mai 09, 2024, 23:51:33 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Aluminiums bend 90 graders  (Lest 3200 ganger)
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« på: desember 17, 2013, 17:32:56 pm »

Hei er det noen som har 2 stk alu 90 graders bend i 2.5 toms eller runt den dimmen til salgs!
Loggført

Vw 1302
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: desember 18, 2013, 17:42:12 pm »

Norsk Stål har nok sånt, evt annen grossist.

Jeg hadde bare en 180° i rustfritt stål Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #2 på: desember 18, 2013, 19:12:21 pm »

Takk for tipset Glad
Loggført

Vw 1302
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: desember 18, 2013, 19:19:17 pm »

Takk for tipset Glad


http://kollevold.no/slanger-ror-fittings/aluminiumsror
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #4 på: desember 18, 2013, 19:49:44 pm »

Anbefaler å bruke industri-bend med 3mm vegg. Disse flower til de grader bedre enn billige "kinarør" med tynnere vegger.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #5 på: desember 18, 2013, 19:50:16 pm »

Biltema har 3" -  http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Filter/Luftfilter/Aluminiumsror-for-sportluftfilter-33227/
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #6 på: desember 18, 2013, 21:22:57 pm »

takk for flere tips!
tror jeg går for industri bend da dem er tykkere i veggen,da jeg skal sveise i dem!
biltema rør blir for stor diameter,
skal egentlig lage ett sånt ett,har hørt att det skal vere best med turbo:)
friskt stjålet fra shag!


* Forslag 2.jpg (100.52 KB, 640x480 - vist 180 ganger.)
Loggført

Vw 1302
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #7 på: desember 18, 2013, 21:46:57 pm »

Ser bra ut det der!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #8 på: desember 18, 2013, 22:07:05 pm »

takk for flere tips!
tror jeg går for industri bend da dem er tykkere i veggen,da jeg skal sveise i dem!
biltema rør blir for stor diameter,
skal egentlig lage ett sånt ett,har hørt att det skal vere best med turbo:)
friskt stjålet fra shag!

Hvilke manifolder har du tenkt å bruke?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #9 på: desember 18, 2013, 23:55:02 pm »

Anbefaler å bruke industri-bend med 3mm vegg. Disse flower til de grader bedre enn billige "kinarør" med tynnere vegger.

Dette må du nesten utdype?
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #10 på: desember 19, 2013, 07:25:03 am »

Jeg bruker 2mm rør og de har så langt holdt for litt over 2 bar:



Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #11 på: desember 19, 2013, 10:15:14 am »

Nå var det hvorfor flowen i kina-rør er så mye dårligere enn et som er laget i en annen verdensdel jeg var nysgjerrig på. Denne påstanden til tross for at den innvendige diameteren naturlig nok er mindre på det "bra" røret enn på kinarøret, som er tynnere i godset Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #12 på: desember 19, 2013, 15:21:02 pm »

Anbefaler å bruke industri-bend med 3mm vegg. Disse flower til de grader bedre enn billige "kinarør" med tynnere vegger.

Dette må du nesten utdype?
Tynt gods i kinarørene gir et mindre stabilt rør. overflaten innvendig i de dyre rørene er også bedre med tanke på flow. Bend er det størst forskjell på, et bend man lager selv ved å kappe "kakestykker" og sveiser i hop har dårligst flow, så kommer kinarørene som ofte er bøyd i vinkel og til slutt industrielle rør som gjerne er støpt i vinkel og har riktig bøy for å gi best mulig flow.
Pris henger sammen med kvalitet her. 
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #13 på: desember 19, 2013, 15:43:23 pm »

takk for flere tips!
tror jeg går for industri bend da dem er tykkere i veggen,da jeg skal sveise i dem!
biltema rør blir for stor diameter,
skal egentlig lage ett sånt ett,har hørt att det skal vere best med turbo:)
friskt stjålet fra shag!

Hvilke manifolder har du tenkt å bruke?

den bøyen jeg skal ha skal på en type4 2L motor med blandingsbokser runt 1.5 liter!
men har tenk litt mere på dette og er usikker på om jeg i det hele tatt trenger og gjøre dette,
ser jo mange biler som har en vanlig T skjøt og dem går da bra
Loggført

Vw 1302
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #14 på: desember 20, 2013, 00:24:52 am »

Jeg leste at vanlig T er bedre, kunne etter sigende risikere dråpedannelse med de myke bøyene.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #15 på: desember 20, 2013, 07:15:18 am »

Jeg leste at vanlig T er bedre, kunne etter sigende risikere dråpedannelse med de myke bøyene.

Dråper? Det må våre for dem som henger en forgasser i enden av turboen. Her snakker vi luft og hastighet og da er aldri en T en fordel. Derfor er det sveiset inn en V i mitt T kryss og arealet reduserer gradvis ned mot innsugsventilen. Dette utgjorde relativt store forskjeller sammenliknet med min gamle T med originale innsug som var portet så mye det lot seg gjøre.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #16 på: desember 20, 2013, 10:35:57 am »

Jeg leste at vanlig T er bedre, kunne etter sigende risikere dråpedannelse med de myke bøyene.

Dråper? Det må våre for dem som henger en forgasser i enden av turboen. Her snakker vi luft og hastighet og da er aldri en T en fordel. Derfor er det sveiset inn en V i mitt T kryss og arealet reduserer gradvis ned mot innsugsventilen. Dette utgjorde relativt store forskjeller sammenliknet med min gamle T med originale innsug som var portet så mye det lot seg gjøre.

-BB-
HeHe.. stemmer det.. gjorde det selv, så jeg tenkte ikke på at de fleste sender luft gjennom :-)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!