mai 04, 2024, 20:40:00 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Plassering av tank i Buggy??  (Lest 798 ganger)
ecmar
Seniormedlem
****
Innlegg: 312
Bosted: Refsnes



Vis profil
« på: januar 23, 2012, 20:38:43 pm »

Jeg satt å lurte litt på plassering av bensintanken i Buggyen min. Det sto en hjemmelaget tank i den, men vil ha noe bedre. Siden det er dårlig plass forran så lurte jeg på hvordan det vil gå å plassere den bak setene. Eventuelt en fuelcell. Men så spørs det vel hvordan balansen i bilen blir da?
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #1 på: januar 26, 2012, 12:52:01 pm »

Jeg satt å lurte litt på plassering av bensintanken i Buggyen min. Det sto en hjemmelaget tank i den, men vil ha noe bedre. Siden det er dårlig plass forran så lurte jeg på hvordan det vil gå å plassere den bak setene. Eventuelt en fuelcell. Men så spørs det vel hvordan balansen i bilen blir da?

Hei.
Kan anbefale Fuelcell foran i buggy`n. Det er som du nevner lite plass for tank der fremme ( noen buggykarosser har veldig lite plass i forhold til andre ), men ta litt mål av hva du har plass til, å finn deg en Fuelcell som passer. Har du et lett avtagbart panserstykke? Det forenkler ihvertfall prosessen en hel del.

Vet om flere som har brukt modifiserte 20 Liters Jerrykanner også med bra resultat, men da er du jo inne på hjemmelaget igjen, som du har fra før.

Ang. balanse i bilen, så er det uansett en fordel å flytte så mange komponenter som mulig fremover i buggy`n, slik som batteriet, da bilen er veldig veldig lett foran. Å flytte bensintanken bakover i bilen blir ufordelaktig med tanke på vektbalansen.

Håper dette kan være litt til hjelp Glad

mvh Arild
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
ecmar
Seniormedlem
****
Innlegg: 312
Bosted: Refsnes



Vis profil
« Svar #2 på: januar 28, 2012, 09:32:40 am »

Ja, var det blir vel stor fare for hjulløft vis tanken blir flyttet bak. har sjekket litt på ebay og har funnet en god del fuelcell. Må bare måle litt å se hva som passer bra. Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!