mai 04, 2024, 08:11:12 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 8
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Boble knuses i Trondheim - er det greit?  (Lest 51731 ganger)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #30 på: oktober 14, 2010, 20:47:25 pm »

Jeg synes faktisk det er bedre å bruke bobblene til bilcross enn til "kunst" ! Dette her er jo helt meningsløst!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #31 på: oktober 14, 2010, 20:52:35 pm »

Kunst (tysk for «kunnen») kan defineres som et fantasifullt og nyskapende, estetisk kulturuttrykk for indre eller ytre opplevelser.
Loggført

Speed is no substitute for direction
kona hans
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted: 3714



Vis profil
« Svar #32 på: oktober 14, 2010, 20:52:58 pm »

Er vel stregt talt sånn at hvis kunstneren mener dette er kunst, så blir det som for oss andre dødelige ser ut som IDIOTI faktisk hetende kunst. Er litt sånn at kunstneren (ofte en "litt" spesiell eller rar person) desverre bestemmer hva som er kunst eller ikke.

Reaksjoner og et ønske om å få fram følelser i folk er vel mye av oppgavene til en  kunstner. Og da sier det seg vel selv at det blir mere "bråk/ følelser" ved å bruke en fin bil i motsetning til om man bruker en stygg.
Loggført

-1957 ovalkaroseri på 58 plate.
-Polo 1977.
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #33 på: oktober 14, 2010, 21:02:43 pm »

Trist at de skal bruke 58 timer og 45 sekunder på å ta livet av en pen 1302.
Men for oss som har en fin ´02 vil jo disse bilene bare stige i verdi ;-)
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #34 på: oktober 14, 2010, 21:05:17 pm »

Trist at de skal bruke 58 timer og 45 sekunder på å ta livet av en pen 1302.
Men for oss som har en fin ´02 vil jo disse bilene bare stige i verdi ;-)
Sant Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #35 på: oktober 14, 2010, 21:28:36 pm »

Dreit egentlig i hele knusinga til jeg så bildet... klump.. lik farge som min...rett frontrute...-73... kjente jeg ble litt lei meg ja.. Tvilende
Men er det ikke hele poenget med kunst? At det skal få deg til å FØLE NOE?  Hæ
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #36 på: oktober 14, 2010, 21:41:27 pm »

Hvis vi for bare for en liten stund aksepterer at det er en kunstinstallasjon, så har denne kunsten allerede fått i utgangspunktet lite kunstinteresserte bilfolk til å bruke en hel dag på å diskutere den. Dette er jo kunst som treffer dere rett i hjerterota. Kunst som provoserer, engasjerer og skaper refleksjon. Hva mer kan man egentlig kreve av en kunstinstallasjon?

Oppsummering av tråden så langt: Kunsten har bragt frem sterke følelser - sinne og sorg - og fått menn som normalt diskuterer motorer og forstillinger til å sette ord på følelsene sine. Denne kunstinstallasjonen har skapt et engasjement så sterk at man til og med har ringt kunstneren. Det har gitt henvisninger til andre kunstprosjekter og ledet til innspill om kunst versus bilcross, om kunstutdanningen og om kunst og kommersialitet. Det har fått oss til å tenke over hvor forgjengelig vår lidenskap er, bilene vi elsker over alt kan bli borte med et smell eller det kan ta 58 timer og 45 sekunder. Dypt...

Dette er noe av den beste kunsten jeg har sett, når sist skapte et maleri eller en skulptur slike reaksjoner?

 Dere er beviset på at også samtidskunst virkelig kan engasjere og sette følelsene i sving. Gliser Gliser Gliser Gliser
Loggført

1969 Militær-buss
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #37 på: oktober 14, 2010, 21:44:06 pm »

Men er det ikke hele poenget med kunst? At det skal få deg til å FØLE NOE?  Hæ

BINGO!!

Herregud, så vanskelig det har vært å holde seg unna denne tråden.
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #38 på: oktober 14, 2010, 21:45:54 pm »

Denne kunstinstallasjonen har skapt et engasjement så sterk at man til og med har ringt kunstneren.

