mai 13, 2024, 11:21:32 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: American Racing på boble  (Lest 7486 ganger)
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« på: desember 20, 2009, 22:30:38 pm »

Noen som har prøvd dette? Jeg vil ha skivebremser og vurderer AmR. Får man kjøpt skivebremser og tromler (bak) med amerikansk boltsirkel, eller må man fikse dette selv?
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Odd Ivar Aaram
Juniormedlem
**
Innlegg: 96
Bosted: Sunndalsøra



Vis profil WWW
« Svar #1 på: desember 20, 2009, 22:51:28 pm »

American Racing lager vel den boltsirkelen du vil ha trur jeg:)
Loggført

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #2 på: desember 20, 2009, 23:14:07 pm »

Ser ikke slik ut her: http://www.americanracing.com/browse_vintage.asp
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #3 på: desember 20, 2009, 23:33:08 pm »

Finnes hvertfall skiver med chevy boltsirkel Glad
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C26%2D407%2D076

Så er spørsmålet... hva er chevy boltsirkel?
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #4 på: desember 20, 2009, 23:37:51 pm »

Går i " til amcar men bmw på 5- 120 er like i nærheten !

Pitt
Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #5 på: desember 20, 2009, 23:41:23 pm »

De har brukt mye rart men det som cip1 tenker på er nok 5-4,75" eller ca. 5-120 som Pitt sier.
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #6 på: desember 20, 2009, 23:49:15 pm »

5x120,7 da. Takker Glad

Fant tromler til bakakseln også: http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC%2DC10%2D6750

Men kun for lange aksler. Står at man må maskinere ned "spline hubsa" for å få de til å passe korte aksler.
Er selve splinesa de samme på lange og korte aksler?
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #7 på: desember 21, 2009, 07:14:31 am »

Splinsa er de samme, dette blir som å sette type 3 tromler på korte aksler. Må dreie ca 14 mm av anleggsflata til den STORE mutteren  Glad
Det finnes også noen kule adaptere der ute (the samba, ebay) fra 5-205 og over på chevy mønster, med "kjøleribber" som ser bra ut. Disse bygger vel litt ut da...
Loggført
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #8 på: desember 21, 2009, 09:47:54 am »

Hvis du bruker senkespindler beregnet for skivebremser, så finnes det skiver med ferdig boltmønster (Brake Rotor front 5/4-3/4'''' (5/120.65mm German Quality) som er bolt-on. Du må i tillegg oppgradere med calipere, masterpumpe for to-krets etc.

Tromler er også tilgjengelige, men da til type 1 68-> (må dreies, men passer på splines).

En mye bedre og sikrere løsning enn adaptere!
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #9 på: desember 21, 2009, 09:52:20 am »

Men er ikke ET på disse felgene helt feil i forhold til å ha på ei boble? Må jo være en forklaring annet enn boltsirkelen som gjør at ikke disse står på flere bobler?
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #10 på: desember 21, 2009, 10:03:18 am »

Gikk av moten for over 30 år siden...
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #11 på: desember 21, 2009, 10:23:19 am »

Men er ikke ET på disse felgene helt feil i forhold til å ha på ei boble? Må jo være en forklaring annet enn boltsirkelen som gjør at ikke disse står på flere bobler?

Part No.       Size     Offset      Backside   Bolt Circle   
VN6055761   15x7       -5          3.80        5x120.7 (5X4.75)   
VN6055461   15x4.5    -15         2.16        5x120.7 (5X4.75) 
 
Vet ikke jeg.. noen som kan si om dette vil gå? ^^^^
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #12 på: desember 21, 2009, 10:43:36 am »


Part No.       Size     Offset      Backside   Bolt Circle   
VN6055761   15x7       -5          3.80        5x120.7 (5X4.75)   
VN6055461   15x4.5    -15         2.16        5x120.7 (5X4.75) 

Hvis ET (offset) er angitt i millimeter så er det kansje håp men disse vil fortsatt bygge mye utover. Mener det er ET på ca. 15mm (med pluss foran) på en 4,5" MWS BRM kopi. Disse bygger mye utover i forhold til en orginal stålfelg. Hvis du da slenger på et av disse amerikanske reserbilhjula så bygger det 30mm mere! Det er mye. Kombiner da med senkespindler og skiver så tenker jeg du må bredde skjermene Blunker Eller bygge baja......
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #13 på: desember 21, 2009, 10:49:18 am »

Gikk av moten for over 30 år siden...

Det gjorde bobla som bruksbil også  Blunker
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #14 på: desember 21, 2009, 12:23:17 pm »


Part No.       Size     Offset      Backside   Bolt Circle   
VN6055761   15x7       -5          3.80        5x120.7 (5X4.75)   
VN6055461   15x4.5    -15         2.16        5x120.7 (5X4.75) 

Hvis ET (offset) er angitt i millimeter så er det kansje håp men disse vil fortsatt bygge mye utover. Mener det er ET på ca. 15mm (med pluss foran) på en 4,5" MWS BRM kopi. Disse bygger mye utover i forhold til en orginal stålfelg. Hvis du da slenger på et av disse amerikanske reserbilhjula så bygger det 30mm mere! Det er mye. Kombiner da med senkespindler og skiver så tenker jeg du må bredde skjermene Blunker Eller bygge baja......

