mai 04, 2024, 13:51:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: slettes  (Lest 1064 ganger)
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« på: januar 29, 2012, 20:06:32 pm »

.
« Siste redigering: februar 07, 2012, 00:44:40 am av h-1835 » Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #1 på: januar 29, 2012, 20:38:46 pm »

Støpejern var det aldri, men frem til ca 1934 var mange skilt støpt i alu. I 1954 var de i stanset / presset alu, men fantes i en håndfull typer. Noen av dem med en presset kant rundt hele veien. I dag er det vel Skiltfabrikken i Oslo og Lator i Bergen som stanser skilt etter gammel mal. De er stort sett like, så vidt jeg vet er det ingen som lager skilt med falset/presset kant.
Loggført

SCREWDRIVER #2
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #2 på: januar 29, 2012, 21:06:54 pm »

Ofte fulgte nummeret eieren, den gangen. Så når man kjøpte ny bil, skrudde man av skiltet på den gamle, og satte over på den nye. Derfor kan skiltet være eldre enn 54.

 Glad
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #3 på: januar 29, 2012, 21:10:19 pm »

Får en følelse av at disse i allefall er orginale til bilen. Står også en N bak på bilen i samme utførsel..
Kan legge inn et bilde..
Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #4 på: januar 29, 2012, 21:33:39 pm »

Både Splitman og Kjell Roar har rett.. Dvs stanset alu var standarden i 1954, men det fantes absolutt variasjoner siden skiltene ble produsert hos lokale skiltmakere.
Bilene skiftet skilt hver gang de skiftet eier og de gamle skiltene kunne godt bli tatt i bruk igjen på en ny bil. Så at en '54 boble hadde støpte alu skilt av eldre årgang var slettes ikke umulig. Bestefaren min hadde en '60 Boble den gang da med slike støpte skilt.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 29, 2012, 21:42:00 pm »

Gamle ovalen til Fredrik Sørlie har og støpte skilter Glad


Både Splitman og Kjell Roar har rett.. Dvs stanset alu var standarden i 1954, men det fantes absolutt variasjoner siden skiltene ble produsert hos lokale skiltmakere.
Bilene skiftet skilt hver gang de skiftet eier og de gamle skiltene kunne godt bli tatt i bruk igjen på en ny bil. Så at en '54 boble hadde støpte alu skilt av eldre årgang var slettes ikke umulig. Bestefaren min hadde en '60 Boble den gang da med slike støpte skilt.
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #6 på: januar 29, 2012, 21:57:24 pm »

En jeg kjenner har en -58 (levert i -57) med støpte skilter. Disse har aldri vært av bilen...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!