mai 13, 2024, 14:37:18 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T-111 en prosjekttråd  (Lest 62292 ganger)
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #60 på: desember 19, 2008, 10:04:43 am »

Takk JHU for at du bekrefter det jeg mistenkte - nemlig at dette ikke er Raders. Da kan jeg også nevne at jeg har hørt at dem var svenske.

Mvh
BB
« Siste redigering: mars 02, 2010, 15:11:54 pm av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
bug tech
Juniormedlem
**
Innlegg: 65
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #61 på: desember 20, 2008, 20:32:50 pm »

Tall JHU for at bekrefter det jeg mistenkte - nemlig at dette ikke er Raders. Da kan jeg også nevne at jeg har hørt at dem var svenske.

Mvh
BB
Det kan nok stemme, for på Raders skal det vel stå Raders bak på den ene eiken, det gjør det ikke på felgene som satt på T-111.

mvh Martin
Loggført

57 1200 T1 (Solgt)
69 2332 doka
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #62 på: desember 21, 2008, 00:04:55 am »

Jeg var å besøkte både felgene og bremsene idag.... De koser seg på ei meget fin hylle og der kommer de
til å være i mange år til Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #63 på: februar 25, 2009, 23:06:29 pm »

Nok felgprat.
Sjekk ut linken å lytt Glad Er lyden helt som den skal? Syns det er akkurat som en lagerlyd ved tomgang. Trodde det var vifta som laget lyden, men det er sjekket ut og avkreftet.
http://s265.photobucket.com/albums/ii212/viddien/?action=view&current=MOV00512.flv

Hadde en prøvetur å bilen går upåklagelig bra.
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #64 på: mai 07, 2009, 15:32:34 pm »

Har nå fått orden på det meste med den nye motoren. Bellkrank forgasser staget virker kanonbra og synk gikk som en lek.
Med tenningen på plass går bilen som ei kule. River løs 225 hjulene på 2 gir i sving.
Eneste problemet mitt nå er at den er veldig tungstartet når den er varm. Motoren turner utrolig seint å tungt selv om batteriet er nyladet. Kommer en klunkelyd når den turner seint. Men plutselig turner den lett igjen å bilen starter med en gang. Noen tips?
Tenninga ligger på ca 30 grader fortenning ved 3000 omdr.
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #65 på: mai 07, 2009, 16:22:11 pm »

Har nå fått orden på det meste med den nye motoren. Bellkrank forgasser staget virker kanonbra og synk gikk som en lek.
Med tenningen på plass går bilen som ei kule. River løs 225 hjulene på 2 gir i sving.
Eneste problemet mitt nå er at den er veldig tungstartet når den er varm. Motoren turner utrolig seint å tungt selv om batteriet er nyladet. Kommer en klunkelyd når den turner seint. Men plutselig turner den lett igjen å bilen starter med en gang. Noen tips?
Tenninga ligger på ca 30 grader fortenning ved 3000 omdr.

Så bra at det funker da Glad. Hvilket synkroniseringsverktøy bruker du når du justerer?
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #66 på: mai 07, 2009, 16:51:29 pm »

Ja alt er bare velstand så langt Glad
Låner 2 slike : http://www.vwparts.net/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=BP7034-11X&Store_Code=VWP&search=synch&offset=0&filter_cat=&PowerSearch_Begin_Only=&sort=&range_low=&range_high=

Har bare ikke fått rævva i gir å kjøpt noen selv.
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Oddbjørn
Medlem
***
Innlegg: 144
Bosted: Hellvik (Egersund)


Vis profil

« Svar #67 på: mai 08, 2009, 23:39:06 pm »

ting tar tid ja  ;-)
ser bra ut
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #68 på: juli 20, 2010, 11:19:09 am »

Denne bilen e nå i mitt eie igjen og skal få seg litt "makeover"..... Prosjekttråd kommer.
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #69 på: juli 20, 2010, 13:44:47 pm »

Noen bilder av T-111






Loggført
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #70 på: juli 20, 2010, 13:52:54 pm »

Savne bilen allerede Glad
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #71 på: juli 20, 2010, 18:08:56 pm »

det er bare en bil Vidar;)
Loggført

Mvh

Marius
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #72 på: september 08, 2010, 19:41:07 pm »

