mai 14, 2024, 10:04:21 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 83
271  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Straight Axel Kit på: mai 16, 2014, 14:48:00 pm
Hva er det med i Kit'et?
272  Forum / Snikk-snakk / Sv: T1 topplokk fra Kina på: mai 15, 2014, 20:46:24 pm
Flere typer. Kina produsert "kina" variant med 12mm plugg og 40x35 ventil så lovende ut på papiret. Men etter endel mail frem og tilbake brøt produsenten kontakten når endelig bestilling ble sendt. Hvorfor vet jeg ikke. Hadde da deler for bortimot 50000,- på ordre blokken.

Kina produsert Empi med 12mm plugg og 40x35 er veldig halvprodusert. Kunne se på widescreen mellom ventil og sete. Så full jobb må påberegnes.
273  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Oxyboxer i Ghia på: mai 13, 2014, 23:49:41 pm
Viktig og ikke stresse. Er jo hobby.  Gliser
274  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Oxyboxer i Ghia på: mai 13, 2014, 22:04:52 pm
oktober 24, 2010  Skrev Grelland "Oxyboxer i Ghia" og postet for oss her på vw norge.

Siden da har vi fulgt grundig med på hva han driver med. Pludrer litt i ny og ne med museskritt i riktig retning hver gang. Fint arbe...


Men I dag kl. 21:40:31 postet han igjen.. og det slo meg. Dette er jo en veldig ambisiøs tittel. 4 år har snart gått hvor han har skryti på seg å ha Oxyboxer i Ghia.. Mens sannheten er at han "ALDRI har hatt oxyboxer i ghia". Lenge igjen ell?  Osteaktig
275  Forum / Problemløseren / Sv: Link Pin justeringsproblemer på: mai 12, 2014, 08:33:37 am
Om du ikke får strammet opp slakken i leddbolten. Er det for lite shims!

Og det er det bare å legge til shims (de gamle som satt der før) på utsiden for å ta opp slakken. Eller legge på den gamle skiven som satt mot bærearmen fra før. Da denne bygger det samme som ca 3 shims. O-ringen er ikke viktig.. da denne ikke har noen annen funksjon enn å holde igjen fettet ved innpressing.

Du kan trikse og mikse så mye du vil med shimsene så lenge du gjør det etter boka først.. og trikser like mye opp og nede. Men noe mindre enn 2 shims på den ene siden vil bare gi økt slitasje, siden shimsene med fett i mellom virker som ett lager.

Og ikke stram leddbolten for hardt. Det må smøring imellom shimsene... selv om den slakken som er fordelaktig kan gi 2'er feil på Eu  Øyerulling  Men sånn er det når 50 år gamle biler får de samme kravene som de bilene som blir lagd i dag.
276  Forum / Snikk-snakk / O.T. Men i min alder må opplevelsen rundt årets MGP botes på.. på: mai 11, 2014, 10:32:11 am
..Så her er litt manneporr av den rette sorten.

http://www.braaap.se/2014/05/nar-svetsjobb-blir-pornografi/
277  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Erfaringer med disse "spindelmutterene"? på: mai 09, 2014, 22:32:54 pm
Den med tappen på, som hindrer skiven å gå rundt om lageret skjærer.. må være der..
278  Forum / Problemløseren / Sv: urethane foringer i puma på: mai 08, 2014, 08:52:07 am
Om nållagerne er dårlige.. Så bytt heller nållagerne. Ser ingenting positivt med å bytte disse mot urethan. De urehtan foringene jeg har vært borti tåler ikke langvarig belastning og blir deformert over tid. Og er det ett sted jeg ikke vil ha deformering og slark er det her...

Grunnen til at urethan blir brukt på nyproduserte forstillinger... er rett og slett for å spare penger på maskineringen som lager krever. Og er egentlig en nødløsning som vi sluker rått.
279  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Orginalt luftfilter.... Hvordan greier forgasseren å suge inn luft via dette?? på: mai 07, 2014, 23:25:33 pm
Har ikke prøvd i bremsen.. Men vil ikke tro det har noe særlig og si på arbeidsområdet til en 30 hester. Over 3000 rpm derimot.. kan det sammenlignes med lungebetennelse  Osteaktig
280  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Erfaringer med disse "spindelmutterene"? på: mai 07, 2014, 22:59:19 pm
Jepp. Årelang erfaring. Monterer slike på alle bilene mine.. da jeg ikke får utrykt sterkt nok hatet til orginale kontramuttere.

