mai 08, 2024, 22:19:24 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: b  (Lest 8550 ganger)
caben
Medlem
***
Innlegg: 101
Bosted: hjemme



Vis profil
« Svar #30 på: november 01, 2008, 17:35:54 pm »

Jeg var eier av en speedster i fjor,den var bygd på en 68plate noe som også stod i vognkortet i tillegg stod det 57 replica også.De sa ingen ting på biltilsynet da den ble vist på eu.
Loggført
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #31 på: november 01, 2008, 17:52:33 pm »

Det er nok riktig,for de som er kommet til landet står det nesten på alle sammen at er 57 replica,men det står nok i vognkortet at det er en 68 mod vw også Blunker
Loggført

Alt MÅ ned!!
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #32 på: november 01, 2008, 18:32:57 pm »

Jeg var eier av en speedster i fjor,den var bygd på en 68plate noe som også stod i vognkortet i tillegg stod det 57 replica også.De sa ingen ting på biltilsynet da den ble vist på eu.
 

Da er jo bilen allerede godkjent, problemet er å få en uregistrert en registrert. Da hadde ikke biltilsynet stått der og ikke sagt noe...
Loggført

http://www.typ15.com/                      

caben
Medlem
***
Innlegg: 101
Bosted: hjemme



Vis profil
« Svar #33 på: november 01, 2008, 19:28:25 pm »

Jo det er riktig,men bilene er vel stort sett bygd på samme lest.Tror det varierer mye fra biltilsyn til biltilsyn.Dagsformen til endel av de varierer ganske mye.Har en bil på trappene fra usa nå som jeg har skjønt det kan bli noe problemer med Sint
Loggført
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #34 på: november 01, 2008, 19:31:57 pm »


Da er jo bilen allerede godkjent, problemet er å få en uregistrert en registrert. Da hadde ikke biltilsynet stått der og ikke sagt noe...
[/quote]
men er det noen av dere som påstår dette er umulig, som har sendt en skriftelig søknad til biltilsynet?
Fått ett avslag og overprøvd det med en klage til veidirektoratet?

Svaret i 90% av tilfellene er NEI, og da bør dere heller ikke syte, for da har dere ikke gjort veldig mye for prøve.
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #35 på: november 01, 2008, 19:37:57 pm »

En på jobben har allerede en replica og sist jeg snakket med dem skulle de få over noen til fra USA. Disse skulle registreres i Belgia eller noe først og så tas inn på EU/EØS regler. Aner ikke om dette går greit, men dersom det er mulig å registrere en buggy fra sverige må det vel også gå an å registere en plastbil som er registrert som replica med veteranbunn fra Belgia.
Loggført

1961 T1 - Custom
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #36 på: november 01, 2008, 20:36:31 pm »


Da er jo bilen allerede godkjent, problemet er å få en uregistrert en registrert. Da hadde ikke biltilsynet stått der og ikke sagt noe...
men er det noen av dere som påstår dette er umulig, som har sendt en skriftelig søknad til biltilsynet?
Fått ett avslag og overprøvd det med en klage til veidirektoratet?

Svaret i 90% av tilfellene er NEI, og da bør dere heller ikke syte, for da har dere ikke gjort veldig mye for prøve.
[/quote]

Syte er vel å ta litt hardt i, har heller ikke sagt det er umulig. Kunne godt tenkt meg å hentet inn en jeg, men som Riskyer skriver her at han har hentet inn noen tidligere og nå er dørene lukket. Jeg spurte jo også på biltilsynet, de var negative men de ville se papirer og en konkret bil i stedet for generelt. Hadde vært konge om noen her har registrert en i nyere tid, slik at de kunne skrevet hva og hvordan det ble gjort. En kan jo prøve å få tak i litt dokumentasjon fra ombygningen i statene, og søke. Da blir det vel det samme med AC Cobra bygget på mustang ramme da?
« Siste redigering: november 01, 2008, 20:38:31 pm av 66 Cab » Loggført

http://www.typ15.com/                      

Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #37 på: november 01, 2008, 20:59:14 pm »


Da er jo bilen allerede godkjent, problemet er å få en uregistrert en registrert. Da hadde ikke biltilsynet stått der og ikke sagt noe...
men er det noen av dere som påstår dette er umulig, som har sendt en skriftelig søknad til biltilsynet?
Fått ett avslag og overprøvd det med en klage til veidirektoratet?

Svaret i 90% av tilfellene er NEI, og da bør dere heller ikke syte, for da har dere ikke gjort veldig mye for prøve.

