mai 02, 2024, 17:18:21 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 16
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 72 mod variant  (Lest 89376 ganger)
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #180 på: februar 06, 2008, 01:20:54 am »

Tøff kjærre det her Kult Tenkte jeg kunne stille ett dumt spørsmål her, ser du skriver at du stilte den ned ett hakk (senk) Kunne tenkt å fått Caben min litt lavere. Hvordan funker dette med  disse 2 hakkene? Hva gjør jeg?
Loggført

http://www.typ15.com/                      

anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #181 på: februar 06, 2008, 01:51:13 am »

det er ikke likt på boble og variant. er ikke så inn i dette jeg heller bare prøver jeg . du må nok kjøpe puma forstilling. da er det kjempelett Blunker
Loggført

1 up
Eddi
Seniormedlem
****
Innlegg: 438
Bosted: Sandnes


Vis profil WWW

« Svar #182 på: februar 06, 2008, 09:11:58 am »

Har sett litt på nettet hvordan det ser ut i fronten på en type 3, og det ser ut som om det kan være temmelig mye arbeid og korte forhjulstillinga her ja. Du vil få problemer med både festene til forhjulstillinga og innerskjermene. Håper du klarer deg med å forandre inpresset på felgene og 125 dekk, for det ville jo vert sørgelig om du måtte heve den igjen Blunker
Loggført

anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #183 på: februar 06, 2008, 15:43:10 pm »

det skal gå Blunker jeg har sett andre har fått det til . kan ikke være no dårligere jeg. må bare få det til Gliser. hvis ikke begynner jeg å grine. Øyerulling
Loggført

1 up
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #184 på: februar 06, 2008, 19:10:21 pm »



 hva er grund instillinga på gasserene?. den ene halvdelen av motoren går fint den andre er helt på tur
« Siste redigering: februar 06, 2008, 20:29:25 pm av anders t1 » Loggført

1 up
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #185 på: februar 07, 2008, 04:59:01 am »

 .


* page1[1].jpg (196.95 KB, 824x1065 - vist 217 ganger.)
Loggført

1 up
Eddi
Seniormedlem
****
Innlegg: 438
Bosted: Sandnes


Vis profil WWW

« Svar #186 på: februar 07, 2008, 07:27:32 am »

.

Se her dette burde ver det du leter etter.

http://www.srvwk.com/faq/Forgasser/Manual%20VW%20Twin%20Carburator%20system.pdf

Lykke til
« Siste redigering: februar 07, 2008, 07:30:43 am av Eddi » Loggført

manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #187 på: februar 07, 2008, 09:25:51 am »

 Glad Knallfin bil du har her, som tydeligvis bare blir finere og finere. Gøy å se at de litt glemte modellene er i ferd med å bli oppdaget. De luftkjølte produsert etter 68 er nemlig kjempeartige de også, langnese 3'ern er intet unntak.

Stå på videre!!  Glad
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #188 på: februar 07, 2008, 09:59:17 am »

Problemet med å smale forstillingen på type 3 er at man ikke kan kappe torsjon fjærene på de. Etter som de  ser ut slik som de torsjon fjærene bak på bobla.
De to fjærene krysser hverandre på midten og sitter fast helt ute ved hjulet på begge sider.
Har sett en som har gjort det og han har flyttet det indre "festet" noen cm ut mot hjulet på hver side, slik at han kan smale tilsvarende på andre siden.

Drit i fangerne, ta heller å få krommet røret bak fangeren foran og lag fangere all a AC cobra bak/ foran
 Gliser
Loggført

Speed is no substitute for direction
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #189 på: februar 07, 2008, 17:22:01 pm »

tusen takk for hygelige ord manics. det var koselig

halla jhu.du kjenner meg jo litt nå og du har jo sett golfen så du har kansje en formening om hva jeg kan finne på Kult. men jeg synes bilen ble veldig fin, så den blir beholt orginal nå . men mange ideer skal smakes på Blunker

har ødelakt noe med det eletriske så jeg var en tur på thesamba og fant kart men det var delt i 2, og de var ikke samme størelse så jeg mekka meg ett eget i A4 og på en side Glad

Loggført

1 up
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #190 på: februar 07, 2008, 22:57:07 pm »

nå har jeg finni feilen  Tvilende er bryterene ved ratte lik som på nyere boble . trenger det uanset men er vel 100 ganger lettere og finne hvis det er likt

Loggført

1 up
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #191 på: februar 08, 2008, 15:17:43 pm »

sånn Glad nå funker alt igjen
Loggført

1 up
KH
Gjest
« Svar #192 på: februar 08, 2008, 17:30:50 pm »

Det er bra at du fikk det til å virke.

