mai 08, 2024, 03:24:23 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Min klubb / Volks West / 1964 T1 prosjekt selges. på: juni 05, 2013, 11:33:02 am
1964 T1 prosjekt selges.
selger mitt 1964 prosjekt. karosseri er sandblåst og 95 % ferdig rustsveiset og sink primet.
Original bunnplaten er 100% rustfri og metallisert + lakket.
Har nesten alle delene til bilen men mangler motor.
Original interiør er bra.
Selger også snurrebukken som den er montert i for sveising, denne passer også for buss.
Snurrebukken er montert på hjul så den er flyttbar med karosseri montert.
selges samlet for kr 7000.
Ta kontakt for flere bilder.
[attachment=1][attachment=2][attachment=3]
2  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Deler til bremser. på: august 12, 2011, 10:06:48 am
PM
3  Min klubb / Volks West / Sv: DELER SELGES/KJØPES på: august 12, 2011, 08:37:22 am
Noen her i M&R som kan hjelpe meg med deler!
Ønsker og kjøpe bremsetromler og bremseskjold foran til 1968 mod
og tromler + skjold bak til en 1302 (IRS) 1971 mod
4  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Deler til bremser. på: august 12, 2011, 08:23:09 am
Ønsker og kjøpe bremsetromler og bremseskjold foran til 1968 mod
og tromler + skjold bake til en 1302 (IRS) 1971 mod
5  Min klubb / Volks West / Sv: Volks West's V-dubs (bildetråd) på: august 09, 2011, 12:20:33 pm
Medlem Erling Johansen.
Noen bilder av mit 64 prosjekt.
[attachment=1][attachment=2]
6  Bruktbørsen / Biler selges / 64 T1 på: juni 15, 2011, 11:45:53 am
Selger mitt 1964 prosjekt.
karosseri er sandblåst og 95 % ferdig rustsveiset og sink primet.
Original bunnplaten er 100% rustfri og metallisert + lakket.  bunnplate nr 2 er sandblåst og sink primet men ikke ferdig ombygd.
selger også snurre bukken  som  den er montert i for sveising, denne passer også for buss.
Har nesten alle delene til bilen men mangler motor.
Original interiør er bra.
selges samlet for kr 7000.
Din AutoDB-kode er: 1334100[attachment=1]
Ta kontakt for flere bilder.
[attachment=2]
7  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hvilken stil skall min 64 mod ha? på: september 24, 2010, 10:17:22 am
Gud hvor kjedelig denne hobbyen hadde vært,skulle du fått viljen din hver gang Martin.
Ja til variasjoner av alle slag  Gliser

Helt topp med innspil av alle varianter og meninger.
Hva resultatet blir til slutt vet eg ikke men trenger inspirasjon for og kunne
Tenke ut min måte og bygge på.
Ønsker og vite vorden der har gjort ting og hvordan ble resultatet
gjerne bilder Glad
8  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hvilken stil skall min 64 mod ha? på: september 24, 2010, 08:05:15 am
hvor mye har du kortet inn forstillinga?

Har ikke kortet den in enda kun skiftet ut senterfeste med ett justerbart midtstykke.
Har fjernet justeringen for midtstykke slik at bladfjørene dreier fritt inne i rørene.
Tanken var og bruke bladfjærene som stabilisatorstag på samme måte som bak.
Noen som har forslag om hvor mye man bør kort forstyringen Øyerulling
9  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hvilken stil skall min 64 mod ha? på: september 24, 2010, 06:52:31 am
Noen bilder fra gårsdagens jobb.
Ble veldig trangt forkant av girkasse  Tvilende
10  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hvilken stil skall min 64 mod ha? på: september 23, 2010, 06:46:52 am
Hei.
De ble løsning nr 1 som ble brukt
Så torosjonstaget blir stab stag. Så på muligheten for å bygge sylinder feste mot midtstykke men tror det vil ta for mye plass.
Det er allerede problem med den løsningen eg har laget nå, de blir noe fiksing for og få plass til forbindelsen mellom girkasse og stag til girspaken  Hæ
11  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hvilken stil skall min 64 mod ha? på: september 22, 2010, 12:10:03 pm
Når du har funnet grunn innstillingen på senterbiten (det gjør du med å vri hakkene på fjærstavene)
Du behøver ikke vri senterbiten mer enn toppen 4 hakk for å gå fra kjempehøy til tulle lav. Jeg gjetter på 5cm vandring (selvfølgelig avhengig av lengden på armen du setter på senterstykket).
 
