KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #600 på: mars 29, 2010, 01:35:08 am » |
|
ja hub'en fra 968 er jo ganske lik 944 hub'en men med frontmontert skive som du nevner. man kan bruke 944 hub'er (noe enklere med hjullager, trenger kun å fore ut lagrene.) men de mangler set skruefeste for sentrering av bremseskiva på hub'en evt dreie en sentreringsring til dette og dreie hub'en littebitt i ytterkant , så sklir frontmonterte skiver oppå. skiva blir da klemt fast mellom hub og fælg.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #601 på: mars 29, 2010, 02:00:40 am » |
|
Søkte litt på eBay nå, men dukka ikke opp noen 968 hub hverken i USA eller Tyskland. 944 med modifikasjon er nok tingen.
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #602 på: mars 29, 2010, 23:30:17 pm » |
|
caliperene kom i posten i dag. men før jeg monterer de så syns jeg det var lurt å sjekke Angle of the dangle.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #603 på: mars 30, 2010, 23:17:04 pm » |
|
braketten til caliperene jeg begynte på funket dårlig da jeg fikk sett nærmere på caliperene. så måtte begynne på nytt krevde litt sliping på spindel lagde først en mal i aluplate og overførte til massivt stål
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #604 på: mars 30, 2010, 23:24:54 pm » |
|
ellers venter jeg på noen smådeler for å få ferdig forstillinga så da tok jeg litt borrejobb. her følger funksjon før form... blei ikke kjempe vakkert, men fangerene skal på uansett. blir noen høl i fronten for luft inn til radiator og kjøling av bremser etterhvert.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Daniel L
Supermedlem
Innlegg: 679
Bosted: Skien
Boden Kratzende Autos VW Forbund
|
|
« Svar #605 på: mars 30, 2010, 23:49:39 pm » |
|
Jeg liker dette prosjektet mer og mer for hvert bilde!
|
|
|
Loggført
|
1971 1302 silver metallic 1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014 1974 1303s germanlooker 1986 Golf mk2 1986 T3 doka
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #606 på: mars 30, 2010, 23:54:16 pm » |
|
Haha, den støtfangere toppa kaka! Like før du begynner å lette vekt fra rutene så ivrig som du er!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #607 på: mars 30, 2010, 23:55:44 pm » |
|
hehe alle rutene utenom frontrutene er av lexan så de er lettere enn originalt men får vel holde meg unna boringa der
|
|
« Siste redigering: mars 30, 2010, 23:57:42 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Lynet
Seniormedlem
Innlegg: 303
Bosted: Drammen
|
|
« Svar #608 på: mars 31, 2010, 01:14:12 am » |
|
Du skulle absolutt tatt en tur hit: http://www.zeppelin-museum.de/home.0.html. Tysk hullboring i aluminium var på sitt beste på 30-tallet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #609 på: mars 31, 2010, 01:21:50 am » |
|
en av de første turnene jeg må på ,er en tur til en Makita batteridrill sjappe. den jeg brukte på 52mm hullsaga begynte å brenne... hehe, blei litt tøft for'n stakkar. så jeg måtte over på en go gammal AEG drill med ledning den blei ikke lunken en gang.
|
|
« Siste redigering: mars 31, 2010, 01:23:29 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
|
« Svar #610 på: mars 31, 2010, 07:56:16 am » |
|
en av de første turnene jeg må på ,er en tur til en Makita batteridrill sjappe. den jeg brukte på 52mm hullsaga begynte å brenne... hehe, blei litt tøft for'n stakkar. så jeg måtte over på en go gammal AEG drill med ledning den blei ikke lunken en gang.
Prøv Panasonic isteden!
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #611 på: mars 31, 2010, 12:02:31 pm » |
|
Bussen har fått tenner!! Dette er hva jeg kaller å "BYGGE" en racebuss. Ikke bli lei deg hvis noen bruker dine erfaringer på sine egne biler... Du er et forbilde for mange her...
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #612 på: april 04, 2010, 23:57:33 pm » |
|
en av de første turnene jeg må på ,er en tur til en Makita batteridrill sjappe. den jeg brukte på 52mm hullsaga begynte å brenne... hehe, blei litt tøft for'n stakkar. så jeg måtte over på en go gammal AEG drill med ledning den blei ikke lunken en gang.