BINGO x 2
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #39 på: oktober 14, 2010, 21:55:52 pm »

Å provosere er ingen kunst, 98 % av de som ser denne prosessen vil heller ikke bli provosert, siden de ikke bryr seg om gamle folkevogner.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #40 på: oktober 14, 2010, 21:57:15 pm »

Har hørt at de skal bruke en Early Bay neste gang!
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #41 på: oktober 14, 2010, 22:09:02 pm »

Å provosere er ingen kunst, 98 % av de som ser denne prosessen vil heller ikke bli provosert, siden de ikke bryr seg om gamle folkevogner.


Kunstverket provoserte mange her. I tillegg var det uintendert provokasjon, sikkert kjempeinteressant for kunstneren Blunker

Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Wheeler
Supermedlem
*****
Innlegg: 608
Bosted: Svarstad,Vestfold


Vis profil

« Svar #42 på: oktober 14, 2010, 22:13:27 pm »

Hva med å sende Toyota Priusen til kunstneren next !!!
Selvsagt med kunstneren tvunget til å se på !!
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #43 på: oktober 14, 2010, 22:15:34 pm »

Er poenget med kunst at man skal føle noe? Tja, da er vel også kverulering kunst - det kan sette sterke følelser i sving det også  Blunker

Hvor kreativt er det egentlig å finne nye måter å ødelegge noe på?
Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #44 på: oktober 14, 2010, 22:20:46 pm »

Jeg synest hele konseptet høres veldig bra ut jeg. At man sitter her og hyler over en gammel boble som blir knust er rart. De fleste som sikkert skriver på denne tråden har vel høgdt en på bak garasjen...

Veldig mange mennesker utenfor miljøet har også et forhold til boblen, det er nok akkurat derfor denne er benyttet. Tror nok det er mang en kar eller dame som stopper opp, titter, og tenker litt tilbake.

da er det kunst for meg.
Loggført
Boblehue
Supermedlem
*****
Innlegg: 899
Bosted: Drammen


Mr. Comfy......


Vis profil
« Svar #45 på: oktober 14, 2010, 22:26:06 pm »

Registrerer at enkelte ikke provoseres over at en flott 02 blir knust. Men hvordan ville man reagert om en bra 51 mod. hadde tatt 02'ens plass? hadde det forandret noe? Er det fortsatt bare en gammel folkevogn? Eller blir det plutselig mer gøy?
Loggført

1968 VW T1

12 Volt og stolt! ©
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #46 på: oktober 14, 2010, 22:31:23 pm »

Registrerer at enkelte ikke provoseres over at en flott 02 blir knust. Men hvordan ville man reagert om en bra 51 mod. hadde tatt 02'ens plass? hadde det forandret noe? Er det fortsatt bare en gammel folkevogn? Eller blir det plutselig mer gøy?
liten forskjell der. det høgges biler støtt her på forumet. kan jo telle 10 stk bare nå som ligger for deling her inne. ingen som hyler av den grunn? vi snakker om verdens mest produserte bil. 02 fins fremdeles i fleng og eneste forskjellen på den der og de som står her inn for deling er mindre rust og finere i lakken. lett og gnåle om og redde alt når bilen er utilgjengelig. men de som står her inne klar for hugging er det nesten umulig og bli kvitt enten hel eller deler av. syns det stuntet her var kanon tøft! som sagt over her var det artig og se reaksjonene til de forskjellige  Osteaktig
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
Boblehue
Supermedlem
*****
Innlegg: 899
Bosted: Drammen


Mr. Comfy......