Dette høres interessant ut.
Må prøve å tenke ut en måte og få svingarmen festet for luft eller hydraulik sylinder mot senter av torosjonstagene som er funksjonelt og solid. Dette er et område med stor belastning.
12  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hvilken stil skall min 64 mod ha? på: september 22, 2010, 11:53:07 am
Det blir bra det der.
Men ankepunktet til de som har kjøpt luftfjærings sett er den håpløse konstruksjonen på "bag" festene.
Nå som du har tenkehatten på og vinkelkutter i hånd så kan du jo montere høydereguleringen RETT på senterfestet for fjærarmene.... etter puma-modell
Du kan faktisk komme unna med en actuator rett på festet... blir liggende under baksetet kanskje.

Har vært inne på tanken men er lit usikker på om de vil bli solid nokk.
Tror også slaglengden må være ganske lang for og kompensere for vridningen på torosjonsstaget.
Torosjonstaget er jo ganske oppspent slik som det er montert originalt for og få den rette effekten av fjæringene så dette må kompenseres med mer vridning i senter.
Planen var og sveise feste for luftfjærene oppe på svingarmen og en rør mellom tårnet for støtdemper.
Kommer med mer bilder etter vert.
Alle ideer og kommentarer mottas med takk  Glad
13  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hvilken stil skall min 64 mod ha? på: september 22, 2010, 08:36:14 am
 Glad Noen bilder av hvordan eg har tenkt og bruke torosjonsfjærene bak som stab stag.
Har kappet ut senter feste for torosjonsstangen så blir det og bruke dette for og feste samen
torosjonsfjærene.
Sveiser in en ny rør hvor feste var før men med stor nokk innvendig dim til at torosjonsstag og påsveist feste går igjennom.
Håper dette blir en ok løsning.
Noen hær som har prøvd noe tilsvarende før?
14  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hvilken stil skall min 64 mod ha? på: september 17, 2010, 08:28:18 am
BERGER de er kult med offroad men hadde tenkt meg og få den ned mot bakken og ikke opp
har bygd en Baja Bug tidligere så nå får vi prøve de motsatte  Glad
15  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hvilken stil skall min 64 mod ha? på: september 16, 2010, 13:10:35 pm
Noen som har erfaring med luftfjærer, eventuelt hvilket firma selger noe med kvalitet Hæ
16  Forum / Prosjektgarasjen / Hvilken stil skall min 64 mod ha? på: september 16, 2010, 11:14:33 am
Har startet på et prosjekt som eg har hatt på lagret i ca 10 år nå.
Kalloseriet er ferdig rustsveiset så nå blir det jobbing med bunnplaten.
Bakenden kommer fra en 1303 og framenden av bunnplata kommer fra en 67 mod
Planen er og montere luftfjører på den men hvilken stil bilen skal ha er ikke bestemt så
Vist noen har forslag /bilder så hadde det vært artig med lit innspil fra dere  Øyerulling
17  Bruktbørsen / Biler selges / 64 mod restaurerings prosjekt på: mai 26, 2009, 14:04:40 pm
64 mod restaurerings prosjekt
Kalloseri er sandblåst og sink primet 99 % av rust er sveist.
Bunnplate er sandblåst metallisert og epoksy primet og lakert.

Bilen selges uten motor men bortsett fra motor så har eg de meste av delene til bilen,
innredning er meget bra og det følger også med en ny forskjerm,
6000 kr så er alt dette dit.
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!