mai 15, 2024, 20:51:16 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prosjekt Høyttalerkasse T1 "Rev.1.1" Ombygget etter råd på forum...  (Lest 29467 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« på: desember 23, 2008, 14:34:10 pm »

Tenkte det kunne vært greit å ha litt go`lyd i bilen. Har lurt på hva jeg burde gjøre, har sett et par tråder her før, men hadde lyst å prøve noe "mitt eget".

Målet var å lage en kasse som tok opp mest mulig plass bak baksetene(Mest Volum) som lett kunne taes ut, var sikker, og som kunne skjules av original hylla som ligger ned bak baksetene.

Første utfordring kom når jeg skulle ha i en 12" sub, og så var det ikke plass mellom baksetet og brannveggen. Ikke gikk den på høyden heller.
Resultatet ble å feste den diagonalt i midten av kassen, Det var allikevel god klaring til et par 6x9" på hver side av den.

Jeg brukte 20mm MDF som topp plate, sider og bunn i 18mm OSB plater. Diagonal innfestning til sub lagde jeg av 18mm BBX finèr, da jeg måtte ha noe sterkt pga de tynne kantene som ble igjen etter hullet til subben.

For å ha mulighet til å bytte element uten å rive kassen, brukte jeg Nordsjø 6x10mm ES profil pakning i bunnen, og festet bunnen med 30 stk ESSVE 4,2x55mm skruer.  Brukte moment innstilling på drillen for å få jevnt trykk mot pakningen. (komprimert fra 6 til 1mm)

For å skjære til toppplata så den skulle passe, la jeg ned baksete, la et pappstykke under den originale "hattehylla" og tegnet rundt denne. Siden den er i papp og tekstil, og plata skal være 20mm MDF, la jeg inn 10mm klaring rundt hele så det ikke skulle bli vanskelig å vippe opp seteryggen etterpå.

Jeg brukte to forsterkere, en brokobla til subben, xover på ca. 200HZ og under, den andre kobles til 6X9 og med high filter instilling på ca 200HZ og over.

Da bilen har originalt Sapphire XTV radio, valgte jeg å ikke montere stereo. (Bruker hanskerommet til andre ting) Så jeg koplet en Ipod Nano 8GB direkte til begge forsterkerne. Har også montert en "vintagelook" bryter i midtkonsollen til power remote control for forsterkerne.

Alt i alt spiller det vanvittig bra, ble sykt billig, og jeg synes det ser greit nok ut. NB! Det tar meg 2 minutter å vippe ned seteryggen, ta frem originalhylla å legge denne over. Noe diskant forsvinner, men det er i hvertfall lett å få det til å se originalt ut.

Når jeg sier sykt billig, tror jeg hele prosjektet kom meg på under kr. 1.500.- Platerestene fikk jeg på jobb, og resten hadde vår alles kjære Finn(.no) rett i nabolaget..


* htkasse5.jpg (118.36 KB, 800x600 - vist 404 ganger.)

* htkasse6.jpg (136.64 KB, 800x600 - vist 497 ganger.)

* htkasse2.jpg (169.93 KB, 800x600 - vist 491 ganger.)

* htkasse4.jpg (141.22 KB, 800x600 - vist 327 ganger.)

* htkasse7.jpg (97.82 KB, 800x600 - vist 381 ganger.)

* htkasse3.jpg (114.68 KB, 800x600 - vist 542 ganger.)

* htkasse1.jpg (115.48 KB, 800x600 - vist 564 ganger.)
« Siste redigering: desember 26, 2008, 12:55:48 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: desember 23, 2008, 14:43:08 pm »

har du noen flere bilder av kasse konstruksjonen din?

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: desember 23, 2008, 14:45:51 pm »

Skal se. Vent et par minutt,,
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #3 på: desember 23, 2008, 14:50:05 pm »

burde det ikke være en form for bass reflex  i denne`?
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #4 på: desember 23, 2008, 14:51:14 pm »

Intresangt!

EDIT: Forsto det nå....

Men du har ikkje målet på kassa då?? lengd, bredd og høgd?

Må laga meg ei sånn eg og Glad
« Siste redigering: desember 23, 2008, 14:57:44 pm av Tistlo » Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: desember 23, 2008, 14:52:23 pm »

Enkel konstruksjon. To like langsider, to kortsider som går i mellom, en bunn som går utenpå, og toppplata som beskrevet.
Luftehull i midten er for Subben. Innvending skråplate til sub må tilpasses etter at sidene er montert sammen.



* htkasse8.jpg (122.85 KB, 800x600 - vist 400 ganger.)