Har aldri hatt problemer med hverken etterstramming eller feilmaskinering.

Storebroren har også kommet på markedet. I stål. Måtte jo såklart prøve disse også. Men det var bortkastende penger. Skar i gjengene straks etter entring. Men kan sikkert bli fine som snus etter en runde med gjengetapp.
281  Forum / Problemløseren / Sv: Lean peak på IDAer? på: mai 06, 2014, 09:43:36 am

Gasserene hadde ikke antydning til dette ifjor, og vil anta at siden motoren er litt større, så vil den ha mer suppe.

Nja.. Enig at den trenger mer suppe siden den er større. Men..  Osteaktig

En forgasser er ikke en pumpe... Men en duppedings som drøpper ut litt fuel etter hvor mye luft som går gjennom den. Så større volum = mer luft = mer fuel fra gasser

Co/blandingsskruene har utløp under spjell når dette er lukket.
Lavfartskretsen ligger rett over lukket spjell og gir fuel etter vakumet som ligger blir under halsringen når spjellet åpner for hullene.
Emulsjon rør med main og luft dyser gir fuel ut av sprederen i toppen av gasseren som krever større hastighet før vakumet klarer og suge noe ut av kretsen.
Akspumpen derimot. Pumper fuel.

Slik jeg har forstått og forstår det ut ifra hvor progresjonshullene er borret. Så vil det tredje progresjonshullet gi mer bensin på hele lavfartskretsen når spjellet åpner for dette hullet. Som borres ovenfor de eksisterende to til lavfartskretsen. Og før lufthastigheten er høy nok til å suge ut av sprederne. Dvs forgasseren vil være upåvirket (sett bort fra dysestr og dyseholder) under ca 5% spjellåpning. Men gi litt mer over dette. Og siden vakumet som suger ut bensin øker når den får suge fra 3 hull kontra 2. Må lavfartskretsen få litt mindre dyser for å opprettholde samme blandings forhold

Så i dette tilfelle hvor problemet oppstår @ wot. Skal etter min fortåelse 3de progresjonshull ikke ha innvirkning. Men heller gi større betydning ved små gassjusteringer i normalt kjøretempo. Dvs med nesten lukkede spjell.

Mindre holdere til lavfartsdysene vil fungere etter min forsåelse fungere som ett emuljonsrør. I all enkelhet. Mindre holder = mindre luft = mer vakum på lavfartsdysene = mer bensin. Og forskjellene vil være mindre jo større vakumet blir.

Arrester meg gjerne om jeg tar feil.. da jeg er selvlært. Og ikke fungerer så godt som internett svamp.

Jeg tror fortsatt, i Erlends tilfelle, at det dreier seg om for mye bensin, når akspumpen squirter. Og ville prøvd med mindre lavfart for å se om det blir bedring. Men først av alt ville jeg hatt en tilskuer og dobbeltgasset litt. Prøvd da og legge merke til om dette kun skjer når du planter pedalen i bunn. Eller uansett når du har pedalbevegelse på samme turtall og gir....
282  Forum / Problemløseren / Sv: Lean peak på IDAer? på: mai 05, 2014, 22:22:32 pm
Du kan også prøve og pumpe febrilsk på gasspedalen når dette inntreffer. Hjelper det... får den for lite. Blir det kun værre får den for mye .. det enkle er ofte det beste  Osteaktig

På 3000 har du maks opptrekk på fordeleren uansett. Så mer fortenning får du ikke gitt den.
283  Forum / Problemløseren / Sv: Lean peak på IDAer? på: mai 05, 2014, 22:11:47 pm
Bare for å gjøre forvirringen komplett er det ikke nødvendigvis at den får for lite bensin og går "leant". Det kan likegodt være at den får for mye bensin.. som den ikke klarer og tenne. Du vil derfor også få en "lean" avlesning.. siden Måleren din måler Oksygen nivået i eksosen.

