mai 15, 2024, 20:28:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1300 automat  (Lest 1353 ganger)
pumma
Supermedlem
*****
Innlegg: 589
Bosted: karmøy



Vis profil
« på: mars 02, 2009, 16:45:44 pm »

er kommet over en amerikans utgave av 70 mod 1300 med automat .er dette  holdbare saker? ganske kul med  bakruter som kan  åpnes
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1 på: mars 02, 2009, 17:41:30 pm »

Fungerer automaten som den skal, er det ingen problem. Men det er ikke så mange som kan de lenger hvis det går galt. Men noen er det. Men det er vel en halvautomat, og ingen automat, egentlig. Glad
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
pumma
Supermedlem
*****
Innlegg: 589
Bosted: karmøy



Vis profil
« Svar #2 på: mars 03, 2009, 17:00:28 pm »

flere erfaringer der ute  Hæ
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6117
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #3 på: mars 07, 2009, 22:30:46 pm »

En annen ting som ganske sikkert finnes på bilen din også er 4-leddet bakaksling (IRS) og ikke 2-leddet (svingaksel)som gjør at bilen din har noe bedre kjøreegenskaper! halvautomatene hadde IRS fra høsten 67!

Et annet tips er å "hamstre" deler som har med giroverføring og girkasse dersom du kommer over noe...Ikke lett å skaffe deler i en "fei" dersom noe går i stykker!

Åpningsbare sideruter er kule ja...
« Siste redigering: mars 07, 2009, 22:33:38 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #4 på: mars 07, 2009, 23:51:42 pm »

Faktisk fikk alle Boblene som gikk til markedet i USA, IRS-bakstilling rundt den tida da VW introduserte modellen med halvautomat. Har aldri lest noe negativt om halvautomaten her på forum ihvertfall, ei heller på gamle vw2you. Eneste er nok som det sies, at det kan kreve litt leting å få tak i deler hvis noe må byttes.
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #5 på: mars 08, 2009, 00:14:37 am »

Vil mene at deler til slikt girsystem ikke er noe problem å få tak i. Var ikke ett eneste spørsmål om deler da jeg la ut en til hugging..
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6117
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #6 på: mars 08, 2009, 00:26:10 am »

Jeg har eid en 69 type 1 (med manuell kasse). Den var importert fra USA. Denne hadde IRS.

Vedr boble/ghia med automat så hadde de første typene såkalt "Saxomat" med 4 gir og pendelaksel.

Din bil er nok av nyere type med 3 gir - dette kom ca 67-68 om jeg ikke husker feil...

Det du trenger å vite om bobler med automat finner du her!

http://www.vwar.org/
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
pumma
Supermedlem
*****
Innlegg: 589
Bosted: karmøy



Vis profil
« Svar #7 på: mars 08, 2009, 12:07:04 pm »

 takker for alle som tar seg bryet med å svare Osteaktig Osteaktig Gliser
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!