mai 17, 2024, 03:28:05 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motoren nøler med å gi gass  (Lest 1000 ganger)
JohnEinarValberg
Nybegynner
*
Innlegg: 1
Bosted:


Vis profil

« på: januar 07, 2015, 23:51:07 pm »

Hei! har ei 73- modell bobble 1300S Med en Solex 34 PICT forgasser. Var nylig ut med forgasseren og renset den, og skiftet pakninger. Nå får jeg den ikke til å gå optimalt... Går som en drøm på tomgang, men når jeg gir gass, dør den ut... Hva kan være årsaken til dette? får den for lite bensin? evt: hvordan fixer man det?

Noen som har bruksanvisning til hvordan man justerer den? så får jeg skjekket at jeg har gjort det riktig

Ett annet spørsmål: når jeg skrur på den lille skruen (volume control) Skruven, skjer det ingen ting. er dette normalt?

 Hæ Hæ Hæ Glad GladTakk for svar
Loggført
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #1 på: januar 08, 2015, 10:45:29 am »

Her er en fin side med info:

http://www.vw-resource.com/34pict3.html

Det er mye som kan gå galt, men ofte er det enkelt å fikse.
0. Standardinnstilling er 2,5 turn ut på begge justeringsskruene, så kan fininnstillingen gjøres med motor i gang.
1. Se at den ikke drar falsk luft noe sted. Det ødelegger for ALLE fininnstillinger.
2. Du har et lite rør nede i den store åpningen under luftfilteret som sender en dash/sprut bensin ned i forgasseren når du trykker (litt bestemt) på gassen. Se at denne virker og at røret står slik at den ikke sender bensinen rett på spjeldet under, men mellom veggen i forgasseren og spjeldet (du skjønner hva jeg mener når du kikker nedi der).
3. Selv om alt er gjort klart og rent KAN det komme drit inn fra bensintanken med en gang og ei dyse går tett (du har vel bensinfilter på?)

Denne siden er også veldig fin:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,20100.0.html

Lykke til med videre justering.
Jørn.
« Siste redigering: januar 08, 2015, 10:49:02 am av hauganfoto » Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: januar 08, 2015, 15:09:13 pm »

Sjekk spesielt at vakumslangen er på og hel, den som går inn i den store flate rundingen på fordeleren, fra forgasseren.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!