Syte er vel å ta litt hardt i, har heller ikke sagt det er umulig. Kunne godt tenkt meg å hentet inn en jeg, men som Riskyer skriver her at han har hentet inn noen tidligere og nå er dørene lukket. Jeg spurte jo også på biltilsynet, de var negative men de ville se papirer og en konkret bil i stedet for generelt. Hadde vært konge om noen her har registrert en i nyere tid, slik at de kunne skrevet hva og hvordan det ble gjort. En kan jo prøve å få tak i litt dokumentasjon fra ombygningen i statene, og søke. Da blir det vel det samme med AC Cobra bygget på mustang ramme da?
[/quote]

Har tenkt og ta en inn. Skrev en skikkelig søknad til tilsynet, og har fått positivt svar.
Det å ta en tlf eller å snakke med dem er ikke det samme som og skrive en søknad. Da lever de etter direktivet de har fra veidirektoratet. nemmelig at beviset ligger på deg, og de kan stille seg negativt til det.
Ved en skriftelig søknad med henvisning til de bestemte paragrafer, har du snudd situasjonen. Hvis de da skal gi deg avslag, må de dokumentere at du har feil. Og hvis du får avslag kan det overklages til veidirektoratet, noe som i mange tilfeller blir positivt svar. Detta høres helt bak mål ut at det skal være så tungvindt, men det er desverre slik de vil ha det. Drukne dem i paragrafer og dokumenter er foreløpig det eneste som kan fungere.
Loggført
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #38 på: november 01, 2008, 21:53:13 pm »

Det kaller jeg ett godt svar Gliser
Loggført

http://www.typ15.com/                      

riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #39 på: november 01, 2008, 23:08:10 pm »

Du kan godt si jeg syter,men for å si det sånn,jeg jobbet med å få den siste godkjent i 6 mnd før jeg solgte den til Belgia i steden.Søknad ble sendt SFOR og fikk beskjed om at denne ikke kunne godkjennes pga at det stod det var en Porsche 356 replica i papirene.Sendte da klage med skriv fra Møller om at  det chassisnr som var på bilen var 68 VW boble,og fikk nytt avslag. Mulig jeg er dust,men etter 6 mnd synes jeg ikke det var verdt og holde lenger på med bilen,i og med at jeg tok den inn for å selge ,ikke ha den selv.Han jeg refererte til tidligere,hadde alle papirer i orden,det stod VW i papirene,og alt,men sist jeg snakket med en som kjente han,hadde han fremdeles ikke fått det igjennom.

Og et lite tips:alle disse ombygningene går gjennom SFOR ,ikke den lokale stasjonen,så det skal liksom være likt for alle! Blunker
Loggført

Alt MÅ ned!!
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #40 på: november 01, 2008, 23:16:32 pm »

Dette er den jeg fikk godkjent noen mndr før.
Og Even,jeg håper virkelig du får det til,dette er utrolig artige biler!


* 356.jpg (35.87 KB, 575x431 - vist 177 ganger.)
Loggført

Alt MÅ ned!!
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #41 på: november 01, 2008, 23:22:01 pm »

Du kan godt si jeg syter,men for å si det sånn,jeg jobbet med å få den siste godkjent i 6 mnd før jeg solgte den til Belgia i steden.Søknad ble sendt SFOR og fikk beskjed om at denne ikke kunne godkjennes pga at det stod det var en Porsche 356 replica i papirene.Sendte da klage med skriv fra Møller om at  det chassisnr som var på bilen var 68 VW boble,og fikk nytt avslag. Mulig jeg er dust,men etter 6 mnd synes jeg ikke det var verdt og holde lenger på med bilen,i og med at jeg tok den inn for å selge ,ikke ha den selv.Han jeg refererte til tidligere,hadde alle papirer i orden,det stod VW i papirene,og alt,men sist jeg snakket med en som kjente han,hadde han fremdeles ikke fått det igjennom.

Og et lite tips:alle disse ombygningene går gjennom SFOR ,ikke den lokale stasjonen,så det skal liksom være likt for alle! Blunker
Jeg har levert alle søknadene til mitt "lokale" biltilsyn og alle papirene som er kommet i retur har vært underskrevet av samme person på det aktuelle biltilsyn. På spørsmålet om dette måtte tas opp i gruppa i Drammen var svaret nei. Dette var noe han kunne avgjøre. og hvis ikke ville han vidresende det. Som sagt har jeg kun sendt papirer til "lokale" biltilsyn og ikke hatt noen problemer. Så enten har jeg vært griseheldig ellers er det ett og annet tilsyn som driver med total ansvarsfraskrivelse.
Loggført
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #42 på: november 01, 2008, 23:26:08 pm »

Dette er den jeg fikk godkjent noen mndr før.
Og Even,jeg håper virkelig du får det til,dette er utrolig artige biler!
Den jeg har tenkt og ta inn er allerede godkjent. Jeg gjorde søknadsjobben før jeg overtok den. Jeg hadde muligheten til å gjøre dette for bilen er i familien min der borte.
Loggført
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #43 på: november 01, 2008, 23:33:36 pm »

Tror vi går for griseheldig! Gliser Alle ombygninger av en slik art at det vesentlig avvik på utseende,effekt eller kjøre egenskaper ,skal sendes SFOR ,fikk jeg beskjed om.
Godt jobba! Gliser
Loggført

Alt MÅ ned!!
thomas lybbe
Supermedlem
*****
Innlegg: 977
Bosted:


Vis profil

« Svar #44 på: november 01, 2008, 23:38:56 pm »

stadigvæk til salg
Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!