mai 04, 2024, 13:13:51 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 75 Jeans  (Lest 58177 ganger)
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #90 på: april 27, 2011, 22:15:23 pm »

eu 28. april  Glad
Er det til fredag elller den 28 du har PKK?

Etter som jeg stadig gikk forbi denne i fjor, da den stod i Hertsbergs gt har jeg fulgt litt med på denne tråden, men etter som du har flyttet litt mot det mere overbefolkede sentrum, regnet jeg ikke med å sykle forbi den for 30min siden. Ser jo fin ut Glad
Kjenner du til den US importerte cab'n som står 200m opp i gata fra din? Så endra bedre ut...

Godt observert, mht eu! Samboeren min har bursdag den 28. så eu måtte flyttes.

Hyggelig at du følger med. Flyttet fra Ole Vigsgate til Parkveien, og selvom det er noen hundre meter så er det søren klype meg så få plasser å stå her at jeg like godt fortsetter å parkere bak kirken der. Allltid en plass å få. Tenker du på den sølvfargede 1303 caben? Har også lagt merke til at den er us import. Fin den og ja Glad Litt annen prisklasse.. Kan man se din bil rundtom her?
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #91 på: april 28, 2011, 07:41:01 am »

fikk kun skiftet drivakselmansjett i går.. fy føken for en skiitjobb! Bokstavelig talt altså, jobben i seg selv var grei skuring etter jkeg fikk jekket opp hjulet i tillegg til selve bilen som stod høyt nok. Overraskende tight mellom gaffelen og drivakselen. Det må da bidra til at mansjettene gnages og slites i stykker, at det er så tight der?

Vel vel .. bensinslangeskift, dørlisteskift og panserlisteskift gjenstår. Oppdaget oljedråper under motoren, noe som  ikke var der i fjor da jeg satt den bort.. vi får se om den drypper fra seg på den tiden den står på eu  Rekker tunge

Vi cruiset hjemover og tok et bilde da vi stoppet en kjapp tur innom minusbanken..


* jeans914.jpg (79.38 KB. 611x389 - vist 269 ganger.)

Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #92 på: april 28, 2011, 07:53:29 am »

Overraskende tight mellom gaffelen og drivakselen. Det må da bidra til at mansjettene gnages og slites i stykker, at det er så tight der?

Nei, fordi det er kun trangt mellom der når bilen er heist opp. Hovedårsaken til lekkasje er alder, feil montering og dårlig kvalitet på repro.

Nå må du se til å få på senkespindlene. Flott bil!

Mvh
BB

 
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #93 på: april 28, 2011, 08:56:55 am »

Ok så de gnisser ikke i det hele tatt når bilen står på alle fire. De bør være ok påmontert og av god kvalitet, så får vi se.

Takk, senkespindlene ligger under panseret og skal på!  Gliser Tenkte i går at egentlig har jeg jo nettopp fått bilen og kun fått kjørt den litt. Finner stadig småtteri som bør utbedres. Prioriterte i fjor å få innsveist nye ytre kanaler og nå skal den på eu. Straks det er i boks så skal den bli lavere i front  Kult
Loggført
boble54
Seniormedlem
****
Innlegg: 376
Bosted: Skjetten


Vis profil

« Svar #94 på: april 28, 2011, 10:49:49 am »

Ok så de gnisser ikke i det hele tatt når bilen står på alle fire. De bør være ok påmontert og av god kvalitet, så får vi se.

Takk, senkespindlene ligger under panseret og skal på!  Gliser Tenkte i går at egentlig har jeg jo nettopp fått bilen og kun fått kjørt den litt. Finner stadig småtteri som bør utbedres. Prioriterte i fjor å få innsveist nye ytre kanaler og nå skal den på eu. Straks det er i boks så skal den bli lavere i front  Kult

-75 Jeans er en sjelden bil. Etter min oppfatning bør den være original!!:-) Har man en "dusinvare" fra boblas toppår på 60 tallet kan man jo gjerne senke bilen om man føler for det. La de få sene (75 modeller) boblene som finnes være originale!!!
Loggført

-54 1200
-74 1303 Big
-76 1303 Cab
-76 T-2 Westfalia Camper
-87 T-3 Reimo Camper
 
Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #95 på: april 28, 2011, 11:24:41 am »

Ok så de gnisser ikke i det hele tatt når bilen står på alle fire. De bør være ok påmontert og av god kvalitet, så får vi se.

Takk, senkespindlene ligger under panseret og skal på!  Gliser Tenkte i går at egentlig har jeg jo nettopp fått bilen og kun fått kjørt den litt. Finner stadig småtteri som bør utbedres. Prioriterte i fjor å få innsveist nye ytre kanaler og nå skal den på eu. Straks det er i boks så skal den bli lavere i front  Kult

-75 Jeans er en sjelden bil. Etter min oppfatning bør den være original!!:-) Har man en "dusinvare" fra boblas toppår på 60 tallet kan man jo gjerne senke bilen om man føler for det. La de få sene (75 modeller) boblene som finnes være originale!!!


