Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10
|
62
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: desember 10, 2012, 16:50:01 pm
|
Var nettop på garasjebesøk og snakket om akkurat det samme.
At folk som skrur på luftkjølt vw ikke bruker penger på bilene sine? P Ifølge kona mi så stemmer ikke det der helt Det stemmer, Eivind. Trond, vi er mange i samme båt ser jeg Det viktigste for meg er å ha det gøy med hobbyen min. Heller dette enn 20 byturer i året :-) Bytur er oppskrytt... Referte heller til villighet til å bruke penger på boble uten å forvente mye tilbake. De fleste er slitsomt opptatt av "resale- value ". Befriende å se noe annet. Derav skryt.....
|
|
|
63
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: desember 07, 2012, 19:33:56 pm
|
Artig å se at folk bruke så mye penger på å vise seg innen luftkjølt VW. Hører til sjeldenhetene faktisk. Klapp på skuldra til deg... ;-)
|
|
|
67
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvorfor er vw-boxer motorer så dårlige?
|
på: november 22, 2012, 12:11:14 pm
|
T1: 2,3liter, gassere, vill topp, gode topper=200 hk
ser ikke forskjellen mot en B20, sorry.
Hva koster det å bygge en B20 på 200hk? en t1 koster ca 50 000
200 hk b-20 koster ca 25-30k, og du mangler forsatt 30 hk på regnestykket... Men glem forsvarsposisjonen litt, poenget er fortsatt: Hva er det som gjør boble motoren lite effektiv i forhold til andre?
|
|
|
68
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvorfor er vw-boxer motorer så dårlige?
|
på: november 22, 2012, 11:52:47 am
|
Ok. Snakker om liter- hester. 100hk pr liter ccm kan nesten enhver bonde-smed oppnå på en NA Ottomotor. Dvs Volvo, Ford, Opel, Toyota f.eks rekke 4er. Hva er det som gjør det så vanskelig å få samme effektivitet på en vw flat4 ?
kan du vise meg en motor fra Volvo, Ford, Opel, Toyota konstruert før 2dre verdenskrig som har over 100 literhester? Vi snakker trimmede motorer. Ingen av datidens tok ut slik effekt. Eks: B20: vill kam, gassere, god topp= 200hk Mulig det blir litt off-topic men det kan jo sette ting i perspektiv. Dodge Viper (den første) hadde 500hk ut av en 8 liters V10 motor. Honda S2000 hadde 240hk ut av en 2 liters rekke 4. Hadde Vipern hatt like mye guffe pr. liter som Hondaen skulle den hatt 1000hk. Så hvorfor er Viper motoren så dårlig? Igjen, Viper motoren er ikke trimmet. Med litt TLC har den lett 800hk. Så hvorfor er Viper motoren så dårlig? Fordi den er amerikansk. Hvem lærte oss å trimme VW? Fasit: Amerikanerne. Dvs. kubikk over effektivitet, sug litt på den...
|
|
|
69
|
Forum / Snikk-snakk / Hvorfor er vw-boxer motorer så dårlige?
|
på: november 21, 2012, 20:47:57 pm
|
Ok. Snakker om liter- hester. 100hk pr liter ccm kan nesten enhver bonde-smed oppnå på en NA Ottomotor. Dvs Volvo, Ford, Opel, Toyota f.eks rekke 4er. Hva er det som gjør det så vanskelig å få samme effektivitet på en vw flat4 ?
|
|
|
74
|
Forum / Type 2 / Sv: Godt at ikke alle Barndoors blir "patina-lookers"...
|
på: november 03, 2012, 13:19:10 pm
|
Til alle originalfans......unnskyld [attachment=1] Sånne senka barndoorer florerer det av. Det som er spesielt er å se en original og godt restaurert utgave. Jeg synes denne er for blank og sukkersøt, men befriende å se en som ikke bare er harry i alle fall. Det rare i dag er at du blir mer upopulær om du originalrestaurerer, enn om du lager værstingkreasjoner. Så å banne i kjerka har nærmest blitt å forsøke seg på noe originalt. Liker. Nerds rule.....
|
|
|
81
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilken motor og girkasse er best?
|
på: oktober 13, 2012, 20:02:39 pm
|
65 panel betyr reduksjonsbokser..... Den beste oppgraderingen for kjøregleden er: "Straight axle kit" bak, og tilsvarende 2-3" torsjonsenking i fronten..... Samt gode støtdempere rundt om. Deretter kan man tenke motor...
|
|
|
|