mai 15, 2024, 12:17:59 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Byttet bremserør fra hovedpumpe, til koblingspunkt bak+begge pumper bak, men  (Lest 1239 ganger)
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 605
Bosted: Moss


1967 T2


Vis profil
« på: april 18, 2012, 23:17:40 pm »

Jeg får ikke trykk, ingen lekkasjer å se noe sted, hva kan jeg gjør for å få på plass bremsene?
Haster litt da jeg skal på eu på fredag Glad
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 18, 2012, 23:19:07 pm »

Justert ut båndene?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 605
Bosted: Moss


1967 T2


Vis profil
« Svar #2 på: april 19, 2012, 06:35:06 am »

Jepp, de subber, vurderer å prøve trykkluft idag etter jobb, holder det å holde luftpistol ned i reservat hvis man tetter rundt og skrur opp en nippel? Blåse til det renner og så skru igjen?Er alene. Er noen kr å hente hvis noen forbarmer seg over dette idag, 400,- til den som får pedal jeg kan ta med til eu Glad står på Jeløy i Moss.
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 19, 2012, 07:10:58 am »

Du kan ikke bare sette trykk på beholderen, da blir det mye klin...  Blunker

Kjøp deg en slik http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Bremser/Bremselufter-trykkluftdrevet-191271/
Om du skal lufte på vanlig måte etter å ha byttet det lange røret, tar det laaaang tid. Tolmodighet er nøkkelordet.
Slipp pedalen sakte slik at pumpen får tid til å fylles med ny bremseveske. Og du må minst ha en slik http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Bremser/Bremselufter-19146/ når du holder på alene.
Pass på å jevnlig etterfylle med bremseveske på beholderen, for går den tom, rykker du tilbake til start Blunker

Og en ting til, vær HELT sikker på at båndene er maks justert ut. Juster ut til trommelen står dønn, og så litt tilbake. Da er du sikker.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #4 på: april 19, 2012, 09:07:24 am »

Har du gammel hovedpumpe og har starta med å trampe pedalen i bunn kan du bytte pumpe med en gang.Pakningene ryker.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
sleggemekk
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: Båstad, Østfold



Vis profil
« Svar #5 på: april 19, 2012, 18:38:12 pm »

igjengrodde gummislanger?
helt vanlig hvis bilen har stått en stund
Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #6 på: april 19, 2012, 19:57:48 pm »

Pump inn væsken fra hjulsylindrene er også en løsning.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 605
Bosted: Moss


1967 T2


Vis profil
« Svar #7 på: april 19, 2012, 21:39:27 pm »

Pump inn væsken fra hjulsylindrene er også en løsning.
Den skal jeg prøve, smart Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!