mai 06, 2024, 15:49:19 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Godkjenning av økt motoreffekt i VW T1 etc  (Lest 48200 ganger)
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #60 på: desember 12, 2011, 10:46:47 am »

Hei.

Gode svar er godt å lese.

Mitt poeng kan kanskje brukes vedrørende bremser bak. Man kan vel kanskje vise til at en 924/tidlig 944 er helt lik bak som på en boble, til og med noen av delene er lik på boble og Porsche. Dette er bolt on bak. Vet ikke om argumentasjonen holder, men jeg skal forsøke å bruke den.

Har heller ikke satt i gang prosessen med BT, men jeg skal poste min progresjon her på forumet.

Blir ikke før i 2012 jeg får vist bilen, men denne tråden viser at det er mange som er ute etter det samme.

Mvh,
ghia69
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #61 på: desember 12, 2011, 10:52:42 am »

Kan støtte BeetleBug her.
På mine Kerscher 160hk, står det at akkurat de spesifiserte bremsene er TUV godkjente for 1302/03 om monteringsveiledningen følges.
På alle bremsedelene er det identifikasjon i form av nummer og/eller "Kerscher".
"helt lik bak" tror jeg blir et for romslig begrep når de begynner å interressere seg for legeringer og godstykkelser?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #62 på: desember 12, 2011, 10:55:43 am »

Hei.

Fra kjøretøysforskriften §7 gjengis følgende:

7. Krav om dokumentasjon  
  For kjøretøy som repareres/ombygges/oppbygges slik at vitale deler på kjøretøyet - ramme, karosseri, bremser, lysutstyr, styring, motor, fjærer, støtdempere, felger, dekk osv. - avviker fra den utførelsen som er foreskrevet eller tillatt av kjøretøyfabrikanten og/eller fra den utførelse som kjøretøyet hadde ved første gangs registrering i riket, skal det fremlegges dokumentasjon fra kjøretøyfabrikanten eller fra kompetent, uavhengig laboratorium for at de benyttede deler er egnet og at kjøretøyet etter reparasjonen/ombyggingen/oppbyggingen har tilfredsstillende kjøreegenskaper og vil tåle de påkjenninger det kan regnes med å bli utsatt for.  
Slik dokumentasjon som nevnt i første ledd, kreves ikke dersom kjøretøyet på de aktuelle punkter med rimelighet kan kontrolleres av regionvegkontoret.  

Blir spesielt siste ledd jeg vil bruke overfor BT i forhold til godkjenning. Vi får se....
Loggført

nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #63 på: desember 12, 2011, 18:39:58 pm »

da er jeg nettopp hjemme fra tur til risløkka trafikkstasjon med ombygd vw. en 64 t1, dette er bilen til en kompis, (jeg mente det var 1915 motor, men det er en 1835ccm,) denne ble bremset til 75hk/56kw, puma forstilling, csp skivebremser foran med tuv. alt dette ble godkjent uten spm, fikk i tillegg beskjed av kontrolløren, at denne typen bil sitter vi på dokumentasjon der det er godkjent med inntil 100 hk med skivebremser foran. vi hadde med tuv på bremser, kvittering på motoren, bremsepapir på motoren som ikke var mange dagene gammel , fersk 4-hjulskontroll og papirer på pumaforstillinga . meget hyggelige karer som hadde et profesjonelt syn på ombygginga, så nå kan funrun vente denne på turen og regner jeg med  Glad
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #64 på: desember 12, 2011, 21:50:03 pm »

Hurra, en til med godkjenning.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #65 på: desember 12, 2011, 22:02:32 pm »

Fikk godkjent min 1303 S med originale bremser. Det står en type 4 motor i den på 2056ccm, og noe over 100 hester. Hadde lagt inn et par "elementer" som jeg visste jeg måtte fjerne, så som tåkelys i spoileren foran. "Ja, ja, om du fjerner de der skal dette gå i orden.." Omdet var det som var utslagsgivende tror jeg ikke.
 Fikk endret vognkortet slik at det står 2-liters motor og 100 hester. Fikk også endret lengde og bredde på bilen, siden den er ombygd....
.... men dette skjedde på 80-tallet.

