Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 30
|
61
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . gjenoppbygging av 1915.
|
på: mai 29, 2011, 12:21:51 pm
|
Da er motor skrudd i sammen igjen Håper det går bedre denne gangen. Legger ut bilder i morgen. Det som står igjen nå er å måle opp endesalkk og montere alt kjøleblekk Det lyder herligt! Ja håper bare jeg er mer heldig denne gangen
|
|
|
65
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . gjenoppbygging av 1915.
|
på: mai 23, 2011, 20:45:04 pm
|
Da er rådelagerene på plass. Må si at jeg er spent. Tenker stadig på hva som skjede sist Håper det går beder denne gangen Tar gjerne imot erfaringer fra andre som har bygd motor. Mine erfaringer: jeg har tatt opp min 1835 to ganger... første gangen hadde en ventil kilt seg an ev ukjent grunn... Men ikke noe alvorlig skjedde, bortsett fra en bøyd støtstang. Tok av toppen, og gjorde alt rent, så gikk ventilen som den skulle igjen... Andre gangen åpnet jeg pga messingspon i olja. Dette viste seg å komme fra drevet til fordeleren, rett og slett en tabbe av meg, men når jeg åpnet, så jeg at et par av lagerne hadde litt mer slitasje enn normalt. Du husker sikkert at veiva ikke var god heller.... Har kikket på dette i ettertid, og det ser ut som et av bærelagrene ikke sto riktig, så at styrepinnen hadde laget et spor litt på siden av hullet sitt. Så lærdommen der er nok at det er viktig å sjekke at lagerne sitter riktig. Har ikke sett på veiva etter at du hadde den, men jeg antar den trenger en sliping for å evt kunne reddes. Ellers er det bare moro med trimma motor Går som ei kule, men det er veldig fort gjort å sitte å lytte etter lyder, så skaff deg en skikkelig stereo Ja det er morro å holde på med trimming Jeg har ivertfall kastet de 6 forbaskede o-ringene som skal sitte på pinnboltene til veiva
|
|
|
71
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med ødelagt 1915.
|
på: mai 20, 2011, 20:26:18 pm
|
Var det du dreiv med, syns det så ut som du hindret di i å ta telf og ekspidere andre jeg Artig du Fikk EU godkjent bilen i dag Gratulerer Takker så mye Tror jeg tar meg en kald øl nå
|
|
|
73
|
Forum / Problemløseren / Sv: Seriøse motorbyggere i Norge ?
|
på: mai 20, 2011, 19:39:53 pm
|
De jeg har stor respekt for. Og ikke minst... som jeg kjenner til. Og som jeg også finner seriøse på forskjellige plan i Norge. Er T.Ø Skinne, Polly, Vidar Strand, Jørn Tangen, Bjørn Rognlien og Roar Lunde (Selv om jeg og Roar er veldig uenige om mye ) Det finnes sikkert flere.. Men jeg kjenner jo ikke alle. Jeg har stor respekt for deg Erik. Man merker fort om folk har peiling på hva de prater om og det har du. Setter meget stor pris på hjelpen du har bidratt med vdr min motor.
|
|
|
74
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med ødelagt 1915.
|
på: mai 20, 2011, 19:01:53 pm
|
Da var veiv, råder, veivlager og kamlager kjøpt inn. Glemte rådelager. Det er alltid en fornøyelse å handle hos Unneberg. Både Karl Fredrik og Tommy er service innstilt og så blir det alltid en hyggelig prat. Takker for god service gutter
|
|
|
75
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med ødelagt 1915.
|
på: mai 07, 2011, 19:59:21 pm
|
Ha dde bilen på EU kontroll 1. Oljelekasje . Er fikset. Her hadde en dyktig mekanikker tettet støtestang hylsene med silikon. Er det mulig 2. Løst batteri . Er fikset 3. Bremseslange hang ned . Er fikset 4. Bærekuler høyre side oppe og nede. Disse var slitt? Kjørt ca 15 mil siden jeg bytta??. Byttes til uka. Var jo ikke så galt det Syns du er flink jeg og gleder meg til å få igjen en nyoverhalt motor
|
|
|
76
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med ødelagt 1915.
