mai 15, 2024, 02:06:33 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: hvilken forskjermer har jeg?  (Lest 8667 ganger)
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #30 på: januar 18, 2010, 22:21:26 pm »

Jeg er ikke helt enig i at det kun er ovalskjermer som duger på bilen til kammiz.. På en originalbil eller en som er moderat senket er det veldig viktig med riktige skjermer på en oval, særlig siden de har lavere hjulbuer og skjuler mer av hjulet. Dvs det blir veldig avslørende med nyere skjermer hvor man får stor glippe mellom dekk og skjermkant som på en 60-taller. Splitter og ovaler ser jo nesten senket ut fra fabrikken siden hjulet sitter så bra i hjulbua.
Men.. På en bil som er så senket som denne ville jeg nesten heller gått for et matchet sett med originale 58-ca 61 skjermer. Disse har kraftige konturer rundt lyktene osv men den høyere hjulbua som tillater mer senk uten at hjulet blir helt borte. Av samme grunn er det vanskelig å få til et riktig og aggresivt cal-look stuk på en slik bil med originale skjermer. Når den er lav nok foran ser den oversenket ut pga hjulbua.. Det er jo ikke akkurat å ødelegge bilen når du har feil skjermer fra før  Glad

Her er et par bilder av min '57 med ovalskjermer som eksempel på hva jeg mener (for anledningen med en snodig skapning bak rattet  Gliser ). Den er veldig moderat senket foran men allikevel følger dekket hjulbua. Det hadde hjulpet med lavere dekk, men allikevel umulig å få skikkelig stuk til å se bra ut på den bilen..


* I skogen.JPG (76.07 KB, 700x522 - vist 204 ganger.)

* I den andre skogen.JPG (77.87 KB, 700x522 - vist 206 ganger.)
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #31 på: januar 18, 2010, 22:46:08 pm »

Synes bilen din har STUKET, jeg da, Rocket!  Glad

Har også lagt merke til at min oval har forskjermer (ovalskjermer) som har en rimelig perfekt runding rundt hjulet, og den er ikke senket. Mens endel bobler ser ut som om de er heisa i fronten.
Forskjellen er nok som du sier, at ovalskjermene gir mindre visuell luft rundt forhjulet, sett fra siden.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #32 på: januar 19, 2010, 09:33:37 am »

rocket-racing: fornuftig måte å se dette på må jeg si, du har et poeng. jeg synes jo bilen min har det perfekte stuket fra siden nå, men hadde jeg satt på dine skjermer hadde jeg jo endt opp med at det så feil ut og jeg måtte heve den foran. da hadde ikke stigtrinnet sett riktig ut lenger og da måtte jeg hevet den bak og da hadde den mistet camberen som er så tøff. hehe.

nå tenker jeg mer at jeg bør få tak i neste generasjon skjermer uten blinklyshull.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #33 på: januar 19, 2010, 10:47:45 am »

nå tenker jeg mer at jeg bør få tak i neste generasjon skjermer uten blinklyshull.

Bra valg!
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!