mai 12, 2024, 22:49:32 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Strip all, produkt erfaring??  (Lest 8042 ganger)
mr_bubles
Juniormedlem
**
Innlegg: 56
Bosted: Århus, Danmark



Vis profil
« på: april 10, 2009, 20:55:27 pm »

nogen som har prøvet det???

http://www.strip-all.com/no/

Loggført
T2-Vandal
Supermedlem
*****
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron



Vis profil
« Svar #1 på: april 10, 2009, 20:58:27 pm »

Ja, dette er svert rått!!..

Jeg har sett det i bruk på motordeler.. Blir som nytt..
Loggført

29 Chevrolet AC Phaeton
47 Farmall A
66 T1
70 T1 (German look)
78 Corvette sachs 380
77 T2 (Vandalbussen)
72 Eldorado cab
08 Alfa Romeo 159 Ti
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #2 på: april 10, 2009, 21:04:31 pm »

Vi har ett oljefat med dette i garasjen... funker på maling .... delene ser nypresset ut når du spyler de rein etter noen dager.. skal også funke på rust, men det tror jeg krever en varmekolbe... det har vi ikke hos oss

MÅ IKKE BRUKES PÅ ALUMINIUM.... det skjer no med legeringen.....

jeg synes dette stoffet er suverent.... men ikke vent alt for mye....


Alien
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
T2-Vandal
Supermedlem
*****
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron



Vis profil
« Svar #3 på: april 10, 2009, 21:09:24 pm »

Du er fremme med et poeng der... Du MÅ ha varme i bade for å få det optimalt.. ca 60 grader på vannet så er stålet skinnende over natten. Og legger du aluminium i dette badet med varme, så er den helt borte dagen etter... Ikke bare i oksyden..

Så varmekolbe er et must..



Loggført

29 Chevrolet AC Phaeton
47 Farmall A
66 T1
70 T1 (German look)
78 Corvette sachs 380
77 T2 (Vandalbussen)
72 Eldorado cab
08 Alfa Romeo 159 Ti
VWdriver
Seniormedlem
****
Innlegg: 350
Bosted: Asker


VW 1303 Cab-78, VW 1302 Roadster-T4 2,0, P-911S-72


Vis profil
« Svar #4 på: april 17, 2009, 20:28:48 pm »

Ta dere en tur til den lokale rørleggeren, få en brukt varmvannstank han har byttet ut. Han blir bare glad da han må kjøre den på dynga alikevel.
Bare sjekk at varmekolben virker. (det er to elementer i ett. Det holder at bare ett funker men best med begge)
Ta gjerne en 200 liter. Skjær av toppen. Toppen kan snus og brukes som lokk(Dette er det råeste av rustfritt stål)
Du kan også ta av yttermantelen med isolasjon. Det er bare beskyttelse og tanken blir adskillig mindre.
Nå har du tank med varme til Stripp All`en. Tempen justerer du bak et lite deksel nederst der varmekolben sitter. Sett den på annbefalt temp.
Du kan også få montert en ventil/kran i bunn(Sveis inn et gjenget rør og monter en kran) Da kan du tappe ut masse gammel skitt som stripp all`en rengjør.
Det lønner seg å rengjøre deler med med mye gammel olje/tektyl/grease og fett før du putter den i tanken. Da har du strippall`en lenger.

Det blir en helt annen effekt med varme.

Lykke til

Marius
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #5 på: april 17, 2009, 21:06:14 pm »

.
« Siste redigering: februar 10, 2011, 15:09:46 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
VWdriver
Seniormedlem
****
Innlegg: 350
Bosted: Asker


VW 1303 Cab-78, VW 1302 Roadster-T4 2,0, P-911S-72


Vis profil
« Svar #6 på: april 17, 2009, 21:37:32 pm »

Husk: Det er ikke bare aluminium du ikke bør putte oppi der, men magnesium blir også borte.

Marius
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: april 17, 2009, 21:43:09 pm »

men men ..går det ikke å bare å duppe aluminiumen oppi bitte litte grann da. bare litt liksom.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
T2-Vandal
Supermedlem
*****
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron



Vis profil
« Svar #8 på: april 17, 2009, 22:15:51 pm »

Nei det går ikke... Overflaten ødelegges helt med en gang.. oksiden på aluminiumen detter momentant, og aluen ser ut som et krater.. Du kan godt prøve... Men du får straks se at den begynner å "frese"..

Det med varmtvannsbeholder var virkelig et lurt forslag, den er jeg virkelig med på!!!..
Loggført

29 Chevrolet AC Phaeton
47 Farmall A
66 T1
70 T1 (German look)
78 Corvette sachs 380
77 T2 (Vandalbussen)
72 Eldorado cab
08 Alfa Romeo 159 Ti
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #9 på: april 18, 2009, 06:59:07 am »

eller bruke ei vanlig tønne.. ta en gammel motorvarmer å legg oppi..blir som en gedigen vann koker.en kompis  har dette,men han kjøpte sitronsyre pulver i stort kvanta på apoteket. billigere enn strip-all og fungerer like bra.
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
VWdriver
Seniormedlem
****
Innlegg: 350
Bosted: Asker


VW 1303 Cab-78, VW 1302 Roadster-T4 2,0, P-911S-72


Vis profil
« Svar #10 på: april 18, 2009, 09:36:05 am »

Fordelen med varmtvanns bereder er det sinnsykt bra rustfrie stålet i de.

Det andre er varmekolben med termostat som kan stå på hele natten uten at det blir for varmt. Ingen fare for overoppheting eller koking.

Marius
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!