM(lit).JPG (100.63 KB, 1114x743 - vist 77 ganger.)
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: mai 25, 2009, 11:24:12 am »

På mine 40mm IDF og 009 har jeg hverken vakum eller retur. Funker fint det. Mine er litt følsomme for lavt bensintrykk. Kjører 3 bar selv om jeg er anbefalt mindre trykk pga flottørnåla.

EDIT: 3,5psi. ikke 3 bar.. Øyerulling
« Siste redigering: mai 25, 2009, 22:33:37 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

haug57
Supermedlem
*****
Innlegg: 599
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #2 på: mai 25, 2009, 14:13:56 pm »

På mine 40mm IDF og 009 har jeg hverken vakum eller retur. Funker fint det. Mine er litt følsomme for lavt bensintrykk. Kjører 3 bar selv om jeg er anbefalt mindre trykk pga flottørnåla.
Men har du da bare blendet koblingene?
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #3 på: mai 25, 2009, 18:05:55 pm »

Må være desimalfeil på trykket! Snarere 0,3 istedenfor 3 bar.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: mai 25, 2009, 22:23:56 pm »

På mine 40mm IDF og 009 har jeg hverken vakum eller retur. Funker fint det. Mine er litt følsomme for lavt bensintrykk. Kjører 3 bar selv om jeg er anbefalt mindre trykk pga flottørnåla.
Men har du da bare blendet koblingene?
Jeg har aldri hatt dem av og studert dem, så jeg vet ikke hvordan de er blendet.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: mai 25, 2009, 22:28:49 pm »

Må være desimalfeil på trykket! Snarere 0,3 istedenfor 3 bar.
he he.. blingsa litt der ja.. 3psi. det blir vel sånn cirka 0,207000 bar.. http://www.glemsom.dk/talmaal/engomr.htm
Og sprang nå ned i garasjen for å kontrollere at måleren står på ca. 3,5psi..
« Siste redigering: mai 25, 2009, 22:31:43 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #6 på: mai 26, 2009, 15:26:18 pm »

Bensinretur på forgassere? Dette brukes vell kun ved innsprøytning?

På DRLA'ene mine er ihvertfall den andre bensinkoblingen til å føre bensin til den andre forgasseren, og så blendes den siste tilkoblingen (det er to på hver forgasser). Men jeg vet ikke om det er tilfellet på Weber forgassere.

Vakum-uttakene må blendes om de ikke brukes, viss ikke får du falskluft.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!