mai 16, 2024, 18:19:06 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lett trim av 1800ccm T4 motor i 1303S  (Lest 2036 ganger)
vw1303S74
Juniormedlem
**
Innlegg: 84
Bosted: Skui, Akershus


.


Vis profil
« på: desember 08, 2009, 23:15:57 pm »

Jeg har en 1800ccm T4 motor som jeg hadde tenkt og få litt mere fart på.
Håper på ca. 100 hk.  Har tenkt og sette på 1915 cyl sett. (trenger vel ikke noe bearbeiding av blokk/topp da ?)
Hva med kam og gasser/gassere.
Håper og få litt hjelp vedr hva jeg burde gjøre uten at det koster for mye.

Jørn.
Loggført

joeaalbu@online.no

73 mod 1303 S
74 mod 1303 S   "rødhette"
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #1 på: desember 08, 2009, 23:22:04 pm »

Ett tips er å få tak i en veiv med råder fra 2liter. Denne har lenger slag, og sammen med 96sats så får du 2056ccm også kalt 2.1liter.
Alt dette er bolt on, og krever ingen maskinering.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: desember 08, 2009, 23:33:35 pm »

og 1800 topper er vel  ett bra utganspunkt
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #3 på: desember 09, 2009, 20:33:20 pm »

sorry får å håppe inn i tråden din, gjelder dette åsså 2.0 liter, litt kvassere kam, 1800 topper,grenrør, doble 40`s? hvor mye vil dette hjelpe?
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #4 på: desember 10, 2009, 07:48:48 am »

sorry får å håppe inn i tråden din, gjelder dette åsså 2.0 liter, litt kvassere kam, 1800 topper,grenrør, doble 40`s? hvor mye vil dette hjelpe?
Det kan bli ca. 107 hk. på hjula, som igjen kan bety 17,62 på 402 meter'n  Gliser
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #5 på: desember 10, 2009, 08:42:50 am »

sorry får å håppe inn i tråden din, gjelder dette åsså 2.0 liter, litt kvassere kam, 1800 topper,grenrør, doble 40`s? hvor mye vil dette hjelpe?
Det kan bli ca. 107 hk. på hjula, som igjen kan bety 17,62 på 402 meter'n  Gliser

I buss eller 1303? Det er vel fortsatt litt forskjell på aerodynamikk selv i disse racebuss tider Blunker
Loggført

Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #6 på: desember 11, 2009, 21:24:30 pm »

sorry får å håppe inn i tråden din, gjelder dette åsså 2.0 liter, litt kvassere kam, 1800 topper,grenrør, doble 40`s? hvor mye vil dette hjelpe?
Det kan bli ca. 107 hk. på hjula, som igjen kan bety 17,62 på 402 meter'n  Gliser

kanskje tjueelleve. blir jeg USB medlem da?
Loggført
VWdriver
Seniormedlem
****
Innlegg: 350
Bosted: Asker


VW 1303 Cab-78, VW 1302 Roadster-T4 2,0, P-911S-72


Vis profil
« Svar #7 på: desember 17, 2009, 21:39:05 pm »

Hei Folks

Ikke for å spore av, men?

Jeg har en 1800 T-4 med 96mm syl. Det blir vel tett oppunder 2L.

Jeg har også en 2L veiv med råder liggende.

(Noen har sagt at jeg må ha 6mm spacere i bunn av sylindere pga av lengere slaglengde.
og dette er en dårlig løsning siden det alltid blir lekkasje o.L. med spacere.

Etter som dere sier så er ikke dette nødvendig. Det er bare å bolte på og stempelet skal ikke treffe toppen?

Eller hva.

Hilsen en som hadde lagt det på hylla.

Mvh Marius
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #8 på: desember 17, 2009, 21:42:28 pm »

Hei Folks

Ikke for å spore av, men?

Jeg har en 1800 T-4 med 96mm syl. Det blir vel tett oppunder 2L.

Jeg har også en 2L veiv med råder liggende.

(Noen har sagt at jeg må ha 6mm spacere i bunn av sylindere pga av lengere slaglengde.
og dette er en dårlig løsning siden det alltid blir lekkasje o.L. med spacere.

Etter som dere sier så er ikke dette nødvendig. Det er bare å bolte på og stempelet skal ikke treffe toppen?

Eller hva.

Hilsen en som hadde lagt det på hylla.

Mvh Marius

Finnes nå to typer satser på markedet. Det ene til 2liters veiv, og det andre til 1700/1800 veiv.
Har brukt av "gamle" typen med ringer under sylindre, og har aldri hatt problemer med lekkasje.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
VWdriver
Seniormedlem
****
Innlegg: 350
Bosted: Asker


VW 1303 Cab-78, VW 1302 Roadster-T4 2,0, P-911S-72


Vis profil
« Svar #9 på: desember 17, 2009, 21:46:59 pm »

Min er nok gamle typen siden motoren ble bygget for snart 20 år siden.

Men har gått kanskje 100km.

Marius
Loggført
vw1303S74
Juniormedlem
**
Innlegg: 84
Bosted: Skui, Akershus


.


Vis profil
« Svar #10 på: januar 02, 2010, 21:41:38 pm »

Er det noen som har en 2.0l veiv med råder til salgs til min 1800ccm T4 motor.

Jørn.
Loggført

joeaalbu@online.no

73 mod 1303 S
74 mod 1303 S   "rødhette"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!