mai 05, 2024, 10:41:08 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: ups..  (Lest 2153 ganger)
marianne
Nybegynner
*
Innlegg: 41
Bosted: Sandefjord


I have a dream..


Vis profil
« på: oktober 29, 2008, 08:04:16 am »

Til min datters store glede var bakken dekket med snø i dag...MEN må si jeg blei litt betenkt...bobla har ikke vintertøy ennå.. Har dere noe tips til felger og dekk til bobla (69)? Str og merke?? brukte felger?..og hvor kjøper man dette?

Loggført
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #1 på: oktober 29, 2008, 08:08:47 am »

brukte felger finner du fort her på forumet.

Dekk er "ferskvare" så om ikke selger har rimelig nye dekk på felgene kan det nok være lurt å bytte dem ut.

Loggført

marianne
Nybegynner
*
Innlegg: 41
Bosted: Sandefjord


I have a dream..


Vis profil
« Svar #2 på: oktober 29, 2008, 08:52:29 am »

Ville du brukt piggfri eller pigger på boble?
 Hadde tenkt på piggfri siden den for det meste skal gå i by og ikke skal jeg mye ut på vinterføre heller med den..men har aldri kjørt boble på vinterføre og aner ikke hva som er best på de..
Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: oktober 29, 2008, 09:04:12 am »

Bobla er i utgangspunktet en meget usikker bil å kræsje med. Så hvis du skal bruke den til daglig på vinteren og også ha med datteren din i den så ville jeg helt klart kjøpt piggdekk, da disse er best på snø og is (som er da du trenger vinterdekk). At piggdekkene er litt dårligere på bare veier trenger du ikke bry deg om hvis du kjører normalt forsiktig.
Loggført
marianne
Nybegynner
*
Innlegg: 41
Bosted: Sandefjord


I have a dream..


Vis profil
« Svar #4 på: oktober 29, 2008, 09:11:22 am »

ok Gliser takker for tips!
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #5 på: oktober 29, 2008, 11:21:11 am »

Kjører selv på Vredestein Snow + med pigg, og er godt fornøyd med dem. Et av de få vinterdekkene du får tak i i originaldimensjon (155 SR 15). Går sikkert an med 165 SR 15 også, men jeg foretrekker originalbredden, spesielt på vinterføre. Felger får du garantert tak i her på forum for en billig penge.
Loggført
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« Svar #6 på: oktober 29, 2008, 11:46:19 am »

Skrotnisse her på forumet har sikkert felg med dekk til deg.
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
marianne
Nybegynner
*
Innlegg: 41
Bosted: Sandefjord


I have a dream..


Vis profil
« Svar #7 på: oktober 30, 2008, 08:48:10 am »

takker folkens!! og ja jeg har fått mange flotte tilbakemeldinger på piggdekk - så nå blir det vinterklær på bobla mi Gliser
Loggført
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #8 på: oktober 30, 2008, 09:36:05 am »

Trenger du originalfelger så har jeg fire stykk liggende i garasjen som du kan få gratis. Sku hivd de i sommer, men syntes det er for gæli..hehe. Kanskje litt for langt unna, siden de er i tigerstaden dog..
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #9 på: oktober 30, 2008, 10:23:42 am »


 hvis du kjører normalt forsiktig.
[/quote]

Dette gjelder vel både med og uten pigg vel? Har selv ikke kjørt noe annet enn piggfritt siden 87 og har ikke hatt nevneverdige problemer med det. Mer enn en gang jeg har tøfla forbi biler med piggdekk som ikke kommer opp bakkene.
Loggført
Tarjei
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #10 på: oktober 30, 2008, 10:52:25 am »


 hvis du kjører normalt forsiktig.

Dette gjelder vel både med og uten pigg vel? Har selv ikke kjørt noe annet enn piggfritt siden 87 og har ikke hatt nevneverdige problemer med det. Mer enn en gang jeg har tøfla forbi biler med piggdekk som ikke kommer opp bakkene.

[/quote]

Ditto!
Kjørte bobla til jobb i går, og hadde en fest på mine 3 år gamle piggfrie. Var opp en del bratte bakker til jobb, hvor jeg tror jeg var den som hadde minst problemer. Nå har ikke jeg helt like lang erfaring som Even. Jeg har bare kjørt piggfritt siden '94, men har aldri hatt problemer med det.

En ting til å tenke på: Etter ett år med "dårlig" vinter, hvor mange pigger sitter igjen da? Piggene blir slitt på asfalt, og slik vinterne er på østlandet, ville jeg nok tenkt meg om flere ganger før jeg kjøpte pigg.

God vinter.

Tarjei
Loggført

Tarjei
1303 S "Gullsnute"
1303 S Big  "Grünet" Solgt til herren fra Asker med skjegg
1303 S "Rødhette" Solgt til en hyggelig fyr som skal ta godt hånd om henne.
1972 T2 Westfalia camper "Nadolek"
1984 Brenderup "Lille-Grün"

tholtest@yahoo.com

Senking suger!
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #11 på: oktober 30, 2008, 13:00:45 pm »

Nå skal det sies at Bobla i alle tilfeller er noe av det nærmeste du kommer firehjulsdrift uten å faktisk ha firehjulsdrift, ihvertfall når det gjelder å komme seg opp bakker. I tillegg kommer mye an på personen bak rattet - du kan ha verdens beste dekker og allikevel ikke komme deg opp den enkleste bakke hvis du er talentløs med gass, clutch og bremser.

Selv foretrekker jeg pigg av den enkle grunn at jeg om vinteren ofte kjører på snø- og isdekke.
Loggført
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #12 på: oktober 30, 2008, 13:34:42 pm »



Selv foretrekker jeg pigg av den enkle grunn at jeg om vinteren ofte kjører på snø- og isdekke.
[/quote]
Isdekke er jeg enig i pigg, men snødekke er bedre med piggfri syns jeg. Kommer av at det er mye mykere gummiblanding i piggfri
Loggført
marianne
Nybegynner
*
Innlegg: 41
Bosted: Sandefjord


I have a dream..


Vis profil
« Svar #13 på: oktober 31, 2008, 13:59:18 pm »

heisan og takk for flere tips og tilbakemeldinger! (jeg har dessverre hvert litt treig med tilbakemeldinger - kaos med syke barn..)
Manics: wow! tusen takk for et generøst tilbud!!
Har fått tak i dekk og felger som befinner seg her i Sandefjord så det er jo veldig enkelt..men ellers takk!! og ja det blir pigg på meg..

Ha en flott helg alle sammen!!!
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!