Om den får for mye ved pedalbevegelse burde dette synes i form for røyk av eksosen. Få noen til å kjøre bak deg i lav hastighet for å sjekke.

Er det kun ved bevegelse av gasspedalen? Eller alltid ved ett fast turtall... selv om pedalen holdes konstant?
284  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Er dette gull??? på: mai 05, 2014, 11:52:44 am
En bil er verdt det kjøper vil betale. Og etter bildene å dømme er dette en bil i høy prisklasse. Selv om modellen kanskje ikke er av de mest ettertraktede.  Det koster mye mer og få ett rustvrak opp til samme standard... noe vw folk aldri har forstått. Vi klarer jo alltid å gjøre ting så billig selv Blunker  .. selv om det alltid ender opp med å koste 4 ganger det vi først antok  Gliser
285  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Berger`s raser bil, "Rabalder" på: mai 05, 2014, 10:12:19 am
Jeg testet, mot min vilje, ut hvor lenge en motor gikk under fullt øs uten oljetrykk. Og ble overasket over resultatet. Med 5-7 hundredels lagerklaringer gjennom hele motoren. syntetisk API SL olje. 205 hk @ 8000 rpm. Gikk det hele 4 fullrange pull før det sa stopp. Uvisst når motoren begynte å ta skade. Men tilslutt var det en råde som skar. På 3 er'n.

En slik har lenge stått på ønskelisten. http://www.summitracing.com/int/parts/ctr-24-006. Den passer ikke bare på trykket under drift. Men om kuleventilen lukkes mens motoren går på tomgang. Lagres oljetrykket. Og kan benyttes til å Prime oljetrykket før neste oppstart. Smart!
286  Forum / Hva skjer? / Sv: Felleskjøring fra Jessheim området til Bug-in på: april 30, 2014, 09:22:36 am
Når passerer dere Moss?

Aldri  Gliser
287  Forum / Hva skjer? / Sv: Felleskjøring fra Jessheim området til Bug-in på: april 30, 2014, 00:52:28 am
Mulig vi blir med i familie tralla.. Hvor og når?
288  Forum / Snikk-snakk / Sv: Youtube video tråd på: april 26, 2014, 00:27:38 am
Jøss. Ble jo kul jo.. Men med min mangel på Fransk kunnskaper ble jeg litt satt ut av alt pratet om "cocks"..


Pimp my VW.
Må si dette er vel et av de beste slutt resultatene jeg har sett på lenge Sjokkert Gliser

289  Forum / Problemløseren / Sv: Hvordan ta ut sidevinduene på T1 uten å ødelegge pakninger? på: april 25, 2014, 22:59:33 pm
NEI!!! Ikke ta ut kromlisten. Denne har ikke noen annen funksjon enn pynt. Og du vil GARANTERT ødlegge den om du prøver. Kromlisten fjernes etter at vinduet er ute.. og gummien er av vinduet. Først da kan du ta den hel ut. Montering skjer i motsatt rekkefølge.

Bakre sideruter tas enklest ut med rå makt. Legg deg i baksete og press ut med begge føttene. Bruk hele fotbladet og gjerne sko med tjukk hard såle som vernesko. Når den spretter ut.. så gjør den det fort. Så en uredd person med hansker og vernebriller anbefales som mottaker på utsiden. Må mer enn 100 kilo press til. Så det er bare å ta i. Har tatt ut 40-50 ruter med denne metoden. Og har tilgode å knuse en..

Som ung og dum 17 åring fikk jeg nabogutten på 9 år til å ta imot. Resultatet var at gutten nesten tok baklengs salto når ruta kom.. og lå veldig forundret på bakken med et vindu i hendene når ting roet seg.

