mai 07, 2024, 01:49:47 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dreie "dome" på Mahle 90.5mm stempel  (Lest 1196 ganger)
bcrazy
Nybegynner
*
Innlegg: 34
Bosted:


Vis profil

« på: november 20, 2009, 16:21:32 pm »

Hvor mye kan man dreie av i ytterkant på et Mahle "b" (stroker) stempet til t1.
Hvor my gods må stå igjen over stempelringen?
Hvor mye gods er det i stempeltoppen og hvor mye MÅ man ha. Motor er sugemotor



Loggført
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #1 på: november 20, 2009, 18:38:40 pm »

et spm i samme gate, hvor mye kan man dreie bort på 94 mm stemper, hvis målet er å senke komp slik at turbo trykk kan økes?
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: november 24, 2009, 17:26:04 pm »

et spm i samme gate, hvor mye kan man dreie bort på 94 mm stemper, hvis målet er å senke komp slik at turbo trykk kan økes?
Jeg ville nok heller skaffet meg/få lagd en shims til å ha under sylindrene enn å dreie av stemplene. Kjører du turbo og skal ha høyere trykk høres det ikke så lurt ut å gjøre stempelet noe svakere spør du meg. Det er sikkert mye billigere også, om du finner ferdige shims i passende størrelse.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
bcrazy
Nybegynner
*
Innlegg: 34
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: november 24, 2009, 22:29:16 pm »

Poenget er at jeg må ha et stempel med dome for å det hele tatt å få nok komp. Tanken var å ikke svekke stempeltoppen i midten kun på sidene.

Men sannsynligvis kommer jeg til å droppe hele prosjektet. Det blir for mye maskinering både av stempler og sylindre (kostnader)
I tillegg er kompresjons høyden noe høy i forhold til de stempler som sitter originalt i motoren (porsche 912), så selv om de skulle gå vil motoren bli 12-16 mm bredere.

Hadde jeg hatt tilgang på en skikkelig dreibenk så hadde det vært lettere.

Edit: Så ikke at du svarte mdyrseth sitt inlegg Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!