Vis profil
« Svar #47 på: oktober 14, 2010, 22:37:42 pm »

Registrerer at enkelte ikke provoseres over at en flott 02 blir knust. Men hvordan ville man reajigert om en bra 51 mod. hadde tatt 02'ens plass? hadde det forandret noe? Er det fortsatt bare en gammel folkevogn? Eller blir det plutselig mer gøy?
liten forskjell der. det høgges biler støtt her på forumet. kan jo telle 10 stk bare nå som ligger for deling her inne. ingen som hyler av den grunn? vi snakker om verdens mest produserte bil. 02 fins fremdeles i fleng og eneste forskjellen på den der og de som står her inn for deling er mindre rust og finere i lakken. lett og gnåle om og redde alt når bilen er utilgjengelig. men de som står her inne klar for hugging er det nesten umulig og bli kvitt enten hel eller deler av. syns det stuntet her var kanon tøft! som sagt over her var det artig og se reaksjonene til de forskjellige  Osteaktig

Samme for meg om noen biler blir knust, tanken er heller at noen tar lett på det fordi det er en 02 altså en kjedelig bil. Hadde det derimot vært noe.mer gøy som stod i pressa så hadde flere hylt.
Loggført

1968 VW T1

12 Volt og stolt! ©
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #48 på: oktober 14, 2010, 22:41:40 pm »

Hadde mange hylt om det var en splitter ny bil til nesten en million kroner som ble knust da?
Synes det er synd at det gjøres men desverre så kan en ikke sperre inne disse gærningene p.g.a slikt.
Noen som vet noe om historien til bilen? Hvor den kommer fra og slikt?
Loggført

Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #49 på: oktober 14, 2010, 22:43:07 pm »

Registrerer at enkelte ikke provoseres over at en flott 02 blir knust. Men hvordan ville man reagert om en bra 51 mod. hadde tatt 02'ens plass? hadde det forandret noe? Er det fortsatt bare en gammel folkevogn? Eller blir det plutselig mer gøy?

Ingen forskjell. Begge to er resultat av masseproduksjon Rekker tunge
Nei, det mente jeg vel egentlig ikke. Nei, det er vel helt naturlig hvis folk skriker høyere hvis det er noe sjeldnere som står på spill. Helt naturlig det.

Hadde kunstneren derimot kommet trekkende med Kongens første bil eller en pre-A-cab, er det vel større grunn til å rynke på nesa.
« Siste redigering: oktober 14, 2010, 22:50:52 pm av Brezelfürsten » Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Boblehue
Supermedlem
*****
Innlegg: 899
Bosted: Drammen


Mr. Comfy......


Vis profil
« Svar #50 på: oktober 14, 2010, 23:15:51 pm »

Registrerer at enkelte ikke provoseres over at en flott 02 blir knust. Men hvordan ville man reagert om en bra 51 mod. hadde tatt 02'ens plass? hadde det forandret noe? Er det fortsatt bare en gammel folkevogn? Eller blir det plutselig mer gøy?

Ingen forskjell. Begge to er resultat av masseproduksjon Rekker tunge
Nei, det mente jeg vel egentlig ikke. Nei, det er vel helt naturlig hvis folk skriker høyere hvis det er noe sjeldnere som står på spill. Helt naturlig det.

Hadde kunstneren derimot kommet trekkende med Kongens første bil eller en pre-A-cab, er det vel større grunn til å rynke på nesa.

Men ikke alle synes en pre a ville vært spesielt. Noen mener at veteranbiler er noe fra før 30- tallet. Og kongens bil, den er det jo bare historia ved som  er spesiell? Hva hvis 02'en tidligere er eid av kongens tremenning, blir bilen mer bevaringsverdig da?
Loggført

1968 VW T1

12 Volt og stolt! ©
Wheeler
Supermedlem
*****
Innlegg: 608
Bosted: Svarstad,Vestfold


Vis profil

« Svar #51 på: oktober 14, 2010, 23:21:34 pm »

Hils på gærningen !
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #52 på: oktober 14, 2010, 23:57:14 pm »

Visste han var psykopat..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #53 på: oktober 15, 2010, 00:26:18 am »

Ah, kom an. Det er jo berre ein 1302. Tenk om det var ein SKIKKELIG bil..

