Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
|
91
|
Bruktbørsen / Deler selges / Solgt
|
på: oktober 02, 2012, 20:35:54 pm
|
Et stk senkesett til bay. Made in Usa. Pent brukt. Senker ca. 8 cm. Bolt on.
Pris: bud, i tråden.
|
|
|
97
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Bevaringsverdig motorkjøretøy. Alle bobler?
|
på: september 26, 2012, 22:18:25 pm
|
Jeg ville bedt om å "omregistrere" fra bevaringsverdig til vanlig bil, ved oppmøte til pålagt visning. Dvs. få fjernet duste-påskriften i vognkortet. ( Du er pålagt kjørebegrensninger, mm. ved bevaringsverdig option.)
I dag er dette et fritt valg ved import på 30 års regelen. Jeg ber alltid om førstegangsregistering som vanlig kjøretøy, ikke bevaringsverdig. Muligens litt strengere kontroll /krav, men aldri problem på vanlig boble i god stand...
|
|
|
99
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: bredding av stålfelg
|
på: september 25, 2012, 19:52:36 pm
|
Muligens tilfeldigheter, men jeg har faktisk fått godkjent bredda stålfelger hos BT. Ikke ved kapping og innsveising av bånd på felgbanen dog, men ved center-overflytting til bredere baner. Jeg forklarte at dette var felgebaner fra pontiac firebird, med boble center, rettet og sveist som enhver orginal stålfelg er..... Og det godkjente de gitt. Men kanskje bare flaks?
|
|
|
102
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: SOLGT- 1962 Transporter pickup -dobbelkabin - doka - crewcab
|
på: september 23, 2012, 16:06:22 pm
|
Os kan være seriøs som fy han, men "ringer deg til uka", er litt for slapt , Litt mer sulten han som kjørte sporenstreks over fjellet i natt fra Haugesund til Fredrikstad? Entusiast og fortjent kjøper vil jeg si......
Men siden agresjonen og skuffelsen er stor blandt enkelte, skjønner jeg at jeg har solgt for billig. Men bare for å gni det inn negativt for min del slik at jeg føler anger og vonbråte: Hvor mye burdte jeg presset prisen opp i for denne rusthaugen synes forståelsegpåerne? Hvor mye tapte jeg på å være snill, m.a.o.....
|
|
|
108
|
Forum / Drag-race / Sv: Skinne 8.02??
|
på: september 22, 2012, 17:24:26 pm
|
Er det ikke kappet i røret til torsjonsstavene for å få plass til kassa? Må ta frem SCC dvd´en igjen skjønner jeg. Jo torsjonsstav festet er delt og flyttet ut for å få kassa gjennom. Men hvilken statisk og aktiv funksjon påvirker coilover fjærene ,som er godt forankret i i hjelperamma sveiset til karosseriet, torsjonsfjæringen mon tro?
|
|
|
109
|
Bruktbørsen / Deler selges / Corbeau Baja racing seats, med 4punkt. -Par - 2stk
|
på: september 22, 2012, 16:37:35 pm
|
Nypris ferdig i Norge ca 13000- Helt nye og ubrukt. Med 4 punkts dot merket rullebelter. Passer i boble. Justerbar ryggstøtte. Ekstra demping i sitteputen for off road, eller annet. Selges under halv pris : kr 6000.- komplett, eller åpen for bud.... Tlf 95481856
[attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
110
|
Bruktbørsen / Biler selges / SOLGT-
|
på: september 22, 2012, 15:43:06 pm
|
Mye rust i gulv, utriggere, kanaler, bakhjørner, lasteplan, osv. Fine lastelemmer, hel fin og komplett ellers. Starter og går! Følger med nye bjelker til gulv, mm. Norsk , grønn militærsplit opprinnelig. Mye sveise jobb, men morsom, sjelden bil..... Selges kr 15000.- Tlf: 95481856
|
|
|
111
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: september 08, 2012, 12:05:32 pm
|
For å pense litt tilbake til utgangspunktet. Pålitelig sporty orginalutstyrt bil, eller mest mulig stripe hk? Legger merke til at flere av rådgiverne er sekundjegere? Til drøfting.....
|
|
|
114
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hva tåler en T1 motor
|
på: august 31, 2012, 13:17:14 pm
|
Hvorfor poste noe som helst av sine erfaringer på dette forumet , kan man spørre seg , når medlemmene bare venter å angripe meningshavere, forumgrundere inkl? Beklager så mye at man drister seg til å si noe. Skal ikke skje igjen, hvis man vil ha seg frabedt ekte erfaring.... Men dog, At man er så historieblind at man tror en orginal boble motor fra ny er skrot etter 50000km, mens en 4xtrimma motor varer evig er patetisk lavmål, må jeg desverre si folkens. For en som er gammel nok til å ha foreldrefamile som har kjørt flere orginal bobler fra ny til skrot. mens de fremdeles var i vanlig trafikk, er dette nesten krenkende. Greit Split og Oval med sine ulagrede kamaksler og generelt svake 25/30hk. motor varte 100.000km. Men helt siden den gang hold ting 250-300.000km ved vanlig bruk. Fact! Men det var ikke det debatten handlet om. Hvor mye kan man trimme. og samtidig ha en pålitelig motor en stund, tolker jeg spørsmålet til? Fint om forumkjekkasene kunne svart konstruktivt på det i steden.
|
|
|
116
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hva tåler en T1 motor
|
på: august 30, 2012, 09:52:41 am
|
Min erfaring er vel ca slik med orginalbasis:
Orginal 50 hk = 300.000km mellom overhaling Trimmet til 100hk = 30.000km mellom overhaling (forutsatt: du er flink) Trimmet til 200hk = 3000 km mellom overhaling (forutsatt: du er flink /fornuftig og heldig.)
Som eksempel, et moderne alternativ: Subaru turbo boxer 300hk = 300.000km mellom overhaling.
Som man skjønner har den gamle vw magnesiumblokk motoren begrensninger desverre.....
|
|
|
120
|
Bruktbørsen / Deler selges / Slettes: SS nostalgistrim. Innsug
|
på: august 16, 2012, 20:36:01 pm
|
Selger et par gamle hi-rise trim innsug merket SS. Vet ikke historien bak dem. Disse passer ikke til weber/ dellorto, så er nok til Solex, uten at jeg har prøvd dette... Men til dobbelport boble er de i hvert fall. God stand, men portet mot topp-flens. Åpen for bud. [attachment=1]
|
|
|
|