mvh,
ghia69
Loggført

(oVo)
Juniormedlem
**
Innlegg: 98
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #66 på: desember 13, 2011, 00:37:08 am »

da er jeg nettopp hjemme fra tur til risløkka trafikkstasjon med ombygd vw. en 64 t1, dette er bilen til en kompis, (jeg mente det var 1915 motor, men det er en 1835ccm,) denne ble bremset til 75hk/56kw, puma forstilling, csp skivebremser foran med tuv. alt dette ble godkjent uten spm, fikk i tillegg beskjed av kontrolløren, at denne typen bil sitter vi på dokumentasjon der det er godkjent med inntil 100 hk med skivebremser foran. vi hadde med tuv på bremser, kvittering på motoren, bremsepapir på motoren som ikke var mange dagene gammel , fersk 4-hjulskontroll og papirer på pumaforstillinga . meget hyggelige karer som hadde et profesjonelt syn på ombygginga, så nå kan funrun vente denne på turen og regner jeg med  Glad
Forstår jeg det som at det ikke ble søkt om på forhånd som veldig mange er opphengt i her ?  Gratulerer ! Håper det samme skjer når vi andre kommer på nyåret.
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #67 på: desember 13, 2011, 08:25:08 am »

da er jeg nettopp hjemme fra tur til risløkka trafikkstasjon med ombygd vw. en 64 t1, dette er bilen til en kompis, (jeg mente det var 1915 motor, men det er en 1835ccm,) denne ble bremset til 75hk/56kw, puma forstilling, csp skivebremser foran med tuv. alt dette ble godkjent uten spm, fikk i tillegg beskjed av kontrolløren, at denne typen bil sitter vi på dokumentasjon der det er godkjent med inntil 100 hk med skivebremser foran. vi hadde med tuv på bremser, kvittering på motoren, bremsepapir på motoren som ikke var mange dagene gammel , fersk 4-hjulskontroll og papirer på pumaforstillinga . meget hyggelige karer som hadde et profesjonelt syn på ombygginga, så nå kan funrun vente denne på turen og regner jeg med  Glad
Forstår jeg det som at det ikke ble søkt om på forhånd som veldig mange er opphengt i her ?  Gratulerer ! Håper det samme skjer når vi andre kommer på nyåret.

Ifølge en post på side 1 ble det søkt i sommer.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #68 på: desember 13, 2011, 11:48:05 am »

ble søkt i sommer ja, stemmer det, søke må man gjøre vettu  Glad
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #69 på: januar 11, 2012, 20:21:32 pm »

Fikk svar bra BT i dag. De tillater følgende som jeg har søkt om; Kerscher skiver foran og bak. 120Kw/200nM. Stålomspunnede bremeslanger og senk foran og bak.


Enest i min søknad de har noe å si på; 7x17" felg med ET55 og 175 foran og 205 bak må de ha dokumentasjon på for å godkjenne. Så det kan jeg nok bare glemme. Hvis ikke noen har papirer eller forslag til løsning?

Jeg er veldig happy med BT. Det lønner seg å søke på forhånd og ha en dialog med dem før man bestiller time til visning Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #70 på: januar 11, 2012, 20:30:18 pm »

Noen ganger har jeg fått følelsen av at BT liker å ha en eller annen ting å avslå/bemerke.

Så kanskje det ikke skader å putte på en liten "gulrot" til de i søknaden?
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #71 på: januar 11, 2012, 23:41:18 pm »

Fikk svar bra BT i dag. De tillater følgende som jeg har søkt om; Kerscher skiver foran og bak. 120Kw/200nM. Stålomspunnede bremeslanger og senk foran og bak.


Enest i min søknad de har noe å si på; 7x17" felg med ET55 og 175 foran og 205 bak må de ha dokumentasjon på for å godkjenne. Så det kan jeg nok bare glemme. Hvis ikke noen har papirer eller forslag til løsning?

Jeg er veldig happy med BT. Det lønner seg å søke på forhånd og ha en dialog med dem før man bestiller time til visning Glad

Grattis Glad
Samme saksbehandler som jeg hadde?
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #72 på: januar 11, 2012, 23:53:53 pm »

Fikk svar bra BT i dag. De tillater følgende som jeg har søkt om; Kerscher skiver foran og bak. 120Kw/200nM. Stålomspunnede bremeslanger og senk foran og bak.