Man får kjøpt skiver som ikke bygger utover... Åsså kan man (du Blunker ) jo alltids smalne forstillinga!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #15 på: desember 21, 2009, 12:48:32 pm »

Jeg tror ikke du kommer noen vei uten smalning nei. Disse har vel samme offset som lignende felger som ble laget i 5-205. Så spørsmålet er; hvorfor ikke kjøre "the real deal" som Rocket Racing med flere gjør?  Blunker
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #16 på: desember 21, 2009, 13:19:23 pm »

Er jo real deal dette... American racing med american boltsirkel Blunker

Tenkte på noe slikt (stuk og felger, ikke den fæle fargen Blunker )


Jeg synes disse blir tamme i forhold, fordi de ikke har nok kant. Blir litt bavianrompe... senteret henger liksom ut av felgen (sitat JHU) Osteaktig
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #17 på: desember 21, 2009, 13:33:07 pm »

Enig at det er bedre med kant ja...


* 193948red.jpg (136.1 KB, 876x450 - vist 1175 ganger.)
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #18 på: desember 21, 2009, 14:31:25 pm »

Den siste der var grym!!!! Det var det ikke noen bavianrumper eller felgsenter som henger ut av felgen osv....... Gliser
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #19 på: desember 23, 2009, 21:03:02 pm »

Jeg skal ha sånne en gang på min -61 Rat... Men ikke i pysedim på 15", her går vi for 17" Blunker Gliser Kysser

Det er rå felger det.... Blandt mange andre Glad
Loggført

Mvh
Reiel
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #20 på: desember 23, 2009, 21:56:19 pm »

Jeg har slike på en oval. Dvs hjuloppheng og flyndre er ferdig modifisert. Mens bilen har stått urørt i noen år nå.

7x16 foran og 8,5x17 bak. Alt under orginalskjermer. Mye modde jobb. 6" smalet forstilling med VW/BMW spindler og Nissan 200sx bremser. Bak måtte det smalet IRS med borrede Porsche 914 skiver til. Og det er på kuse håret at det går  Osteaktig

Synes dette en den ultimate "klassiske" felgen på ekstreme biler. Om det er noe halvhjertet prosjekt med luft mellom dekk og skjermkant f.eks, blir disse felgene bare feil.
Var en rød type 1 på Mantorp for noen år siden. Med normal Ball-joint senk uten smaling og spindler. Så bare dumt ut.

Og om noen vil ha slike. Kjøp større enn 15". Jo større de er.. Jo penere blir de.

Og JS.. våkn opp. Om dette er 30år for sent. Hva er da BRM og 6 volt  Gliser
Loggført

Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #21 på: desember 23, 2009, 22:18:05 pm »

kunne vel ikke fått et lite bilde vel siden det er jul å greier "bestefar"  Øyerulling
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #22 på: desember 23, 2009, 22:24:46 pm »

Har ikke noe bilde dessverre. Men regner med den blir ferdig i løpet av de neste 15 åra  Øyerulling
Loggført

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #23 på: desember 23, 2009, 22:50:11 pm »

Og JS.. våkn opp. Om dette er 30år for sent. Hva er da BRM og 6 volt  Gliser

Om du forstod svaret mitt som at jeg ikke mener dette er verdt å gjøre har vi nok misforstått hverandre... Bestefar.   Gliser Osteaktig
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #24 på: desember 23, 2009, 23:01:41 pm »

OK.. du får bitch slap'e meg på Hjul-bordet  Osteaktig
Loggført

Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #25 på: desember 23, 2009, 23:19:07 pm »

finnes det  skiver til bay som Am-R hjula kan passe på eller finnes hjula i 5x112, er vel ikke så mye på markedet utenom amcar boltsirkel. fatter har 65 mustang fastback med AM-R torqh trust. lekkre hjul
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #26 på: desember 23, 2009, 23:27:08 pm »

Dette er jo bare dynamitt...

Utrolig viktig å ha designet som bare finnes på 7" bredde og opp... de som er til porsche ser ut som... øhh jah Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #27 på: desember 25, 2009, 12:23:31 pm »

Jeg har slike på en oval. Dvs hjuloppheng og flyndre er ferdig modifisert. Mens bilen har stått urørt i noen år nå.

7x16 foran og 8,5x17 bak. Alt under orginalskjermer. Mye modde jobb. 6" smalet forstilling med VW/BMW spindler og Nissan 200sx bremser. Bak måtte det smalet IRS med borrede Porsche 914 skiver til. Og det er på kuse håret at det går  Osteaktig

Synes dette en den ultimate "klassiske" felgen på ekstreme biler. Om det er noe halvhjertet prosjekt med luft mellom dekk og skjermkant f.eks, blir disse felgene bare feil.
Var en rød type 1 på Mantorp for noen år siden. Med normal Ball-joint senk uten smaling og spindler. Så bare dumt ut.

Og om noen vil ha slike. Kjøp større enn 15". Jo større de er.. Jo penere blir de.

Og JS.. våkn opp. Om dette er 30år for sent. Hva er da BRM og 6 volt  Gliser

Dette hørtes fett ut. Blir smal fortilling, maks senk og full pakke her også, men liker godt 15tom jeg da, selv om 17 er helt konge det også. Liker å ha litt dekk, ikke pga komforten, men looken. Har lysst på litt hotrod stuk og firestone diagonal Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!