Ja denne står nå godt i min garasje.
Rette felger og bremser  i hus. Det vil si 356B bremser og noe som ligner rader bare at det er ikkje det. Disse trenger endel jobb for å få strøkne så det blir nok et vinterprosjekt. Bremser er helt demonterte og skal til glassblåsing før lakk. Og skulle det være tvil så blir det ala 90 talls saftgrønn med polerte eiker på felgene. Det e hvertfall planen. Har prøvd å dele felgplata fra ringen men det sitte som bare fy. I og med at 2 av felgene trenger litt sveis for å tette hull og sprekker blir det ikkje tatt noen endelig avgjørelse før sveiser har sett på de. Ny hovedbremsesylinder og nye senkespindler er i hus. Holder og på å sette inn en 1835 gex motor med sprut så det er nok å holde fingrene i..... Trenger litt arbeidslyst nå så e me snart i gang.



Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #73 på: september 08, 2010, 20:14:25 pm »

Ser godt ut Endre Glad
Loggført
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #74 på: september 08, 2010, 20:31:11 pm »

Hva skjedde med den gamle motoren?
Tenker på den som matcher resten av herligheten.  Blunker
« Siste redigering: september 08, 2010, 20:35:00 pm av Varj » Loggført

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #75 på: september 08, 2010, 21:24:05 pm »

Hva som skjedde med den gamle motoren vett ikkje eg, men akkurat det er det vel lov å oppgradere..... Skal nå først bare få den til å svive normalt så blir det noe bling bling der og.....
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

bug tech
Juniormedlem
**
Innlegg: 65
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #76 på: september 08, 2010, 23:00:32 pm »

Ja denne står nå godt i min garasje.
Rette felger og bremser  i hus. Det vil si 356B bremser og noe som ligner rader bare at det er ikkje det. Disse trenger endel jobb for å få strøkne så det blir nok et vinterprosjekt. Bremser er helt demonterte og skal til glassblåsing før lakk. Og skulle det være tvil så blir det ala 90 talls saftgrønn med polerte eiker på felgene. Det e hvertfall planen. Har prøvd å dele felgplata fra ringen men det sitte som bare fy. I og med at 2 av felgene trenger litt sveis for å tette hull og sprekker blir det ikkje tatt noen endelig avgjørelse før sveiser har sett på de. Ny hovedbremsesylinder og nye senkespindler er i hus. Holder og på å sette inn en 1835 gex motor med sprut så det er nok å holde fingrene i..... Trenger litt arbeidslyst nå så e me snart i gang

Har du boret ut splinten som sitter sveiset mellom banen og eikene (mitt mellom boltene), hvis ikke prøv det, da løsner de kansje. Vi slet med det samme da bak felgene skulle breddes, ente med å kutte istykker banene og montere nye bredere i stede.
Det ble også sveiset noen sprekker i sentrene da, så det burde gå bra.

Martin
Loggført

57 1200 T1 (Solgt)
69 2332 doka
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #77 på: september 09, 2010, 10:31:22 am »

Tommel opp! 80 talet er på moten igjen snart! Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #78 på: september 09, 2010, 11:57:28 am »

Ja denne står nå godt i min garasje.
Rette felger og bremser  i hus. Det vil si 356B bremser og noe som ligner rader bare at det er ikkje det. Disse trenger endel jobb for å få strøkne så det blir nok et vinterprosjekt. Bremser er helt demonterte og skal til glassblåsing før lakk. Og skulle det være tvil så blir det ala 90 talls saftgrønn med polerte eiker på felgene. Det e hvertfall planen. Har prøvd å dele felgplata fra ringen men det sitte som bare fy. I og med at 2 av felgene trenger litt sveis for å tette hull og sprekker blir det ikkje tatt noen endelig avgjørelse før sveiser har sett på de. Ny hovedbremsesylinder og nye senkespindler er i hus. Holder og på å sette inn en 1835 gex motor med sprut så det er nok å holde fingrene i..... Trenger litt arbeidslyst nå så e me snart i gang

Har du boret ut splinten som sitter sveiset mellom banen og eikene (mitt mellom boltene), hvis ikke prøv det, da løsner de kansje. Vi slet med det samme da bak felgene skulle breddes, ente med å kutte istykker banene og montere nye bredere i stede.
Det ble også sveiset noen sprekker i sentrene da, så det burde gå bra.