Enest i min søknad de har noe å si på; 7x17" felg med ET55 og 175 foran og 205 bak må de ha dokumentasjon på for å godkjenne. Så det kan jeg nok bare glemme. Hvis ikke noen har papirer eller forslag til løsning?

Jeg er veldig happy med BT. Det lønner seg å søke på forhånd og ha en dialog med dem før man bestiller time til visning Glad

Grattis Glad
Samme saksbehandler som jeg hadde?

Algeir er han som har "godkjent" min. Han har tatt over jobben til Petter Iversen. Petter skal ikke lenger jobbe med ombygging.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #73 på: januar 12, 2012, 00:10:29 am »

Noen ganger har jeg fått følelsen av at BT liker å ha en eller annen ting å avslå/bemerke.

Så kanskje det ikke skader å putte på en liten "gulrot" til de i søknaden?
Det hørtes ikke dumt ut Gliser

Fastbacken jeg bygger om dagen er full av gulrøtter Gliser
Jeg kommer ikke til å kjøre på BT for å godkjenne denne bilen i første omgang, men siden det kan hende jeg (mest sannsynlig) blir stoppet langs veien og kan få en visning, så skal jeg prøve å få bygget bilen etter reglene...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #74 på: januar 12, 2012, 00:43:42 am »

Har noen noe erfaring med adaptere fra MBT ifbm større bremser for godkjenning av større motorer?

espen
Loggført

Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #75 på: januar 12, 2012, 08:55:06 am »

Har noen noe erfaring med adaptere fra MBT ifbm større bremser for godkjenning av større motorer?

espen

MBT kan fremlegge TÜV på sine adaptere. Samt omfattende styrkeberegninger m.v.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #76 på: februar 19, 2012, 19:44:10 pm »

Ang papirene på kerscher bremsene, er dem like på 160hk settet og 200hk settet?Foruten kw da.Noen som vet?
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #77 på: februar 19, 2012, 20:09:12 pm »

200HK kit finnes ikke lenger fra Kerscher.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #78 på: februar 19, 2012, 20:27:37 pm »

aha..noen som evt har et sånn papir fra den gang det var i salg da??Glad
Loggført
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #79 på: mai 23, 2012, 09:27:54 am »

Litt om min erfaring:

- Bremser, Jeg mener at det som skiller Kercher fra de andre er at de faktisk skriver at bil med årsmodell 19xx til 19xx er godkjent med xxx effekt såfremt deler med nr xxx og xxx og xxx er montert i henhold til anvisningen. Det vises også til ditt chassinr i sertifikatet, med andre ord så er det personlig. Det står også nøye beskrevet hvor alle merkinger og stempler skal stå og dette sjekkes under kontrollen. NB, du får faktisk effekt registrert og ikke hva bremsene er godkjent for.



-BB-

Jeg har mottatt TUV papirer for mine bremseskiver fra Kerscher. Kan ikke se noe sted at det vises til mitt chassinr i TUV papirene... Men Kerscher spurte etter chassinr så de måtte bruke dent et eller annet sted. Er TUV papirer og sertifikat noe to forskjellig ting kanskje?
Kan du si noe mer nøyaktig hvor chassinr skal stå innskrevet? På forhånd takk!
« Siste redigering: mai 23, 2012, 09:49:13 am av scardeep » Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #80 på: mai 23, 2012, 09:48:07 am »


Hva med å argumentere overfor BT at ved å bruke 944-bremser er det ikke behov for TÜV, siden dette er originaldeler som allerede er godkjente? Bak burde dette ikke være noe problem, men ved å kun bytte bremser bar får man jo en feil fordeling av bremsekraft foran bak (tenker da i forhold til originale skrivebremser foran).

Ser av settene foran til kerscher og CSP (de ventilerte) at de er TÜV-godkjente. Noen som har noen formeninger om dette?

mvh,
ghia69

Hei,

Kan du vise til dokumentasjon på at 944 bremser fungerer på din bil?

