mai 02, 2024, 13:46:53 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motor 3cm for høyt i bakkant?  (Lest 1347 ganger)
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« på: november 29, 2016, 20:35:54 pm »

Jeg har en lille "hyggelig" udfordring med min '55.. (eller det vil vel sige ganske mange, men men)  Gråter

Den store, lige nu, er at efter jeg monterede den 34hk motor jeg skal vise bilen med, sidder det bakre blik 3 cm for højt i forhold til pakningen? Det her er vel så langt man kan komme fra en original bil, og er min version af at redde en tidligere svensk "euro-callook'er" fra start 90 / slut 80 tallet. Gearkassen er en AS, fremre og bakre fester er gule Rhino og det fremre på bunden er 61-72 brakett.

Gearspaken går enkelt og helt korrekt i gear og alt ser veldig rigtigt ud, helt til motoren blev monteret i. Jeg ser ikke det som et veldig stort problem at motoren er hævet i forhold til standard, men i og med at jeg ikke har gjort det bevidst skal den jo ikke sidde så højt..  Hæ

Nogen her der har været ude for det samme eller har mulige tips og tricks?
Kan de gule fester bak være for tykke?
Er der forskel på krybben festene ligger i alt efter årsmodel? (hvilket jeg i så fald ikke vidste tidligere)
Eller kan ret og slet rammegaflerne bak være bøjet opover? Det skal siges at motoren så vidt jeg kan se sidder helt ret.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: november 29, 2016, 21:32:09 pm »

Min sitter 3-4cm for lavt. Vi kan splitte forskjellen og begge blir fornøyd  Gliser

Vil tippe det er noe med fremre feste..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #2 på: november 29, 2016, 21:50:43 pm »

 Osteaktig Osteaktig Det lyder som en plan Erlend. Deler vi også på hestene du har da?  Rekker tunge

Men back on topic, hvis det fremre feste er galt ville jeg da ikke have problemer med at gire?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #3 på: november 29, 2016, 22:01:48 pm »

Det er sveiset inn 61-> fremre feste på bunnplata? Det gjør desverre ikke susen..
Problemstillingen ligger i at du ved å bruke standard nesekon må senke fremre del av kassa et par cm for å få giroverføringen til å passe på en oval. Og motoren kommer for høyt i bakkant..
Ved å bruke T2 nesekon og hockeystick flytter du ikke bare innfestingshullene, du flytter også giroverføringen et par cm ned på kassa og vips den er på rett plass for å treffe hullet i bunnplata med kassa sittende rett.
Tro meg, de som har forsøkt seg med Berg5 kasse (hvor man ikke kan bytte nesekon) i pre 60 bil kjenner til problematikken, det er ikke bare å sveise inn nyere feste.

Har du avtagbar bakplate forresten? Hvis ikke er det ikke særlig stas å sette inn en motor som sitter 3cm for høyt i bakkant.. Been there  Blunker
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #4 på: november 30, 2016, 10:23:59 am »

Bagpladen er løs, og tak for det  Osteaktig

Men det ser mere ud til at det er et helt kap fra en bil der er svejset i og ikke bare selve den løse braket. Men vil ikke motoren sidde for lavt hvis der er brugt feil nesekon?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!