tds
Supermedlem
Innlegg: 2003
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
|
« Svar #150 på: september 07, 2013, 19:39:24 pm » |
|
Veldig tøft og utenom det vanlige :-)
takk ja prøver å gjøre den litt spesiell
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #151 på: september 07, 2013, 19:49:38 pm » |
|
Veldig tøft og utenom det vanlige :-)
takk ja prøver å gjøre den litt spesiell som du virkelig har lykkes med thumps up
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tds
Supermedlem
Innlegg: 2003
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
|
« Svar #152 på: september 07, 2013, 20:03:26 pm » |
|
takk for det på tide å tenke litt maskin også... har det meste i hus så her er oppsettet: type 4 blokk med arp bolter(gjennom og syl stag), std veiv ballansert 71 slag ,H beam råder,"P" kam(328),Keith black 103 sats,46-37,5 ventiler med dobble fjærer og titan retainers,Dellorto 48 tri jet(full fart),msd tenning og gamletypen BAS (munner ut rett bak) og trompet. tror dette blir en ok begynner motor..
|
|
« Siste redigering: september 07, 2013, 20:06:36 pm av tds »
|
Loggført
|
|
|
|
tds
Supermedlem
Innlegg: 2003
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
|
« Svar #153 på: september 08, 2013, 16:24:44 pm » |
|
kledning under dash og kanaler
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tds
Supermedlem
Innlegg: 2003
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
|
« Svar #154 på: september 08, 2013, 16:27:04 pm » |
|
et litt bedre bilde av turteller braketten
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tds
Supermedlem
Innlegg: 2003
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
|
« Svar #155 på: september 08, 2013, 18:16:59 pm » |
|
trekk bakre
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tds
Supermedlem
Innlegg: 2003
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
|
« Svar #156 på: september 09, 2013, 21:41:11 pm » |
|
montert bakre sideruter guuul
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tds
Supermedlem
Innlegg: 2003
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
|
« Svar #157 på: september 09, 2013, 21:42:22 pm » |
|
utenfra
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tds
Supermedlem
Innlegg: 2003
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
|
« Svar #158 på: september 09, 2013, 21:44:56 pm » |
|
baklokket på plass med "liftkit"
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tds
Supermedlem
Innlegg: 2003
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
|
« Svar #159 på: september 09, 2013, 21:47:27 pm » |
|
det ble bra
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
Innlegg: 577
Bosted: krokstadelva
|
|
« Svar #160 på: september 09, 2013, 23:06:05 pm » |
|
Liker veldig ! her oser det av 70 tall
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641 ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #161 på: september 10, 2013, 09:13:02 am » |
|
De festeplatene til buret ditt så litt i minste størrelse ut. Men det er kanskje for show du har installert buret allikevel?
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
SixGun
Seniormedlem
Innlegg: 418
Bosted: Nårje
|
|
« Svar #162 på: september 10, 2013, 09:15:04 am » |
|
Har du brukt film på rutene? Isåfall... var det greit å få på, og ser det bra ut på nært hold også?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tds
Supermedlem
Innlegg: 2003
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
|
« Svar #163 på: september 10, 2013, 17:58:04 pm » |
|
11.2.2.2. Innfestning til karosseriet Følgende minimumskrav til innfesting gjelder: 1 for hver av rørendene til hoved- eller sidebøyle. 1 for hver av rørendene til fremre bøyle. 1 for hver av rørendene til bakoverstrevere (se pkt. 11.2.2.3) Hvert festepunkt på front, hoved- og sidebøyler skal ha en festeplate med en tykkelse som er minst like stor som rørtykkelsen på det rør den er sveiset til dog minimum 3 mm. Hver festeplate skal festes med minst tre bolter til en stålforsterkningsplate som er minst 3 mm tykk, og som har et areal på minst 120 cm², og som er sveiset til karosseri/chassis. For biler som er homologert f.o.m. 01.01.2007 skal arealet på 120 cm² være kontaktflaten mellom forsterkningsplaten og chassis / karosseri. Eksempler er vist på tegning 253-18 – 253-24 (for skissene 253-18 og 253-20 er det ikke nødvendig med sveising i karosseriet). Dette gjelder ikke bakoverstrevere. (Se 11.2.2.3.). Det skal benyttes minst M8 bolter med minimum ISO-standard 8.8 eller bedre. Muttere skal være selvlåsende eller montert med låseskive. Ovenstående krav er å anse som et minimum. Det er tillatt å øke antall bolter, burets festeplater kan sveises til forsterkningsplatene, og buret kan fastsveises i karosseriet. Burets festeplate kan ikke sveises direkte til karosseriet uten forsterkningsplater. 11.2.2.3. Bakoverstrevere Disse er obligatoriske og skal festes så nær taket som mulig og helt oppe i hjørnene til hovedbøylen på hver side av bilen. De skal ha en vinkel på minst 30° i forhold til vertikalplanet, og føres rett bakover så nær karosserisiden som mulig. Materialspesifikasjon, diameter og tykkelse som definert i pkt.11.3. De bakre innfestingspunkter skal forsterkes med plater. Hver bakoverstrever må festes med minimum 2 stk. M8 bolter og forsterkningsplate med et areal på minst 60 cm². (Tegn.253-25). Dersom festeplaten har et areal på minst 60 cm² bortfaller kravet om forsterkningsplate. En enkel bolt montert i konsoll er tillatt, forutsatt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tds
Supermedlem
Innlegg: 2003
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
|
« Svar #164 på: september 10, 2013, 18:05:48 pm » |
|
De festeplatene til buret ditt så litt i minste størrelse ut. Men det er kanskje for show du har installert buret allikevel?
