mai 11, 2024, 17:37:35 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: twin spark  (Lest 1136 ganger)
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« på: september 02, 2013, 10:47:39 am »

Har liggende et par twin spark topper. Fordelene er mange med dobbelt sett tennplugger, men hvordan få det til å virke? på thesamba er emnet omtalt men det virker som det er litt hysj hysj blant de som har fått det til å virke.

Er det noen glupe hoder her inne som kan komme opp med et godt system?

Har selv lurt på alfa romeo sine twin spark coiler - de av dem som gir to like gnister på samme tid, blir i såfall i kombinasjon med trigger hjul.

innspill taes imot med takk. .
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: september 02, 2013, 11:03:46 am »

Skal du opp med helelektronisk tenning uten fordeler er vel ikke dette noe problem.

Kjør på med enten 2 stk coilpacker med 4 utløp eller en coilpack med 8 utganger.

I tenningssystemet kan man nok få 2 og 2 utganger til å tenne samtidig.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #2 på: september 02, 2013, 11:45:01 am »


Twin spark topper .... til VW?

Hvis ja - så må du fortelle oss mere....det er jo "hot stuff" !
Loggført

SCREWDRIVER #2
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: september 02, 2013, 11:48:45 am »

De er vel mest sannsynlig hjemmelagd?

Det var vel noen flymotorprodusenter som også lagde twinspark.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #4 på: september 02, 2013, 11:59:28 am »


Alle dobbeltennings-tråders MOR ... er jo denne legenden her:

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=451493&start=0

....ikke bare rett fram, med andre ord....
Loggført

SCREWDRIVER #2
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #5 på: september 02, 2013, 13:06:16 pm »


tråd på thesamba om twinspark:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=374534


bilder av toppene jeg har, antakelig opprinnelig tenkt til fly. er 041 topper borret til 94


Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #6 på: september 02, 2013, 16:14:47 pm »


tråd på thesamba om twinspark:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=374534


bilder av toppene jeg har, antakelig opprinnelig tenkt til fly. er 041 topper borret til 94



Er detta slike topper som gjør at flyet kan kjøre oppned? Rekker tunge
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!