Prøv Panasonic isteden! ja Panasonicer bra saker, den makitaen var en sånn rimelig sak fra ett 7 delers 18v sett. liten og lett , men ikke for de største oppgavene.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #613 på: april 05, 2010, 00:04:47 am » |
|
har fått prøvekjørt forstillinga nå og det ser greit ut foreløpig. har ikke fått brotsch til bærekulene , så blei testing med overgangshylser dreid av POM materiale..... fjøringa er stivere enn ventet , da jeg trodde fjørene skulle være mer anpasset en dailydirver. men de ganske stive, noe som passer bra. det fører til lite krenging i svingene ellers er castervinkelen for liten , da den ikke er selvopprettende sånn som jeg har montert bærearmene nå. så da må bærearmer shimses for å få mere castervinkel. tannstag styringa er tight og fin, klar forskjell. her ett bilde , vel hjemme , etter prøvekjøring!!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #614 på: april 05, 2010, 00:13:07 am » |
|
ellers har det vært div kopling av givere på motor til instrumenter og lagt om exsos fra wastegate inn i lydemperen , da den vrælte vel mye under ladetrykk, siden exsos fra wastegate gikk i friluft også montert på meierirørhurtigkopling på saftrøra til lydemper og mekket til noen kobberpakninger til detta.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #615 på: april 05, 2010, 00:38:05 am » |
|
jo bremser nye bremsene skrubber godt, lurer litt på bremsekraft forsterker etterhvert. ikke de beste bildene , men styrestaget er ganske nære hovedpumpa som i 1. omgang gjør det vrient å montere bremsekraft forsterker. trenger tips om hva som kan brukes , da det er litt trangt om plassen rundt hovedpumpa. hørte noe rykter om "løs" bremsekraftforsterker...
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #616 på: april 05, 2010, 00:48:51 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #618 på: april 05, 2010, 01:01:20 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
cato®
Supermedlem
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
|
« Svar #619 på: april 05, 2010, 01:56:02 am » |
|
Hvis jeg ikke husker helt feil , så er det en årsmodell Volvo Amazon som har et slikt system, mulig 67 modell ?
|
|
« Siste redigering: april 05, 2010, 09:23:29 am av cato® »
|
Loggført
|
|
|
|
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm
|
|
« Svar #620 på: april 05, 2010, 01:56:49 am » |
|
Noen eldre Fiater ala 127 hadde sånne forsterkere på bremsene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #621 på: april 05, 2010, 11:19:43 am » |
|
tak for tips skal sjekke opp litt
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
Superbeetle
Supermedlem
Innlegg: 513
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #623 på: april 05, 2010, 18:56:46 pm » |
|
Bmw E32 7 serie og E34 5 serie med V8(m60) har en lignende løsning på bremsekraftforsterker... Koed.dk har flere brukte på lager
|
|
|
Loggført
|
´71 1302S ´12 Yamaha YZF-R6
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #624 på: april 06, 2010, 08:14:18 am » |
|
Bmw E32 7 serie og E34 5 serie med V8(m60) har en lignende løsning på bremsekraftforsterker... Koed.dk har flere brukte på lager Nei jeg tror ikke det er samme løsningen, de har bare en mekanisme som overfører pedal funkskjonen som gjør at pumpa og klokka sitter fremme ved grillen. Pumpa og klokka sitter fortsatt sammen, mener jeg å huske.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Superbeetle
Supermedlem
Innlegg: 513
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #626 på: april 06, 2010, 17:46:33 pm » |
|
Bmw E32 7 serie og E34 5 serie med V8(m60) har en lignende løsning på bremsekraftforsterker... Koed.dk har flere brukte på lager Nei jeg tror ikke det er samme løsningen, de har bare en mekanisme som overfører pedal funkskjonen som gjør at pumpa og klokka sitter fremme ved grillen. Pumpa og klokka sitter fortsatt sammen, mener jeg å huske. hmm...ja såg på noen flere bilder og det stemmer nok det du sier
|
|
|
Loggført
|
´71 1302S ´12 Yamaha YZF-R6
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #627 på: april 07, 2010, 21:44:26 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
JonB
Supermedlem
Innlegg: 2398
Bosted: Vestfold
|
|
« Svar #628 på: april 07, 2010, 21:52:10 pm » |
|
Går du på merket i fronten med hullborret etterhvert også?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #629 på: april 07, 2010, 22:00:10 pm » |
|
vært inne på tanken flere ganger
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|