Det går også ann og da den litt roligere versjonen og sitte med butt hard skrutrekker lignende gjenstand og vippe gummilisten på utsiden av stålkanten millimeter for millimeter. Men som regel blir gummien stygg.
290  Forum / Snikk-snakk / Sv: De fire store (bolt-on trimming) på: april 23, 2014, 18:00:24 pm
ja
291  Forum / Snikk-snakk / Sv: De fire store (bolt-on trimming) på: april 23, 2014, 12:41:07 pm
Ref Beetlebug sin 1776 med orginalt 03 filter.

Orginalt 65hk " 4428 rpm
Uten trakt ut på høyre side 68hk @4519 rpm
Uten filter 72 @4519

Så det tydelig at orginalgreiene ikke er glad i å flytte luft på høyere turtall.
292  Forum / Snikk-snakk / Sv: De fire store (bolt-on trimming) på: april 23, 2014, 12:35:58 pm
På den orginale plastfilterboksen til 1303 hjelper det mye og ta av tuten og spjellet som peker ut mot høyre side. Oljedampen fra åndingen vil du egentlig ikke ha ned i forgasseren. Motoren trives egentlig ikke med å forbrenne olje. Så denne ville jeg enten ha filtrert ved oljepåfyllingen eller ennå bedre lagt i slange ned på bakken. Om motoren er frisk kommer det bare damp uansett. Og forurensningen blir minimal.
293  Forum / Snikk-snakk / Sv: De fire store (bolt-on trimming) på: april 23, 2014, 11:36:29 am



Tok du det bare bort, eller satte du på noe annet?
Har det mye å si for effekten å gjøre noe med luftfilteret?

Jørn.

Ble mest effekt uten noen ting. Men skulle såklart prøvd med en trakt av noe slag. Det orginale luftfilteret er i grunn bare en stor choke Glad   Bruker nå ett papirfilter med tilhørende bunn og topp (uvisst produsent. Sånn billig sak). Ikke optimalt men bedre enn det orginale.
294  Forum / Snikk-snakk / Sv: De fire store (bolt-on trimming) på: april 23, 2014, 10:04:26 am
Skal ikke så mye til. Min egen orginale 1600 ga 68hk som best med kun merged header og fjerning av luftfilter som eneste endring. Resten orginalt med vakumopptrekk og pict-3. Måtte magre den ned en hel del. Og endte til slutt opp på ca 38 grader fortenning. Nå prøvde jeg den ikke i bremsen før den fikk eksosen.. Men vil ikke tro den ga så mye over 54 hester  Osteaktig

Neste gang den blir sett på blir det 1,4 vipper, Oppdreid halsring og mer komp. Men først skal den brukes litt.
295  Forum / Problemløseren / Sv: Er det mulig å demontere tank på latebay uten å ta ut motor? på: april 14, 2014, 11:35:27 am
Smart tips..
296  Forum / Problemløseren / Sv: Er det mulig å demontere tank på latebay uten å ta ut motor? på: april 14, 2014, 10:31:23 am
Tanken suger seg tett under kjøring. Sikkert noen løse rustflak nedi der. Siden utløpsrøret ligger jevnt med bunn på tanken ble løsningen en liten ståltråd opp igjennom hullet. Og på med slangen... Nekter å ta ut motoren..  Osteaktig
297  Forum / Drag-race / Sv: Egen Skinne-tråd :-) på: april 13, 2014, 14:13:49 pm
Money talks..

Men det ville vært flaut å dra Red Baron til feste vi har hatt på Gardermoen de siste åra. Måtte blitt Tierp isåfall.
298  Forum / Snikk-snakk / Sv: Noen som kjenner dette delenr? på: april 11, 2014, 08:27:57 am
https://www.google.no/search?oq=311+963+107+C&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=311+963+107+C
299  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 70-talls Cal-look på: april 09, 2014, 10:45:49 am
Looking good Osteaktig  Fortsatt leeeenge til sommeren.
300  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Weber IDF dysesett, Fajs forgassere, solex og Idf deler selges. på: april 07, 2014, 13:34:33 pm
Niks. Det blir da å bestille fra cip1 eller tilsvarende. Bruk isåfall veiledende nettpriser som utgangspunkt.

Erik
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 83
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!