har fulgt desse burbestemmelsene som var oppført som alt. til 152x152 skrudd rett i gulvplate. jeg har sveiset i karr.bokset hovedbøyleinnf. og bakre/fremre er 160 kvd cm (sveiset) buret er så skrudd i dette med gjennomgående med underplate/overplate (bakre). men det er opptil teknisk kontrollant..... Kom gjerne med innspill
|
|
« Siste redigering: september 10, 2013, 18:16:39 pm av tds »
|
Loggført
|
|
|
|
tds
Supermedlem
Innlegg: 2003
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
|
« Svar #165 på: september 10, 2013, 18:13:07 pm » |
|
Har du brukt film på rutene? Isåfall... var det greit å få på, og ser det bra ut på nært hold også? ja brukt film fra solfilmgruppen. Sitrongul Vi gjorde det på alle sideruter selv inkl vippevinduet,men måtte be om pro.hjelp på bakruta.. det ser bra ut selv på nær syns jeg. Er litt psyko å se ut gjennom desse,men "everything for looks" he he
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #166 på: september 10, 2013, 18:50:14 pm » |
|
Har du brukt film på rutene? Isåfall... var det greit å få på, og ser det bra ut på nært hold også? ja brukt film fra solfilmgruppen. Sitrongul Vi gjorde det på alle sideruter selv inkl vippevinduet,men måtte be om pro.hjelp på bakruta.. det ser bra ut selv på nær syns jeg. Er litt psyko å se ut gjennom desse,men "everything for looks" he he oser gasser 70s style lang vei.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tds
Supermedlem
Innlegg: 2003
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
|
« Svar #167 på: september 10, 2013, 21:49:07 pm » |
|
instrument montering. og skiftet til Hurst spake
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tds
Supermedlem
Innlegg: 2003
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
|
« Svar #168 på: september 10, 2013, 21:51:39 pm » |
|
dashn fra en annen vinkel
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tds
Supermedlem
Innlegg: 2003
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
|
« Svar #169 på: september 10, 2013, 21:54:38 pm » |
|
innsikt gjennom gul rute! knall farge
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tds
Supermedlem
Innlegg: 2003
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
|
« Svar #170 på: september 10, 2013, 22:10:12 pm » |
|
Har du brukt film på rutene? Isåfall... var det greit å få på, og ser det bra ut på nært hold også? ja brukt film fra solfilmgruppen. Sitrongul Vi gjorde det på alle sideruter selv inkl vippevinduet,men måtte be om pro.hjelp på bakruta.. det ser bra ut selv på nær syns jeg. Er litt psyko å se ut gjennom desse,men "everything for looks" he he oser gasser 70s style lang vei. 70`s child
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tds
Supermedlem
Innlegg: 2003
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
|
« Svar #171 på: september 10, 2013, 22:27:03 pm » |
|
Liker veldig ! her oser det av 70 tall takk
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
tds
Supermedlem
Innlegg: 2003
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
|
« Svar #173 på: september 10, 2013, 23:50:57 pm » |
|
Fet kjerre ! digger motorvalget ditt også Takk Må bruke"Big Block" på 70 talls gasser! he he (rett?? ja for meg)
|
|
« Siste redigering: september 10, 2013, 23:54:00 pm av tds »
|
Loggført
|
|
|
|
holmsen
Supermedlem
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
|
« Svar #174 på: september 11, 2013, 09:13:38 am » |
|
Fet kjerre ! digger motorvalget ditt også Takk Må bruke"Big Block" på 70 talls gasser! he he (rett?? ja for meg) 160-70 sterke hester må jo bli bra
