mai 06, 2024, 23:25:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: hva står det på original kam på t4?  (Lest 2337 ganger)
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« på: mars 02, 2008, 21:06:05 pm »

som overskriften sier...
hva står den merket med
har noen bilde kansje og?
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #1 på: mars 03, 2008, 17:16:02 pm »

er det ikke noe på enden mot oljepumpa di? det står vel kanskje på stammen....
Loggført

alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #2 på: mars 03, 2008, 17:52:31 pm »

er det ikke noe på enden mot oljepumpa di? det står vel kanskje på stammen....
det står 06 eller 90 på enden
også står det EP93 et sted på siden og D2 et annet sted..
og et siste sted står det 28 tror jeg
Loggført
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #3 på: mars 03, 2008, 18:09:17 pm »

Det er ikke en orginal kam, hvis det er støpt inn EP 93. Da er det en eller annen uorginal/trim kam.
Loggført
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #4 på: mars 03, 2008, 18:13:51 pm »

Det er ikke en orginal kam, hvis det er støpt inn EP 93. Da er det en eller annen uorginal/trim kam.
men hva slags ?
og hvordan måler man en kam?
eller det enkleste hadde vert om noen visste det utifra det som står på!
Loggført
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #5 på: mars 03, 2008, 18:15:23 pm »

Det er ikke en orginal kam, hvis det er støpt inn EP 93. Da er det en eller annen uorginal/trim kam.

Veldig mange kammer har EP innskrevet. Tror ikke det har noe med modellen å si. Kanskje noe legering i stålet?

Er langt ifra sikker! men på alle kammene jeg har sett står det på sia mot drevet.

Dette er en c35 SCAT
« Siste redigering: mars 03, 2008, 18:17:12 pm av Lars Johansen » Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #6 på: mars 03, 2008, 21:09:17 pm »

Original kam har klinka drev, mens trim/erstatningskam har skrudd drev. Er også veldig mye omslipte originalkammer i omløp til t4...
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #7 på: mars 03, 2008, 21:29:28 pm »

min kam er skrudd så da er det i allefall ikke original kam ...
eller borres det opp og gjenges for skrudd drev på de original kammene som blir nevnt over?
men det står altså ikke noe mer på min kam!! kan det stå noe bak drevet?
det står i allefall ikke noe vw merke på kammen! det er det vel på original kammer?
finnes det en side som har oversikt over t4 kammer?
Loggført
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #8 på: mars 04, 2008, 13:20:45 pm »

det står cwc på kammen også!
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #9 på: mars 04, 2008, 17:50:36 pm »

http://www.google.no/search?hl=no&q=cwc%2BCAMSHAFT&meta=
Loggført
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #10 på: mars 04, 2008, 20:06:02 pm »

fant ikke ut så mye på det søket jeg....
men hvordan måler man hva slags kam det er?
den ser ganske spiss ut men har ikke sett t4 kam før så...


* 035.JPG (33.59 KB, 480x360 - vist 128 ganger.)
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #11 på: mars 04, 2008, 20:18:11 pm »

Vanlig misforståelse er at hvis en kam ser "spiss" ut at den da er en "rå" kam... Ser du på kammen til feks. en Transporter 2,4 Diesel med 78 SUPERLATE hk, så har den ganske så "spiss" kam... Ergo er ventilen oppe kort tid med maks løftehøyde.. Mens en litt "råere" kam ser mere "flat" ut da den gjør at ventilen står lengre oppe på maks løftehøyde.Løftehøyden kan du forsåvidt  måle ved feks. sette kammen i en dreibenk og måle høydeforskjell mellom anlegg på "bakside" av "kammen" og topp på kam. Dette er egentlig ikke noen fullgod løsning, men funker for å gi en nogenlunde løftehøyde på kammen. Det beste er å ta et måleur på løfteren i motor.. En orig. kam har vel rundt 8 mm i løftehøyde, mens en trim-kam har vel fra ca. 9mm og til 12-13 mm (på kammen) .
« Siste redigering: mars 04, 2008, 20:25:11 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!