mai 05, 2024, 21:19:43 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Norge Rundt 09  (Lest 10271 ganger)
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #30 på: oktober 09, 2008, 10:05:58 am »

Dette faller lett inn under PR posten i budsjettet ja :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Eldiablo
Seniormedlem
****
Innlegg: 286
Bosted: Hamar


Torgrim tlf. 970 71 771


Vis profil
« Svar #31 på: oktober 09, 2008, 10:16:19 am »

Sjarmøretappen,,,,er den strekningen fra Mjøsa`s venner og ned til Gardermoen  Rekker tunge

Jeg er med på den Glad
Loggført

(o\ ! /o) | o \/ o | (o)=|=(o) [o\|_|_|/o]

tWolf - Part of the AirWolfs crew
eWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 515
Bosted: Hamar


think small


Vis profil WWW
« Svar #32 på: oktober 10, 2008, 09:25:58 am »

Sjarmøretappen,,,,er den strekningen fra Mjøsa`s venner og ned til Gardermoen  Rekker tunge

Jeg er med på den Glad

jeg og! Gliser
Loggført

eWolf - Part of the AirWolfs crew


psssssst! AirWolfs er på Facebook!
Hansi
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Ørskog


tlf: 949 72 075


Vis profil
« Svar #33 på: oktober 10, 2008, 10:44:41 am »

Ojoj Sjokkert detta ser bra ut!! jeg henger meg på når dere kommer forbi her Gliser
Loggført

Member of the  Vintage VW-Club of Møre & Romsdal

67 t1-- 70 westy
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 813
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #34 på: oktober 10, 2008, 18:20:19 pm »

Knallbra ide!!  Osteaktig
Regner med at det blir noen fra Vestlandets hovedstad som henger seg på, skal jo til SCC alle mann!  Gliser
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
ovejohan
Supermedlem
*****
Innlegg: 557
Bosted: breim



Vis profil
« Svar #35 på: oktober 10, 2008, 19:41:10 pm »

altså vestlandets hovedstad Breim? hehe. Glad får se om man ikke kan henge seg på denne turen. En konge ide er det iallefall som jeg har sagt tidligere. Glad
Loggført

1961 T-1 boble (Edna)
1969 T-1 boble (Turid)  (oppussing pågår)
2005 Vw passat 1.9 tdi 130hk

Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #36 på: oktober 17, 2008, 15:58:32 pm »

Siden jeg har vært idemaker og primus motor her til nå får jeg si noen ord. For det første var det en veldig bra respons på ideen og dette kan bli svære greier skjønner jeg. Mitt fravær på denne tråden den siste uken er pga av jobbens ferieplanlegging. Jeg og sjefen har tatt en avgjørelse om fellesferie på jobben neste år. De tre siste i juli har jeg ferie. Turen ryker derfor for mitt vedkommende sannsynligvis. Det kan være en åpning, men det vet jeg ikke før i slutten av juni. Grunnen til at jeg gikk med på fellesferie er at jeg slipper å drive bedriften på egenhånd i juli, noe som er meget krevende. Derfor er det store spørsmålet om noen vil ta på seg oppgaven å være primus motor for en slik tur?. Jeg hjelper gjerne til med planlegging og annet. Men ser det vanskelig å være primus motor for ett slikt prosjekt når jeg ikke kan delta selv. Siden mange synes ideen var godt, håper jeg den blir gjennomført.
Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #37 på: oktober 30, 2008, 11:00:02 am »

Eit par tankar rundt opplegget:

- Blir det for lang periode med 2 veker, sidan fleirtallet nok har hovudferien sin i juli?
- Skal ein legge turen på så mange "nostalgiske" vegar som mogeleg, sidan ein kortare tur går på bekostning av "kosen"?
- Bør ein ha deltakarar som kan fullføre heile turen Oslo - SCC via stoppestadane - som fungerar som ein "raud tråd" i opplegget?
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #38 på: oktober 30, 2008, 13:01:00 pm »

Eit par tankar rundt opplegget:

- Blir det for lang periode med 2 veker, sidan fleirtallet nok har hovudferien sin i juli?
- Skal ein legge turen på så mange "nostalgiske" vegar som mogeleg, sidan ein kortare tur går på bekostning av "kosen"?
- Bør ein ha deltakarar som kan fullføre heile turen Oslo - SCC via stoppestadane - som fungerar som ein "raud tråd" i opplegget?

For meg blir to uker for lenge, jeg satser på droppe Sørlandet og Rogaland og kjøre rett fra Oslo til Bergen og følge karavanen derfra. Nostalgiske veier/flott natur er hovedgrunnen til at jeg tar turen, så jo mer jo bedre Glad
Loggført

1969 Militær-buss
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #39 på: oktober 30, 2008, 13:07:39 pm »

To uker er drøyt for meg også,,,min tanke var og dra til Førde og bli med fra de trakter til "mål"
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #40 på: oktober 30, 2008, 13:22:17 pm »

Det har i tillegg blitt ymta frampå at SCC kan få ein start allerede torsdag.. Dette betyr jo i klartekst at kortesjen må nå SCC denne dagen.

Det betyr avreise minst fredag ettermiddag frå Oslo.. Om det skal vere mulig å dra i land dette..
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
ovejohan
Supermedlem
*****
Innlegg: 557
Bosted: breim



Vis profil
« Svar #41 på: oktober 30, 2008, 14:03:05 pm »

hvis man skal kjøre "oslo-bergen-trondheim-oslo" med veteranbil så man regne med litt tid. husk det er store avstander det er snakk om her. Man ønsker og kjøre veier som er "nostalgiske" så dvs en tur via møre opp til tr.heim og enda lengre tid. Så er enig med freddy at det må startes i god tid før SCC begynner, og regne med at man ankommer SCC til oppstarten. Hadde ikke det vert en bra start på SCC? En lang kortesje med veteranbiler som har vert å kjørt rundt i "norge", selv om ikke halve Norge er dekt engang?
Loggført

1961 T-1 boble (Edna)
1969 T-1 boble (Turid)  (oppussing pågår)
2005 Vw passat 1.9 tdi 130hk

Cab89
Nybegynner
*
Innlegg: 26
Bosted:



Vis profil
« Svar #42 på: oktober 30, 2008, 14:54:55 pm »

For et konsept og idé!!:D Ser for meg at dette kan bli sikkelig morsomt. Skulle gjerne vært med på noe slikt!;)
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #43 på: oktober 30, 2008, 15:21:17 pm »

Dette hørtes tøft ut!
Kom gjerne å besøk meg;) bare si ifra så er jeg parat...
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
TYPE3LARS
Juniormedlem
**
Innlegg: 58
Bosted: Sandvika


"Lille Rosa Bil"


Vis profil
« Svar #44 på: oktober 31, 2008, 14:27:33 pm »

En veldig god ide. Jeg tror to uker kan være litt i lengste laget for min del. Passer dårlig med to unger på en to ukers tur alene i lillebror og TL'n.
En uke skulle jeg ha klart.
Er veldig klar for en lang tur i Norges land med veteran kortesje. Får se ann hvor og når turen blir, så skal jeg være med på det jeg kann.
Gamla må få seg en ny clutch først (i vinter) og en liten justering av motor.
Loggført

1963 Lillebror
1964 boble
1969 1600 TL Fastback
1997 caravelle TDI
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!