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #175 på: september 11, 2013, 09:24:50 am » |
|
]har fulgt desse burbestemmelsene som var oppført som alt. til 152x152 skrudd rett i gulvplate. jeg har sveiset i karr.bokset hovedbøyleinnf. og bakre/fremre er 160 kvd cm (sveiset) buret er så skrudd i dette med gjennomgående med underplate/overplate (bakre). men det er opptil teknisk kontrollant..... Kom gjerne med innspill OK, siden du ber om å innspill. Jeg mistenker at du har brukt de generelle reglene for rally og hastighetsløp? Skal du kjøre dragrace så har dem egne regler som du finner her: http://bilsport.no/uploads/614_generelle_tekniske_bestemmelser15.pdfIflg reglene så har du ikke behov for bur/bøyle men når du først har montert det så må det være i henhold til reglene: 4.9 VeltebøyleBiler med ET. mellom 11.49 – 10.99 sek. (7.35 – 7.05 1/8 mile), og topphastighet under 217 km/t, skal ha veltebøyle. Alle cabrioleter med soft tak skal ha velte bøyle uansett ET. Dette gjelder ikke cabrioleter med originalt montert hardtop eller oppfellbart tak av metall. Taket skal være oppslått eller montert under konkurransen. På biler med uendret originalkarosseri (fra og med torpedovegg og bakover) som kjører saktere enn 10.00 kan veltebøyle benyttes i stedet for veltebur. Ved føreren i normal kjørestilling skal hovedbøylen strekke seg minst 8 cm over, og innen 15 cm bak hjelmen. Der føreren risikerer å støte mot rørene skal rørene være beskyttet med ikke brennbar polstring. Se NSR § 11.2.2.6. Bøylen skal være minst like bred som førerens skuldre og minst 25 mm fra førerdøren. Alle biler med original hel ramme som er bygget etter 01.01.2005, må ha en veltebøyle boltet til rammen. Biler med selvbærende karosseri kan benytte to kvadratiske plater på over- og undersiden av gulvet. Min. størrelse på platene er 152 mm x 152 mm. Min. tykkelse er 3,2 mm. Platene skal være festet med min. 4 stk. 10 mm bolter. Alle rør skal være min. 44,5 mm x 3,0 mm sømløse stålrør. -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #176 på: september 11, 2013, 10:21:58 am » |
|
De festeplatene til buret ditt så litt i minste størrelse ut. Men det er kanskje for show du har installert buret allikevel?
har fulgt desse burbestemmelsene som var oppført som alt. til 152x152 skrudd rett i gulvplate. jeg har sveiset i karr.bokset hovedbøyleinnf. og bakre/fremre er 160 kvd cm (sveiset) buret er så skrudd i dette med gjennomgående med underplate/overplate (bakre). men det er opptil teknisk kontrollant..... Kom gjerne med innspill Er nok bare bildet da :-) Platene så mindre ut enn 152x152 :-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
tds
Supermedlem
Innlegg: 2003
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
|
« Svar #177 på: september 11, 2013, 10:26:15 am » |
|
mulig at dere har rett... skal 152x152 sveises i bur? og bare boltes i gulv?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #178 på: september 11, 2013, 10:32:40 am » |
|
mulig at dere har rett... skal 152x152 sveises i bur? og bare boltes i gulv?
Ja. De godtar også at du sveiser platene i dørken istedenfor å bolte dem.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
tds
Supermedlem
Innlegg: 2003
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
|
« Svar #179 på: september 11, 2013, 11:01:10 am » |
|
mulig at dere har rett... skal 152x152 sveises i bur? og bare boltes i gulv?
Ja. De godtar også at du sveiser platene i dørken istedenfor å bolte dem. men må platen være sveiset i burenden eller kan jeg bolte med eksisterene plater (gjennom)?
|
|
« Siste redigering: september 11, 2013, 11:09:51 am av tds »
|
Loggført
|
|
|
|
|