Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 53
|
122
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Surfer`s 67
|
på: juni 11, 2009, 12:13:43 pm
|
Men anyways, hvis du ikke handler hos CIP1 så kan du komme til garasjen hjemme og få sveiset om det du har, men ikke før ei uke eller to.
|
|
|
123
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Surfer`s 67
|
på: juni 11, 2009, 12:00:05 pm
|
helrøde baklysglass neste fresh bil, keep it up! Og tro det eller ei, slike ligger i delehaugen min i slackers, brand new baby De skal jeg ha (Har bare ikke rotet meg til å hente de) Oki, trodde du ikke ville dem likevel Mr Ligger nå her og "slenger". Da har jeg IKKE slike liggende i garasjen, Surfer
|
|
|
124
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Surfer`s 67
|
på: juni 11, 2009, 11:43:57 am
|
Du ville ikke gå for cip1?
Joda, ville nok ha gjort det. For jeg har ikke tid til å vente i 1-2 uker om jeg først har bestemt meg for noe hehe
|
|
|
127
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Surfer`s 67
|
på: juni 11, 2009, 10:20:32 am
|
Jeg kunne sikkert ha modda den flensen din da. Men dårlig med tid den neste uka eller to. Kommer jo ann på hvor kjappt du vil ha det fikset. Da kan du også få den vinklet nøyaktig slik du vil ha den..
|
|
|
128
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: juni 11, 2009, 10:08:43 am
|
Etter "press" / "hint" i garasjen i går kveld så går jeg for en opprinnelig plan når det gjelder rutene i bilen. Trenger derfor ta ut frontruta igjen siden dette er den eneste som er permanent montert i bilen enn så lenge. Har lister med pyntelist og jeg antar at jeg tar ut denne først. Klarer jeg ta presse ruta forsiktig ut eller må jeg få "brettet" inn gummilista på innsiden på vanlig måte likevel? Skal prøve å få denne ut uten å ødelegge rute, list og lakk
|
|
|
129
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: juni 11, 2009, 08:24:13 am
|
Spottet en "lilla" type1 68+ da jeg stod og ventet på bussen i dag tidlig. Abildsøkrysset rett over 07:30. Den kom fra Skullerud mot Ryen.
|
|
|
130
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Motivasjon.?
|
på: juni 11, 2009, 08:21:09 am
|
Og plutselig trenger man hjelpen selv en dag også, og da er de man har hjulpet ikke vonde å be heller Når det gjelder det sosiale så har den både positive og "negative" sider. Man får gjort mer om man er alene i garasjen, men det blir fryktelig stussli i lengden. Bedre å få gjort litt og litt enn ingenting da
|
|
|
133
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: juni 10, 2009, 22:42:32 pm
|
Ble en tur i garasjen i kveld også gitt. Polering av lykteringer. En stykk "slitt" ring før polering... Etter første runde med grov polering/rens og polering så den plutselig slik ut... Mangler nå en runde eller to med autosol. Så byttet jeg ut alle de små "krom-bitene" på lufterillene bak med èn stor. Ble MYE penere og visuelt gjorde den bakruta litt mindre. Prøvde så ut speilet etter at jeg fikk riktig brakett til det fra CIP1 i dag. I morgen blir det aktivitet hjemme i egen garasje igjen. Fangere og mer krompolering står for tur.
|
|
|
134
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Surfer`s 67
|
på: juni 10, 2009, 14:24:21 pm
|
helrøde baklysglass neste fresh bil, keep it up! Og tro det eller ei, slike ligger i delehaugen min i slackers, brand new baby
|
|
|
135
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Anger og bitre tårer, vann under brua eller spillt melk?
|
på: juni 09, 2009, 13:22:27 pm
|
Kom akkurat på at jeg også angrer litt på at jeg solgte en -65 squareback som jeg hadde. Hadde ingen steder å lagre den da jeg skulle flytte så måtte selge Og forsåvidt det samme med en Golf 1 som hadde 43k på speedoen. Særdeles velholdt bil, men ingen plass å ha den
|
|
|
138
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: juni 09, 2009, 12:42:50 pm
|
Det er da jeg som er Tom Rune Jeg skulle abbonere på VW Ultra og i forbifarten slengte jeg med noen linker til diverse "fete" konstruksjoner rundt omkring. Det var på ingen måte meningen å ta æren hær da det nærmeste jeg kommer den bobla der er en bulkete t2 panelvan. Må bare ta av meg hatten for bilen din. Detta blir bare helt sykt rått. Hehe no worries. Jeg antok bare at de surra med teksten uansett
|
|
|
140
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: BugRun er død - lenge leve SCC?
|
på: juni 08, 2009, 09:34:02 am
|
Droppet BR selv i år og prioriterte å få bilen klar. Gleder meg faktisk VELDIG til SCC, spesielt når jeg aldri har vært der tidligere. Men de siste årene har det liksom ikke vært så mye WOOOOOOOW når det gjelder nye biler på BR. Mulig jeg begynner å bli sær Det er kanskje ikke WOOW faktoren på nye biler som først og fremst kjennetegner SCC heller. "It's all about the people". Det er DER forskjellen ligger Tenker mer på at det er de samme bilene som dukker opp år etter år. SCC vil jo bli ett sceneskifte for meg uansett
|
|
|
141
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: BugRun er død - lenge leve SCC?