* htkasse9.jpg (114.68 KB, 800x600 - vist 373 ganger.)

* htkasse10.jpg (112.13 KB, 800x600 - vist 419 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: desember 23, 2008, 14:55:18 pm »

burde det ikke være en form for bass reflex  i denne`?

Hullet i midten trodde jeg fungerte som en slags bassreflex, men jeg er klar over at det finnes tabeller, utregninger, og konstruksjoner som sikkert vil vise at det jeg har gjort er "feil".

Men det tar jeg ikke så høytidelig, da mine mål er nådd.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: desember 23, 2008, 14:58:56 pm »

Intresangt!

Målet på kassa er lik målet på ei hattehylle som passer perfekt minus 10mm??

Må laga meg ei sånn eg og Glad

Ikke la det lure av hjulbrønnen! Kassa må være ca. 900mm lang for å komme i mellom hjulbrønnen bak.

Og så bør du lage kassen smalere enn topphylla, og la topp-plata stikke ut rundt 10mm bak mot brannveggen.
Dette fordi den veggen går ikke 90 grader, men er litt skrå.

Men topp plata, er 10mm mindre en hylla ja. (Test selfølgelig hylla i bilen før du limer den fast på kassen  Gliser
« Siste redigering: desember 23, 2008, 15:02:02 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #8 på: desember 23, 2008, 15:01:39 pm »

I see Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #9 på: desember 23, 2008, 15:03:51 pm »

burde det ikke være en form for bass reflex  i denne`?

Hullet i midten trodde jeg fungerte som en slags bassreflex, men jeg er klar over at det finnes tabeller, utregninger, og konstruksjoner som sikkert vil vise at det jeg har gjort er "feil".

Men det tar jeg ikke så høytidelig, da mine mål er nådd.

greit nok det , men slik jeg forstår den konstruksjonen så vil nesten ikke den 12" inne i kassa gi noe extra bass , den er der nesten bare for "Pynt", da den i praksis  ikke har noen kasse.
mestepartenav av det du opplever av bass må komme fra 6x9"
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #10 på: desember 23, 2008, 15:04:56 pm »

Du kan jo finne ut kor stort volum subben treng, også laga nokon skillevegger i kassa for å skapa eit rom med rett volum!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #11 på: desember 23, 2008, 15:06:38 pm »

burde det ikke være en form for bass reflex  i denne`?

Hullet i midten trodde jeg fungerte som en slags bassreflex, men jeg er klar over at det finnes tabeller, utregninger, og konstruksjoner som sikkert vil vise at det jeg har gjort er "feil".

Men det tar jeg ikke så høytidelig, da mine mål er nådd.

greit nok det , men slik jeg forstår den konstruksjonen så vil nesten ikke den 12" inne i kassa gi noe extra bass , den er der nesten bare for "Pynt", da den i praksis  ikke har noen kasse.
mestepartenav av det du opplever av bass må komme fra 6x9"


Spørs hvilken vei basser er faset, men 6x9 vil få en tøff hverdag hvis de ikke er adskilt fra basser.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
VeteranBobla
Supermedlem
*****
Innlegg: 1000
Bosted: Hamar



Vis profil WWW
« Svar #12 på: desember 23, 2008, 15:13:12 pm »

Har egentlig ingen peiling på stereobygging, men synes i allefall at dette ser ut som en grei løsning både praktisk og utseendemessig. Håper det kommer noen flere meninger om denne og løsning på hvordan bassen bør monteres/bygges inn. Mon tro om det ikke blir en slik en på meg etterhvert og =)
Loggført

T1 1300 1969 "Bølle"
T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil)
Fiat 500D 1961

Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) - http://www.MbMproduction.net
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #13 på: desember 23, 2008, 15:15:22 pm »

burde det ikke være en form for bass reflex  i denne`?

Hullet i midten trodde jeg fungerte som en slags bassreflex, men jeg er klar over at det finnes tabeller, utregninger, og konstruksjoner som sikkert vil vise at det jeg har gjort er "feil".

Men det tar jeg ikke så høytidelig, da mine mål er nådd.

greit nok det , men slik jeg forstår den konstruksjonen så vil nesten ikke den 12" inne i kassa gi noe extra bass , den er der nesten bare for "Pynt", da den i praksis  ikke har noen kasse.
mestepartenav av det du opplever av bass må komme fra 6x9"

Hvis bassen kommer fra 6x9, så må det være for at de er slaver for 12". De er faset likt, (+/-) og subben går under 200HZ, 6x9 går over. Og selv om jeg ikke har greie på lyd, kjenner jeg at det kommer trykk ut i fra luftehullet.