Martin

Har ikkje sett noe splint nei. Felgbanen har sikkert mange lag med grunning og fyller så da må eg lete.

@Tistlo.........Har 80 talls moten vært borte noen gang da???
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #79 på: september 09, 2010, 12:03:56 pm »

Tommel opp! 80 talet er på moten igjen snart! Glad
Jepp!! Ja til doble firkanta lykter, diamantmønster og svære glassfiberdeler, revehale og terninger!
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #80 på: september 09, 2010, 12:20:27 pm »

bug-tech; Hva fant "vi" ut om disse felgene egentlig? Var senteret støpt i Sverige, eller hvordan var det?
Loggført

SCREWDRIVER #2
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #81 på: september 09, 2010, 12:34:00 pm »

Endre skal i alle fall ha masse credit for å åpne lommeboka så mye for å kjøpe tilbake felger og bremsene til denne bilen.
Loggført

1961 T1 - Custom
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #82 på: september 09, 2010, 12:47:45 pm »

Endre skal i alle fall ha masse credit for å åpne lommeboka så mye for å kjøpe tilbake felger og bremsene til denne bilen.

X2!
« Siste redigering: september 09, 2010, 13:49:31 pm av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
bug tech
Juniormedlem
**
Innlegg: 65
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #83 på: september 09, 2010, 12:52:01 pm »

bug-tech; Hva fant "vi" ut om disse felgene egentlig? Var senteret støpt i Sverige, eller hvordan var det?

"vi" fant aldrig ut hvor de ble laget desverre, de ble kjøpt i østfold, og det gikk rykter om et sett til der borte, men det ble aldrig bekreftet.
Loggført

57 1200 T1 (Solgt)
69 2332 doka
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #84 på: september 09, 2010, 12:54:21 pm »

bug-tech; Hva fant "vi" ut om disse felgene egentlig? Var senteret støpt i Sverige, eller hvordan var det?

"vi" fant aldrig ut hvor de ble laget desverre, de ble kjøpt i østfold, og det gikk rykter om et sett til der borte, men det ble aldrig bekreftet.

x3 ang felgene!

Hva er dimensjonen på felgbanen?
Loggført

SCREWDRIVER #2
bug tech
Juniormedlem
**
Innlegg: 65
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #85 på: september 09, 2010, 12:58:38 pm »

bug-tech; Hva fant "vi" ut om disse felgene egentlig? Var senteret støpt i Sverige, eller hvordan var det?

"vi" fant aldrig ut hvor de ble laget desverre, de ble kjøpt i østfold, og det gikk rykter om et sett til der borte, men det ble aldrig bekreftet.

x3 ang felgene!

Hva er dimensjonen på felgbanen?

6" bak og ca 51/4"forran om jeg ikke husker feil.
Loggført

57 1200 T1 (Solgt)
69 2332 doka
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #86 på: september 09, 2010, 13:41:32 pm »

x4 ang felger og bremser
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #87 på: september 09, 2010, 15:26:17 pm »

x4 ang felger og bremser

X5.

Forstår ikke at en så flott bil kunne bli fratatt "arven" sin igjennom årene.  Tvilende
Loggført

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #88 på: september 09, 2010, 17:18:44 pm »

x4 ang felger og bremser

X5.

Forstår ikke at en så flott bil kunne bli fratatt "arven" sin igjennom årene.  Tvilende

Eg prøve ikkje å forstå det engang. Nå e de tilbake der de hører til.......hos meg Blunker. Nå gjenstår det bare å få tilbake den rette finish så blir det så bra så.....
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

bug tech
Juniormedlem
**
Innlegg: 65
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #89 på: september 10, 2010, 06:54:30 am »



Har ikkje sett noe splint nei. Felgbanen har sikkert mange lag med grunning og fyller så da må eg lete.


Om du ser inni eikene mellom boltene, så er det et ca 6 mm stort hull, der sitter det en pinne som er sveiset fast i felg banen, og sparklet over med sikaflex.
Loggført

57 1200 T1 (Solgt)
69 2332 doka
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!