|
på: mai 07, 2011, 19:24:42 pm
|
Ha dde bilen på EU kontroll 1. Oljelekasje . Er fikset. Her hadde en dyktig mekanikker tettet støtestang hylsene med silikon. Er det mulig 2. Løst batteri . Er fikset 3. Bremseslange hang ned . Er fikset 4. Bærekuler høyre side oppe og nede. Disse var slitt? Kjørt ca 15 mil siden jeg bytta??. Byttes til uka. Var jo ikke så galt det
|
|
|
77
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Type 1 2276 motor selges
|
på: mai 07, 2011, 19:19:50 pm
|
Bugpack 82 mm veiv , H- råder 5,4 ,eagle 2246 cam ,Lube a lobe pushere , 94 mahle sats ,4 puck sinter 215 ,041 topper m/doble fjærer (bugpack ) eksos ukjent merke ,Dellorto 45 . Selges høystbydende over 15000,- Tlf 90961453
Dette var billig. Er det noe galt med den? Hvor mange km har den på samvitigheten?
|
|
|
78
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med ødelagt 1915.
|
på: mai 07, 2011, 19:09:19 pm
|
I din blokk er de like. Har aldri opplevd noe annet i en orginal blokk. Men det bestyr ikke at det ikke finnes :-)
Det med innsnevring er litt lenger og skal øke oljetrykket. Og er ikke orginalt.
Takker så mye for svar JEE. Jeg har bestilt veiv og råder, så slutten av mai så skal den nok gå igjen
|
|
|
83
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med ødelagt 1915.
|
på: april 28, 2011, 17:42:45 pm
|
Jeg skal få målt blokka i morgen. Dette for å finne ut om den har slått seg etter at den skjerte seg. Hvis noen har en blokk som er ferdig maskinert til 94mm syl så er jeg interesert, hvis blokka er skrap.
|
|
|
84
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med ødelagt 1915.
|
på: april 26, 2011, 21:12:41 pm
|
Konge Har fått smaken på 1915 motor etter i dag jeg Men skeptisk til om jeg skal prøve å bygge den selv når jeg kan nada om motor Det er en dyr måte å lære på ja Men hvis du bruker tid og er nøye så går det nok greit. Tabben som jeg gjorde er bare veldig irriterende i ettertid. 2 forbaskede o-ringer som ikke skulle være der
|
|
|
85
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med ødelagt 1915.
|
på: april 26, 2011, 21:04:14 pm
|
Da er blokka vasket og klar for oppmåling. Jeg la på en stål linjal langs lagerbanene. Det så rett ut, men det er vel best å la JEE måle opp for å vre sikker. Jeg orker ikke et havari til Ringte Unneberg og fikk pris på ny 69mm motvektsveiv og 4 råder. Det er en start
|
|
|
88
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Sv: T1. 69 . Nå med ødelagt 1915.
|
på: april 24, 2011, 21:09:49 pm
|
skulle bodd sørafor sjer æ,respekt over hjelpen det er mulig å få sånn helt utn videre Det er jaggu sant , en flott gjeng er det. Gratulerer med kjørbar bil igjen Arild Takker så mye. Den har ikke samme draget som for et par dager siden, men det er luftkølt Morro at den virker og kan få flytta deg litt rundt Ja det er deilig å kjøre luftkjølt
|
|
|
89
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med ødelagt 1915.
|
på: april 24, 2011, 20:03:48 pm
|
skal cruise en tur til Horten i morra med bussen, skal en tur og få litt farge på kroppen(ikke brun farge ) oxo sikkert en tur på dolly etterpå det er helt rått at Thoresen stilte opp nok en gang, her er det bare og ta av seg: Det er snickers og twist.
|
|
|
90
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Sv: T1. 69 . Nå med ødelagt 1915.
|
på: april 24, 2011, 20:02:49 pm
|
skulle bodd sørafor sjer æ,respekt over hjelpen det er mulig å få sånn helt utn videre Det er jaggu sant , en flott gjeng er det. Gratulerer med kjørbar bil igjen Arild Takker så mye. Den har ikke samme draget som for et par dager siden, men det er luftkølt
|
|
|
|