mai 11, 2024, 13:22:35 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ny 1300 motor, Går dårlig når den blir varm  (Lest 1609 ganger)
VWWerk
Medlem
***
Innlegg: 131
Bosted: Fredrikstad


Jeg trenger ikke sportsbil for å kompensere....


Vis profil
« på: april 18, 2011, 17:42:40 pm »

Er helt fersk bobleeier, og har ingen erfaring med gammel vw. Kjøpte boble med ny 1300 motor som etter sigende bare skal ha gått 20mil. Skulle ha den hjem, men halvveis begynner den å dra dårlig, og fusker. (Etter ca 2 mil). Jeg lar den kjøle seg ned, og da går den fint, men det tar ikke lange stunden før den gir opp igjen. Endte med at den blei stående i Tønsberg, men skulle gjerne hatt den hjem over fjorden snart. Alt av tenningsdeler er nytt, forgasser er ny.
Loggført

-67 1300
Cath
Nybegynner
*
Innlegg: 24
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1 på: april 18, 2011, 19:40:39 pm »

Er kanskje på gyngende grunn her - og blir nok korrigert om jeg er på jordet - men, på min gamle VW hadde jeg problemer med automatchoken. Bilen dro i vei med full choke (som ikke kutta ut når den skulle), og etter en liten stund med for mye fuel i systemet (feil blanding) begynte den å "sperre" og "dra dårlig". Ved lavt turtall kan motoren kveles.
Bare et tips, kan være helt andre ting som feiler din trofaste ganger!  Glad
Loggført

1302LS cab 71'
1300 69' (R.I.P)
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #2 på: april 18, 2011, 19:44:50 pm »

Sjekk bensinfilter/siler.
Loggført
VWWerk
Medlem
***
Innlegg: 131
Bosted: Fredrikstad


Jeg trenger ikke sportsbil for å kompensere....


Vis profil
« Svar #3 på: april 18, 2011, 19:54:21 pm »

Er kanskje på gyngende grunn her - og blir nok korrigert om jeg er på jordet - men, på min gamle VW hadde jeg problemer med automatchoken. Bilen dro i vei med full choke (som ikke kutta ut når den skulle), og etter en liten stund med for mye fuel i systemet (feil blanding) begynte den å "sperre" og "dra dårlig". Ved lavt turtall kan motoren kveles.
Bare et tips, kan være helt andre ting som feiler din trofaste ganger!  Glad
Jeg har vært på tanken da det kunne virke som den fikk litt mye suppe. Hvordan kan jeg åpne choken hvis det er den som er problemet?

Glemte å si at den er en 67 mod

Sjekk bensinfilter/siler.

Takk skal sjekke dette
Loggført

-67 1300
Cath
Nybegynner
*
Innlegg: 24
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4 på: april 18, 2011, 20:17:51 pm »

Nok en gang litt rusten i hukommelsen...

Sjekk choken ved å ta av luftfilteret. På kald motor skal spjeldet oppi forgasseren være lukket. Start motoren. Etter noen minutter skal spjeldet ha vridd seg i vertikal stilling.

Lykke til  Glad
Loggført

1302LS cab 71'
1300 69' (R.I.P)
VWWerk
Medlem
***
Innlegg: 131
Bosted: Fredrikstad


Jeg trenger ikke sportsbil for å kompensere....


Vis profil
« Svar #5 på: april 18, 2011, 20:48:50 pm »

Nok en gang litt rusten i hukommelsen...

Sjekk choken ved å ta av luftfilteret. På kald motor skal spjeldet oppi forgasseren være lukket. Start motoren. Etter noen minutter skal spjeldet ha vridd seg i vertikal stilling.

Lykke til  Glad

Takk så meget Glad, men jeg tenkte mer på om det var noen måte å overstyre autochoken på hvis den står lukket hele tiden?
Loggført

-67 1300
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #6 på: april 18, 2011, 20:53:57 pm »

for å sette autosjåken helt ut av spill, og dermed risikere ei morragretten boble, løsner du de 3 skruene på høyre side av forgasseren. Plastplata som kontakten sitter på skal nå kunne vris slik at spjeldet til sjåken står åpent hele tiden. dvs, rett opp. husker ikke helt sikkert om det er mot deg eller fra deg lokket skal vris, men nå holder bimetallfjæra inni plastlokket spjeldet i åpen stilling.
en viss risiko for litt startvranghet må man forberede seg på når det er kjølig en morra.
Prøver du denne metoden når hun er god og gjennomvarm bør du få en fornøyd motor.

ha en fin vwår
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4055
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #7 på: april 18, 2011, 21:42:01 pm »

Hvor står denne i Tønsberg? Muligt jeg kan hjælpe med den autochoke..  Glad
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!