1302 er jo faktisk en skikkelig bil  Blunker Faktisk en mye bedre en volvoene på den tiden spør du mei.
At folk syntes Splitt eller oval er mye kulere og bedre en en 1302 eller 1303 skjønner je itte helt.
Burde jo være motsatt, har vel fått litt inntrykk av at denne MÅHASPLITTELLEROVAL saken er litt trend og mye fordi "naboen har en" jaja....
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
58orgbug
Supermedlem
*****
Innlegg: 628
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #54 på: oktober 15, 2010, 05:55:19 am »

Hva med å sende Toyota Priusen til kunstneren next !!!
Selvsagt med kunstneren tvunget til å se på !!
Selv om jeg jobber på Toyota, så ville jeg heller sett alle nye toyotaer bli knust isteden for en boble eller early bay.
Loggført

FOLLO VW KLUBB
nime
Supermedlem
*****
Innlegg: 1115
Bosted:


Vis profil

« Svar #55 på: oktober 15, 2010, 08:06:06 am »

Mange gode poenger, og masse engasjement i tråden her! Er det bare fordi det er en boble at folk reagerer på den måten de gjør? Uansett bilmerke eller hva det nå er som blir knust, så er det sannsynlig at noen ville hatt følelser for objektet...
 
-Hva om 'kunstneren' satt en splitter ny Koenigsegg rett i pressa, ville folk reagert på samme måte?  Hva om jeg kjøpte en ny KitchenAid maskin til  6000kr og kjørte den rett i pressa? Ville folk skrevet om det på et forum?

Hvor har det blitt av kunstneren trådstarteren?  Gliser

« Siste redigering: oktober 15, 2010, 08:09:51 am av nime » Loggført
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #56 på: oktober 15, 2010, 08:15:55 am »

Registrerer at enkelte ikke provoseres over at en flott 02 blir knust. Men hvordan ville man reagert om en bra 51 mod. hadde tatt 02'ens plass? hadde det forandret noe? Er det fortsatt bare en gammel folkevogn? Eller blir det plutselig mer gøy?

Ingen forskjell. Begge to er resultat av masseproduksjon Rekker tunge
Nei, det mente jeg vel egentlig ikke. Nei, det er vel helt naturlig hvis folk skriker høyere hvis det er noe sjeldnere som står på spill. Helt naturlig det.

Hadde kunstneren derimot kommet trekkende med Kongens første bil eller en pre-A-cab, er det vel større grunn til å rynke på nesa.

Men ikke alle synes en pre a ville vært spesielt. Noen mener at veteranbiler er noe fra før 30- tallet. Og kongens bil, den er det jo bare historia ved som  er spesiell? Hva hvis 02'en tidligere er eid av kongens tremenning, blir bilen mer bevaringsverdig da?

Jeg hadde nok ikke rynket mindre på nesa hvis det var en 20talls bil. BARE historia? Det er vel ikke BARE. Det virkelig interessante er jo heller hva som er så bevaringsverdig ved - tja la oss si - en 1302? Rent bortsett fra afeksjonsverdi for eieren??
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Wheeler
Supermedlem
*****
Innlegg: 608
Bosted: Svarstad,Vestfold


Vis profil

« Svar #57 på: oktober 15, 2010, 08:17:59 am »

Forskjellen er vel at kunstneren får penger for det uansett hva det er !!                                                                                                            Det er en kunstner som aveterer etter "kunst prosjekter" på finn.no også .
Loggført
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #58 på: oktober 15, 2010, 09:06:37 am »

Dette er noe av den beste kunsten jeg har sett

Da er det vel greit om vi kjører den grønne bussen din i pressa, og dersom det skaper reaksjoner fra din side, så er jo bare det et bevis på at det er kunst..
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #59 på: oktober 15, 2010, 09:09:55 am »

det som er litt artig er jo at det skaper like mye glede som sinne i di 1000 hjem. endel i generasjonen før oss hadde jo de bilene her som dayli driver hele året. og det siter nok friskt i minne med 30 minus osv osv osv  Osteaktig
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
Sider: 1 [2] 3 4 ... 8
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!