Men er rådet å sette opp skillevegger slik at det er "tett" bak høytallerne? Gjerne ikke lett å se det, men det er faktisk en del volum i kassen, så det er rom for mods. Øyerulling
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #14 på: desember 23, 2008, 15:15:55 pm »

cluet er att sub'en ikke har en egen kasse.
den er bare montert på en plate.
Hele poenget med en høytalerkasse er å isolere lydbølgene på baksiden av elementet vekk fra forsiden av elementet
slik att  lydbølgene ikke kommer i kontakt med hverandre.
(ved en lydpuls så lager forsiden av elementet overtrykk , og baksiden undertrykk; legger man dette sammen blir det null..teoretisk)
bruker man bassrefleks så forsinker man lyden i røret nok ,via tregheten i lufta , slik att det kommer "i fase" med lyden på forsiden og forsterker lyden totalt
den plata inni i kassa kan kanskje kalles en "Åpen baffel" løsning  men da skulle denikke stått inne i kassa til 6x9"  og vært MYE størrre for å skjerme lydbølgene som en bass lager(bølgelengden)
Ja, egen kasse til sub'en (som spiller rett ut i kupeèn og gjerne egne kasser til 6x9"
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #15 på: desember 23, 2008, 15:17:47 pm »

Har egentlig ingen peiling på stereobygging, men synes i allefall at dette ser ut som en grei løsning både praktisk og utseendemessig. Håper det kommer noen flere meninger om denne og løsning på hvordan bassen bør monteres/bygges inn. Mon tro om det ikke blir en slik en på meg etterhvert og =)
Og så er det enkelt å montere alle elementene under plata og legge på tynt originalstoff så alt blir usynlig...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #16 på: desember 23, 2008, 15:21:28 pm »

Ikke sett godt nok på bildene jeg. Ser nå at basser bare sitter på ei åpen plate. Trodde denne var heldekkende, slik at basser hadde egen kasse på "forsiden". Vil nok merke stor forskjell om basser får egen kasse!
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #17 på: desember 23, 2008, 15:23:54 pm »

Jeg kjøper argumentene til KUK(!) Ser at det burde vært plater ihvertfall opp langs fronten av subben, så kassen blir tett bak elementet.
Deretter lage små kasser bak 6x9. Tror ikke de trenger store kasser, de skal ikke flytte luft. Da får jeg en held del volum igjen til subben.
Gleden er stor ved å tenke på at det er forbedringspotensiale:-)

Tar opp igjen kassen i romjula. Nå må jeg legge pinnekjøttet i vann. Takk for alle innspill!

Og jeg tar mål av alle delene når jeg først er i gang. Så er det lettere for dere andre om der føler dere fristet til å gjøre det samme.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #18 på: desember 23, 2008, 15:40:36 pm »

Alternativt (siden vi diskuterer stereo) går det an å lage en kasse til kun sub bak og heller kjøre frontøyttalere i sparkepaneler - konsert er best forfra Blunker. Unneberg selger sparkpaneler i plast som med litt modifikasjon fungerer utmerket og svelger unna en 6,5" høyttaler.
Her er en kasse jeg laget i min spede resto-ungdom.. Trykkammer på kun 18 liter (10" element), spilte særdeles tight og fint.

Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
gold-digger
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted: Skatval


Vis profil

« Svar #19 på: desember 23, 2008, 16:32:32 pm »

jeg har laget flere kasse til bobla...

ene forslaget i min bil  var med 2 12" som sto med magneten oppover. det funket skikkelig bra, men allt av forsterkere og diverse måtte ligge i bagasjerommet forran...

andre forslaget laget jeg i bobla til søstra.. 1 12" å 2 3 veishøytalere..
der ble kassen laget så den sto i midten. å topp-platen ble laget så den dekte hele rommet over å da ble det plass på begge sidene til 3 veisene...
da fikk jeg også plass til forsterker bak baksetet...

så det er utrolig hvor mange alternativer du har å velge i...
allt avhenger av hvor bra lyd du egentlig er ute etter....
Loggført
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #20 på: desember 23, 2008, 17:58:49 pm »

Her er det meste gjordt galt.
Den basskassen har ingen funksjon overhodet.
Subben spiller så og si i friluft og lager ikke noe lyd i det hele tatt.

6X9" spiller best i 10 liters lukkede kasser. Disse vil jeg delt på 100 Hz, subben 100-120 Hz.
Volumet på hver side av subben + lengde på bassrefleksrøret må være korrekte
for elementtypen for at denne "Isobarec" kassen skal spille som den skal.