I skrivet fra SFOOR står det:

Vegdirektoratet viser til at TÜV dokumentasjon som underlag for godkjenning kan aksepteres dersom dokumentasjonene kan knyttes til den biltypen/modellen som er ombygd og at samtlige relevante punkter i dokumentasjonen er oppfylt. SFOOR anser at TÜV dokumentasjon i de fleste tilfeller tilfredsstiller § 7-2 pkt. 7`s krav om dokumentasjon av ombygginger. Vi vil likevel presisere at ombyggingen må være fagmessig utført og at kjøretøyet ved kontrollen tilfredsstiller de konstruktive kravene.

Jeg sier det igjen; det som skiller Kercher fra de andre er nettopp det at dem har sertifisert BILEN med XXX effekt med bremsene deres.

-BB-

Sitat fra en email jeg har mottatt fra Emmi Kerscher vedr. bruk av originale Porsche felg med Kerscher skivebremser: "...We have also tested a Porsche 944-brake for Beetle. In this TÜV paper there are mentioned also original Porsche wheels. ..." Så Kerscher har TUV dokumentasjon på at 944 bremser kan brukes med Boble. Men du må kjøpe bremser fra de for å få TUV papirer. Sitat: "...This TÜV paper we are not very happy to send out as we want to avoid abuse. ..."
Dvs. det må være mulig å få 944 godkjent på en boble her i Norge med disse TUV papirene. Hmmm lurer nå hva er tillat maks motoreffekt da? Glad
« Siste redigering: mai 23, 2012, 10:01:13 am av scardeep » Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #81 på: mai 23, 2012, 09:55:07 am »

-
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #82 på: mai 23, 2012, 13:27:02 pm »


Hva med å argumentere overfor BT at ved å bruke 944-bremser er det ikke behov for TÜV, siden dette er originaldeler som allerede er godkjente? Bak burde dette ikke være noe problem, men ved å kun bytte bremser bar får man jo en feil fordeling av bremsekraft foran bak (tenker da i forhold til originale skrivebremser foran).

Ser av settene foran til kerscher og CSP (de ventilerte) at de er TÜV-godkjente. Noen som har noen formeninger om dette?

mvh,
ghia69

Hei,

Kan du vise til dokumentasjon på at 944 bremser fungerer på din bil?

I skrivet fra SFOOR står det:

Vegdirektoratet viser til at TÜV dokumentasjon som underlag for godkjenning kan aksepteres dersom dokumentasjonene kan knyttes til den biltypen/modellen som er ombygd og at samtlige relevante punkter i dokumentasjonen er oppfylt. SFOOR anser at TÜV dokumentasjon i de fleste tilfeller tilfredsstiller § 7-2 pkt. 7`s krav om dokumentasjon av ombygginger. Vi vil likevel presisere at ombyggingen må være fagmessig utført og at kjøretøyet ved kontrollen tilfredsstiller de konstruktive kravene.

Jeg sier det igjen; det som skiller Kercher fra de andre er nettopp det at dem har sertifisert BILEN med XXX effekt med bremsene deres.

-BB-

Sitat fra en email jeg har mottatt fra Emmi Kerscher vedr. bruk av originale Porsche felg med Kerscher skivebremser: "...We have also tested a Porsche 944-brake for Beetle. In this TÜV paper there are mentioned also original Porsche wheels. ..." Så Kerscher har TUV dokumentasjon på at 944 bremser kan brukes med Boble. Men du må kjøpe bremser fra de for å få TUV papirer. Sitat: "...This TÜV paper we are not very happy to send out as we want to avoid abuse. ..."
Dvs. det må være mulig å få 944 godkjent på en boble her i Norge med disse TUV papirene. Hmmm lurer nå hva er tillat maks motoreffekt da? Glad

Dette var interessant. Skal ta kontakt med henne for å høre mulighetene her.
Nå er det jo forskjell på 944-bremser også. Har liggende komplette sett for 944NA, 944 turbo og 944 turbo (m030), både foran og bak, med huber fra 944 (87-89) som er tilpasset boble-lager. Å skru dette på skal ikke ta mer tid enn en ettermiddag.
Venter i spenning på dette.

ghia69
Loggført

Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #83 på: mai 23, 2012, 21:51:00 pm »

Ang. bytte til skivebremser, så var jeg innom BT i Tønsberg og spurte om det var mulig å få godkjent CB Performance sitt wide 5 -skivebremskit på bobla. Det var ikke noe problem, så lenge det var et kit fra anerkjent fabrikant. T.o.m. stålomspunne bremseslanger (som følger med) var ok. Bare passe på å legge med "dokumentasjon" på delene.
Antar det har noe med skrivet fra Møller å gjøre, der de godkjenner opptil 90-100 hk med skivebrems. Og sunn fornuft som tilsier at man bør ha bedre bremser i dagens trafikk enn det var på 50-tallet. Målet mitt er å ha en tryggere bil i trafikken.

Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #84 på: mai 24, 2012, 09:34:48 am »

Hei.

Fikk svar fra Emmi kerscher i dag. Hun sier de har TÜV-papirer på 944-bremser i boble. Disse papirene gjelder for 924 turbo/944 NA. Vedr bakbremsene må hele bærearmen fra 924 turbo/944NA flyttes over, og de gjelder ikke for de bredere laget av aluminium.
Disse papirene gjelder kun for 1303.
De angir heller ingen HK eller maks hastighet, så jeg vet ikke hvor lett det er å få BT til å godta dem.
I tillegg vil de ta betalt €100 for disse papirene.

Men det kan likevel være et godt utgangspunkt overfor BT å vise til at disse bremsene er TÜV-godkjent på boble. med litt sunn fornuft fra folkene på BT så vil de se at bremsene fra 924 turbo/944 NA er bedre enn de fra Kerscher som godkjenner 160HK. Porschebremsene er ventilerte foran og bak, damt at de har større bremsebelegg enn de fra Kerscher.

Er det noen som har fått dette godkjent?

ghia69
Loggført

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #85 på: mai 24, 2012, 09:39:00 am »

De papirene må nok kjøpes... Det kommer nok til å hjelpe ang godkjenning.
Kommuniserer du på engelsk med kerscher eller må jeg ty til noen med tyskkunnskaper?
Passer meg jo perfekt :-)
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #86 på: mai 24, 2012, 09:42:58 am »

Hva er maks hastighet på en 944? Om vi ser kun på bremsekraft så bør boble godkjennes minst for det samme. Boble er vel lettere enn 944 regner jeg med.
Noe annet er om karosseri tåler slike hastigheter og bremsing fra max til null i div. tilfeller. Sikkert det må dokumenteres også...
Hvordan blir det med sporvidde etter montering bærearmer fra 944 inn på boble?

Emmi (og andre jeg har hatt kontakt med hos Kerscher) snakker og skriver veldig bra engelsk Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #87 på: mai 24, 2012, 09:44:08 am »

De papirene må nok kjøpes... Det kommer nok til å hjelpe ang godkjenning.
Kommuniserer du på engelsk med kerscher eller må jeg ty til noen med tyskkunnskaper?
Passer meg jo perfekt :-)


Andre svarer også.. Osteaktig
Loggført

ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #88 på: mai 24, 2012, 09:47:57 am »

Hva er maks hastighet på en 944? Om vi ser kun på bremsekraft så bør boble godkjennes minst for det samme. Boble er vel lettere enn 944 regner jeg med.
Noe annet er om karosseri tåler slike hastigheter og bremsing fra max til null i div. tilfeller. Sikkert det må dokumenteres også...
Hvordan blir det med sporvidde etter montering bærearmer fra 944 inn på boble?

Emmi (og andre jeg har hatt kontakt med hos Kerscher) snakker og skriver veldig bra engelsk Glad

Må huske at en 944 har bremsekraftforsterker mtp bremsekraft.

Bærearmer fra tidlig 944 skal gi samme sporvidde som den på bobla. Den er kanskje noe kraftigere dimensjonert.

ghia69
Loggført

scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #89 på: mai 24, 2012, 09:52:27 am »

Da regner jeg med at du får neppe tillat større maks motoreffekt med 944 bremser enn vanlig.
Når jeg fikk svar fra BT om at Kerscher bremser skal kunne godkjennes nevnte de at bremsekraftfordelig må være lik den oprinnelige.
Å få bremsekraftforsterker godkjent er sikkert en sak i seg selv...
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Sider: 1 2 [3] 4 5
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!