mai 05, 2024, 06:57:07 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ang.bet av frakt ved handel på ebay  (Lest 1632 ganger)
Variant 412
Supermedlem
*****
Innlegg: 584
Bosted: 6612 Grøa


i e Sønndaling i


Vis profil
« på: desember 05, 2009, 10:33:18 am »

Har eit spørsmål her ang. handel/betaling av frakt ved kjøp på ebay, betaler dere frakt på forskudd eller ved varens ankomst. Dette er det sikkert mange her som har erfaring med Blunker
Loggført

Member of the Vintage VW-Club of Møre & Romsdal


i har mange slike i
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #1 på: desember 05, 2009, 10:51:04 am »

Betaler alltid med paypal
Loggført
Variant 412
Supermedlem
*****
Innlegg: 584
Bosted: 6612 Grøa


i e Sønndaling i


Vis profil
« Svar #2 på: desember 05, 2009, 11:00:43 am »

Ja har ordnet med paypal så den er grei, men når du har kjøpt ei vare og skal betale betaler du da også frakten sammen med varens pris?
Loggført

Member of the Vintage VW-Club of Møre & Romsdal


i har mange slike i
jaru
Supermedlem
*****
Innlegg: 675
Bosted: strømmen



Vis profil
« Svar #3 på: desember 05, 2009, 11:01:08 am »

Betales på forskudd sammen med varen du har fått tilslaget på. Be om total inkl.frakt før du betaler varen, det lønner seg som regel å avtale fraktkostnader før du vinner auksjonen.
Loggført

if it works don`t fix it
Member of mandagsklubben
Variant 412
Supermedlem
*****
Innlegg: 584
Bosted: 6612 Grøa


i e Sønndaling i


Vis profil
« Svar #4 på: desember 05, 2009, 11:04:05 am »

Takker for svar  Blunker
Loggført

Member of the Vintage VW-Club of Møre & Romsdal


i har mange slike i
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #5 på: desember 05, 2009, 11:12:26 am »

Husk at du betaler moms av frakten også!

For eksempel: Varen koster $400 og de skal ha $100 i frakt. Du må "momse" $500 når det kommer til landet.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Jalle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog


Klubbløs #006


Vis profil
« Svar #6 på: desember 05, 2009, 12:46:25 pm »

Husk at du betaler moms av frakten også!

For eksempel: Varen koster $400 og de skal ha $100 i frakt. Du må "momse" $500 når det kommer til landet.

Så derfor kan det lønne seg å få de til å skrive ned varens kostnad, som gave er best. Men det er noe drit om det blir borte. Men det har enda ikke skjedd meg, sikkert fordi posten norge ikke har fått kloa i pakkene Glad
Loggført

All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: desember 05, 2009, 12:54:57 pm »

Noe dritt om tolla vil se nærmere på det og Blunker De er på hugget om dagen de - fikk senest her om dagen en henvendelse på noe jeg hadde tatt inn. Alt var i orden, men det var UPS som hadde ført opp feil verdier - men det ordna seg.

Husk at du betaler moms av frakten også!

For eksempel: Varen koster $400 og de skal ha $100 i frakt. Du må "momse" $500 når det kommer til landet.

Så derfor kan det lønne seg å få de til å skrive ned varens kostnad, som gave er best. Men det er noe drit om det blir borte. Men det har enda ikke skjedd meg, sikkert fordi posten norge ikke har fått kloa i pakkene Glad
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #8 på: desember 05, 2009, 13:20:17 pm »

Husk at du betaler moms av frakten også!

For eksempel: Varen koster $400 og de skal ha $100 i frakt. Du må "momse" $500 når det kommer til landet.

Så derfor kan det lønne seg å få de til å skrive ned varens kostnad, som gave er best. Men det er noe drit om det blir borte. Men det har enda ikke skjedd meg, sikkert fordi posten norge ikke har fått kloa i pakkene Glad
Om de misstenker noe tror jeg de kan sjekke overføringer på kontoen din og da er det lett å oppdage at det har blitt jugd litt på verdien
Loggført

Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #9 på: desember 06, 2009, 21:04:50 pm »

Tror ikke de har mulighet til å sjekke pengeoverføringene uten fullmakt. Jeg har handlet på Ebay siden 2005 og handlet mellom 200 og 300 forskjellige gjenstander (mest modell biler) og har til dags dato sjelden hatt problemer med frakt, moms, betaling og sporing av varer.
Har ved flere tilfeller fått brev hvor det står: Melding om ankommet ufortollet sending. Disse sendes ut hvis de ikke finner verdien eller er usikker på hvor mye verdien ligger på. I slike tilfeller er det bare å videresende Paypal fakturaen du har fått på mail til mailadressen som står i brevet.
Jeg andbefaler ikke å bruke noe annet enn Paypal som betalingsmetode, jeg har blitt lurt en gang og da var det via direkte pengeoverføring mellom kontoer (IBAN og BIC nummer trengs for dette, koster vanligvis 100-150,- i gebyr). Har også vært borti International Money Order, dette koster også skjorta å bruke.

Som alltid: sjekk selgers feedback, hør om frakt før du handler og tenk deg godt om. Sjekk gjerne ut alle nasjonale utgaver av Ebay, altså .de .co.uk .fr .it osv. Det finnes utrolig mye på andre utgaver Ebay som ikke dukker opp ved et enkelt søk på Ebay.com.
Skal du by på en auksjon så er det lurt å gi bud i siste sekund, ikke 6 dager før den går ut. Da ender en kun opp med budkriger som ofte ikke slutter før en har gått langt over den vanlige prisen. Er det en vare du skal handle vi Buy it now så bør du sjekke med så mange selgere som mulig for å få den beste prisen, ikke se deg blind på prisen for selve varen. Mange selgere legger ut varene billig og tar det igjen på Shipping and handling.

Lykke til Glad
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!