Uten å ha hørt dette spille så vet jeg at dette låter som en dass Rekker tunge
Ta kontakt med meg så skal jeg hjelpe deg med dette prosjektet.
Har en 2. og 3. plass i NM Lyd I Bil, så litt kompetanse må jeg få skryte på meg Blunker
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #21 på: desember 23, 2008, 18:16:31 pm »

Her er det meste gjordt galt.
Den basskassen har ingen funksjon overhodet.
Subben spiller så og si i friluft og lager ikke noe lyd i det hele tatt.

6X9" spiller best i 10 liters lukkede kasser. Disse vil jeg delt på 100 Hz, subben 100-120 Hz.
Volumet på hver side av subben + lengde på bassrefleksrøret må være korrekte
for elementtypen for at denne "Isobarec" kassen skal spille som den skal.

Uten å ha hørt dette spille så vet jeg at dette låter som en dass Rekker tunge
Ta kontakt med meg så skal jeg hjelpe deg med dette prosjektet.
Har en 2. og 3. plass i NM Lyd I Bil, så litt kompetanse må jeg få skryte på meg Blunker



har du bare en 2. plass som beste du da.
jaja..

Blunker

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #22 på: desember 23, 2008, 18:20:39 pm »

Ja, ble slått av Anders Fleischer.
Men det kan jeg leve med Blunker

www.autod.no/
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #23 på: desember 23, 2008, 18:22:34 pm »

100-120Hz er, etter min mening alt for høyt å dele en 12". Jo lavere ned i frekvens man kommer, jo mindre retningsbestemt blir lyden. 6x9" høyttalerne klarer fint å spille ned til 60Hz med rett volum. Noe som kan regnes ut om du har TS på elementene. Overlapping i frekvens bør man unngå om man ikke har spiller med DSP og en god EQ. Bygg en lukket kasse og la bassen spille i seteryggen. Det fungerer helt topp og da har du mer enn god nok plass i høyden.

Og som poengtert tidligere her; hvorfor ikke ha høyttalere foran isteden? Med litt jobb så får du 6x9" i kickpanelene Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #24 på: desember 23, 2008, 18:23:12 pm »

Ja, ble slått av Anders Fleischer.
Men det kan jeg leve med Blunker

www.autod.no/

Min gode venn og arbeidskolega i flere år Glad


For de av dere som er over gjennomsnittet interessert i lyd i bil så har vi; http://bilstereoforumet.no/index.php
« Siste redigering: desember 23, 2008, 18:29:49 pm av Pål » Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #25 på: desember 23, 2008, 18:30:19 pm »

Ja, ble slått av Anders Fleischer.
Men det kan jeg leve med Blunker

www.autod.no/

når var dette?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7140
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #26 på: desember 23, 2008, 18:33:31 pm »

her var det mange "verdensmestere" gitt.

La meg minne om at mannen var fornøyd med både seg selv og lyden før han ble fortalt at dette låter som en dss, uten at noen har hørt anlegget en gang...
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #27 på: desember 23, 2008, 18:41:22 pm »

her var det mange "verdensmestere" gitt.

La meg minne om at mannen var fornøyd med både seg selv og lyden før han ble fortalt at dette låter som en dss, uten at noen har hørt anlegget en gang...

Det er visse ting som må være på plass for å få en troverdig gjengivelse av musikken. Når ikke de er på plass så kan man, uten å ha hørt på anlegget, si at det ikke vil spille bra. Det vil i manges ører spille bra nok. Men hvorfor ikke ta til seg den kunnskapen som blir gitt enn? Og man må vel forvente å få kommentarer når man lager "prosjekttråd", eller?

Hadde noen kommet med lignende tips når du f.eks bygget motor så ville du sansynligvis blitt glad Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #28 på: desember 23, 2008, 18:48:28 pm »

her var det mange "verdensmestere" gitt.

La meg minne om at mannen var fornøyd med både seg selv og lyden før han ble fortalt at dette låter som en dss, uten at noen har hørt anlegget en gang...



den konstruksjonen av bass kasse er såpass graverende feil att man bare må komme med innspill
konstruktive innspill har det vel vært.??
hvorfor nøye seg med "bra nok" , år man kan få Utrolig mye bedre  ved kun mindre justeringer.

mener å ha sett verdensmestere i andre tråder anng bl.a motorbygging , eksosvalg, motorvalg et ++++ Blunker

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #29 på: desember 23, 2008, 19:08:51 pm »

Ja, ble slått av Anders Fleischer.
Men det kan jeg leve med Blunker

www.autod.no/

når var dette?


Nr 2 i -99
Nr 3 i -96
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!