|
på: juni 08, 2009, 08:56:27 am
|
Droppet BR selv i år og prioriterte å få bilen klar. Gleder meg faktisk VELDIG til SCC, spesielt når jeg aldri har vært der tidligere. Men de siste årene har det liksom ikke vært så mye WOOOOOOOW når det gjelder nye biler på BR. Mulig jeg begynner å bli sær
|
|
|
143
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: juni 07, 2009, 23:12:07 pm
|
Det her blir hur bra Den Ipoden, hvordan er den koblet? Rett i forsterker, med eller uten lade mulighet? Rett i forsterkeren. Moddet en iPod USB-kabel slik at jeg fikk bøyd denne inne i askebegeret (pluggen sitter i bunnen av ipoden)- Så koblet jeg denne til en slik sigarettenner-->USB sak og voila, lader/strøm konstant. Samme sak kan jeg bruke for å koble en laptop til og bytte ut musikken. Men når det er sagt så er den på 60Gb så det går litt tid mellom hver gang jeg skifter ut musikk. Fungerer faktisk utrolig bra å kjøre iPod'en rett i forsterkeren. Fikk heller ikke noe som helst støy fra det andre elektriske i bilen *fornøyd* Var litt skeptisk til om den uskjerma minijack-phono kabelen ville gi støy, men den gang ei.
|
|
|
144
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Surfer`s 67
|
på: juni 07, 2009, 12:31:38 pm
|
Laban : genialt, da kan vi teste det, det er bolt på t-bars..
Hmm.. er vel #7 som er bolt på bars vel? #8 som jeg har er vel egentlig beregnet for fangeren?
|
|
|
145
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: korting av styrestag...
|
på: juni 07, 2009, 10:13:32 am
|
Og hos meg å kappet jeg av gjenger på styreleddene i stedet for staget. Så mine stag er orginal lengde.
Hmm smart! Jeg må nemlig korte inn mine mer (les litt til) og har allerede kortet inn styrestaget. Da kapper jeg heller inn det siste på styreleddene. Thanks, Espen!
|
|
|
146
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Surfer`s 67
|
på: juni 07, 2009, 10:07:58 am
|
Da hiver jeg meg på neste utfordring, føler meg litt som Solan. Utfordringen er da å få festet skilt foran. Det finnes endel utgaver av dette: 1.Jeg klan få kjøpt ferdig fester fra Unneberg: Jeg har det #8 festet liggende i garasjen om du velger å bruke det. Skal ikke bruke mitt så det kan du bare få.
|
|
|
147
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: juni 07, 2009, 09:53:30 am
|
Vil ikke cluch pedalen komme i konflikt med dette?
Nope, det går AKKURAT når jeg bruker 16mm MDF og kapper inn lengden på den stopperen som sitter på pedalen. Høytaleren der sitter også strategisk plassert slik at stopperen stopper på plata og ikke inne i selve høytaleren. Brukte litt tid på å finne riktig plassering for å si det slik
|
|
|
148
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: juni 06, 2009, 23:22:37 pm
|
Kom akkurat inn døra og får oppdatere tråden litt vel. Ble 15 timer i garasjen i dag... : eek : Modda repro krom ringene til baklampene mine slik at jeg fikk glasset igjennom. Hekken er da ferdig, og fungerende Kledde så sub'en og fikk ferdig baksetet. Glemte jo seff ta bilde av det, så det får jeg poste senere. Siden jeg ikke skal ha noe anlegg synlig så måtte jeg finne en måte å skjule fronthøytalerne, men samtidig prøve å få lyden best mulig. Dette er ikke helt optimal plassering, men det skulle vise seg å bli veldig bra likevel (lydmessing). Etter å ha laget en pappmal og kappet ut denne i MDF så laget jeg to hull til høytalerne. Jeg benyttet profilen som går på tvers nede ved "torpedoveggen", og lot høytalerne være "inne" i denne. Dette gjorde at jeg ikke fikk mer enn tykkelsen på mdf'en ekstra på torpedoveggen. Limte så mattebiten kun på midten og stiftet rundt hullene slik at jeg kunne skjære uten at matta flyttet på deg. Etter jeg var ferdig fjernet jeg stiftene igjen. Her ser dere årsaken til at jeg ikke limte hele med en gang. Stiftet så fast høytalerstoff og la på resten av kontaktlimet. Høytalerne monters fra undersiden av MDF'en. Beklager crappy iPhone-bilder, men her er panelet på plass. Når alt inne i bilen er på plass så legger man så og si ikke merke til de runde hullene med høytalerstoff Done! Mangler bare å montere vinduene i dørene (skal polere opp trekantvinduene i morra). Ble faktisk veldig fornøyd med lyden i bilen. Det er også nå resultatet med all lyddempingen høres! Lyden blir INNE i bilen, og høres ikke utenfor. Er jo trossalt meg selv jeg skal spille for Har igjen å finjustere forsterkeren, men det tar jeg senere. Må også la høytalerne få jobbet seg inn litt.
|
|
|
150
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: juni 06, 2009, 00:51:35 am
|
Nok en lang kveld i garasjen. La hodet virkelig i bløtt i kveld og greide å få tenkt ut løsningen på å få snowflake-lampene til å fungere som blinklys også. Siden koblingsskjemaet med 4 relèr er borte fra forumet måtte jeg prøve meg litt frem, og til slutt satt den. Skal lage en skisse senere slik at det arkiveres her for senere bruk. Eneste som gjenstår er å få varselblinken til å fungere igjen etter modifikasjonen. Men det viktigste er at jeg nå har blinklys rundt hele. Har for frisket opp elektronikk-kunnskapen fra skolen i hvertfall Før jeg tok kvelden/natta så gjorde jeg klar sub og hattehylle for "bekledning" i morgen. Kommer også til å lage de siste mdf-gulvene under panseret slik at stereo og de siste kablene der kan strekkes. Fikk den lenge etterlengtede panserlista mi også. Endelig slipper jeg se på de 4 gummiproppene i panseret Men nu er det natten, tidlig på'n i morra!
|
|
|
|