Du er flink, du Kult
Loggført
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #193 på: februar 08, 2008, 17:48:54 pm »

nei det er det du som er. tusen tak for tips og hjelp knut. du er kongen. en liten tur til, til deg nå og en liten justering på gasserene så blir det helt guld Gliser
Loggført

1 up
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #194 på: februar 08, 2008, 19:17:57 pm »

Har sett litt på nettet hvordan det ser ut i fronten på en type 3, og det ser ut som om det kan være temmelig mye arbeid og korte forhjulstillinga her ja. Du vil få problemer med både festene til forhjulstillinga og innerskjermene. Håper du klarer deg med å forandre inpresset på felgene og 125 dekk, for det ville jo vert sørgelig om du måtte heve den igjen Blunker

Ser at de som går über lavt med t3 bygger om til t1 forstilling. Da kan den også smalnes. Det er jo helt mongo, for t3 er utrolig god å kjøre i forhold til boble Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #195 på: februar 10, 2008, 23:35:54 pm »

et bilde av mitt nye krypinn. kan ikke beskrive hvor digg det er .  noen lass til med ting og tang så Gliser


Loggført

1 up
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #196 på: februar 10, 2008, 23:48:31 pm »

der så det jo trivelig ut, hvor er dette?
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #197 på: februar 10, 2008, 23:49:15 pm »

Grattis! Skal nok gå ann å ha det hyggelig der ja. Går vel ann å senke og inni der... Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #198 på: februar 11, 2008, 00:00:24 am »

der så det jo trivelig ut, hvor er dette?


3 min, nei 2 min fra deg
Loggført

1 up
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #199 på: februar 11, 2008, 00:05:45 am »

Grattis! Skal nok gå ann å ha det hyggelig der ja. Går vel ann å senke og inni der... Blunker

ja få inn benk verktøyskapet og litt til så er det her varianten mister dyden,
Loggført

1 up
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #200 på: februar 11, 2008, 00:08:41 am »

der så det jo trivelig ut, hvor er dette?


3 min, nei 2 min fra deg

til fots?
Loggført
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #201 på: februar 11, 2008, 00:13:13 am »

nei bil Blunker
Loggført

1 up
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #202 på: februar 11, 2008, 23:57:46 pm »

i dag prøvde jeg og senke den . kom så langt at alt var løst men bærearmen ville ikke gli av tolsjonsstaget , så da var det bare og skru det i sammen igjen like høy og jævelig. er en avdrager med 2 armer trikset her? , for vold funka ikke Sjokkert

« Siste redigering: februar 12, 2008, 01:16:29 am av anders t1 » Loggført

1 up
wonderboy
Medlem
***
Innlegg: 213
Bosted: tynset..



Vis profil
« Svar #203 på: februar 12, 2008, 00:49:46 am »

er en video på youtube som viser hvordan det gjøres.. hans satt også fast nede ved hjulet, så han senket innvendig, ved å løsne på motsatt side å banket inn med hammer til det løsner..  han forklarer ganske bra også..  kan hende du har sett dem, men tenkte bare å bidra litt.
Loggført
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #204 på: februar 12, 2008, 00:59:41 am »

ja vet . den filmen ligger på en av sidene her i tråden å . han er sykt tørr og langtekkelig hehe. men det er ikke rett måte da det ligger en gummimoffe i mellom og grunden til at han gjør det sån er hvel fordi han ødlegger den umbraco skruen under der Blunker
Loggført

1 up
SAS
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: Horten



Vis profil
« Svar #205 på: februar 12, 2008, 08:36:27 am »

De satt sånn greit fast på min også, selv om jeg fikk av armen på den ene sida etter en del vold sammen med avdrager. Dette førte til at senkingen ble utsatt til etter eu-ctrl... Liker ikke å bruke for mye vold på sånt, så hadde håpa på en anne løsning.
Loggført
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #206 på: februar 13, 2008, 04:20:22 am »

fikk av den ene siden nå men den andre sitter no så inni helvete Sjokkert tror jeg må ta den inni det med de stopperene er jeg litt usikker på . må jeg banke inn begge sidene eller er det noen som kan forklare meg hva som fåregår inni der . kommer den andre siden ut når jeg banker på den ene siden? tørr ikke prøve jeg  Tvilende redd for og ødelege no . kan det jeg banker inn forsvinne inni der? har sett den videon på you tube men blir ikke smartere av det , han virker litt usikker selv og. hva er rette måten  Hæ

Loggført

1 up
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #207 på: februar 13, 2008, 09:03:53 am »

For meg ser det ut som skruen som holder bærearmen inntil forstillingen ikke er skrudd ut (i den røde ringen...), men det er mulig jeg ser feil  Hæ



* Forstilling_senk.jpg (180.61 KB, 477x460 - vist 290 ganger.)
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #208 på: februar 13, 2008, 13:02:51 pm »

jeg har løsnet dem og tatt av plata og entret den litt i for og ikke få dritt inni der. greia er at jeg ikke tør og slå på den . Tvilende
Loggført

1 up
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #209 på: februar 13, 2008, 13:17:17 pm »

Men har du løsnet den på ANDRE siden? Fjærstavene krysses jo i forstillingen på type3, så skruen du har løsnet kan jo være den som holder motsatt side??  Jeg bare gjetter, siden jeg aldri har senket en type 3, men det er det tydeligvis ingen andre som har heller.  Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 16
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!