Hei! Flott at du både har meninger om slikt og at du tør å dele dem! Det har jeg veldig respekt for. Denne senkejobben jeg skal gjøre er reversibel. Det vil si at det som tas av av forstillingen vil forbli komplett (jeg skal ha nye koretere dempere, nye endeledd på senkespindlene ++), slik at jeg enkelt kan sette den tilbake til orginalhøyde uten å ødelegge noe som helst, dersom jeg vil det. Og eventuell ny eier, dersom den blir solgt en gang. Har forståelse for at folk synes ting skal holdes orginalt, og således forblir resten av bilen helt orginal Glad Kun bambushylle + tunellkurv som skal inn. Håper forklaringen var oppklarende og betryggende  Glad
« Siste redigering: april 28, 2011, 11:28:09 am av haz » Loggført
boble54
Seniormedlem
****
Innlegg: 376
Bosted: Skjetten


Vis profil

« Svar #96 på: april 28, 2011, 11:49:12 am »

Hei igjen!

Takk for ditt svar Glad Godt og høre at det er reversibelt!
Samtidig må jeg jo si at jeg snart overtar en 1303 cab som er noen senket foran og bak...... (litt mot min egen oppfattning....., vet det  Blunker ) Om den forblir det eller heises til original høyde ser jeg an når bilen er overtatt.

Lykke til med fin bil uansett!!
Loggført

-54 1200
-74 1303 Big
-76 1303 Cab
-76 T-2 Westfalia Camper
-87 T-3 Reimo Camper
 
Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #97 på: april 28, 2011, 17:52:37 pm »

fjortisen til Pål med plysj panser?
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #98 på: april 28, 2011, 17:55:58 pm »

je
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #99 på: april 29, 2011, 19:12:00 pm »

2er feil på justering av lys, en bærekule og fester til stabstag. Ikke gærnt, iom bilen mer eller mi dre ble kjøpt "usett". Tipper jeg har montert senkespindler med nye endeledd og justert lys innen et par uker og klar for etterkontroll. Hyggelig prat med VW mannen på Kvickstopp  Gliser
« Siste redigering: mai 20, 2013, 12:22:39 pm av haz » Loggført
Larsgn
Juniormedlem
**
Innlegg: 55
Bosted: Ottestad


Vis profil

« Svar #100 på: mai 01, 2011, 19:31:15 pm »

Hei!

Fint å høre at gamlebilen er i trygge hender! Jeg får kaste meg i 1302S'en en dag og legge turen til Oslo i anledning slektsbesøk når den dag kommer! Fått gjort noe med setene enda? :-)
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #101 på: mai 01, 2011, 20:12:29 pm »

Hei!

Fint å høre at gamlebilen er i trygge hender! Jeg får kaste meg i 1302S'en en dag og legge turen til Oslo i anledning slektsbesøk når den dag kommer! Fått gjort noe med setene enda? :-)

Det er den! Du er hjertelig velkommen når det måtte passe. Setene ble vasket i fjor sommer ellers er de ok. 
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #102 på: mai 02, 2011, 09:22:33 am »

To spørsmål ifb med montering av senkespindler:

Trenger jeg kortere dempere? Antar nei, men kjekt å vite helt sikkert. Måtte jo det da jeg monterte Puma, men den er vel en del lavere på sitt laveste. Det er snakk om montering av senkespindler (fra Jøran) på orginalforstilling.

Kan det faktum at bilen blir lavere i front kompensere noe for et evt stabstag? Vurderer å fjerne det etter jeg ha rmontert senkespindler. Evt, har noen et sett med innfestninger til stabstag til salgs?
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #103 på: mai 02, 2011, 09:56:32 am »

Med senkespindler forblir alt originalt, bortsett fra hjulets plassering  Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #104 på: mai 02, 2011, 13:02:30 pm »

her var det en del bra info som kommer til nytte for en first timer http://www.vwnorge.no/index.php/topic,3154.90.html
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #105 på: mai 13, 2011, 07:44:47 am »

takker for en hyggelig kosemekkings i med Børge i Lohne jr.-garasjen i går, med pøls og pils. Neste runde, bærekulepress og spindlerskiftehelvette..


* IMG_8983.jpg (86.81 KB. 512x382 - vist 311 ganger.)

Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #106 på: mai 19, 2011, 12:38:26 pm »

på mandag med B-dogg Gliser http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=349395
Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #107 på: mai 19, 2011, 13:19:54 pm »

det på linken er linkpin. er enklere den jobben du skal gjøre henrik.
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #108 på: mai 19, 2011, 13:21:29 pm »

yup, Børge er mentor og stiller med utstyr, gleder meg til litt lowering Glad
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #109 på: mai 31, 2011, 09:13:00 am »

spindler utsatt til 15.6, men fikk da erfart hvordan skifte stabstagsinnfestninger.. bank bank bank bank......  Gliser ellers lite at melde.
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #110 på: juni 16, 2011, 08:48:16 am »

For en dag, natt, kveld.. takk til alle kaffekoppene for tips og råd etterhvert som frustrasjonen og da det virket som man hadde prøvd samtlige mulig vinkler for å få presset ut det forp.. endeleddet. Eskild strenet forbi, tok et skrått blikk, plukket op en hammer og leverte et velplassert kakk der det stod i noen hundre kg press.. booom!!  Osteaktig En relativt digg følelse da det spratt ut, tipper vi brukte godt over en time på det og 2 min på å få nytt inn. Følte med deg Børge da alt så håpløst ut! En overraskende rask jobb med både demontering og montering av tromler og muttere til opppheng, heldigvis var ikke noe satt ordentlig så det var lett å jobbe med. Og heldigvis kunne Børge det meste i hue..


* spindel.jpg (81.01 KB. 478x640 - vist 187 ganger.)


Ok, det tok litt mer enn fem minutter mellom disse bildene..


* ny spindel.jpg (73.64 KB. 478x640 - vist 202 ganger.)


Såh.. etter tromler og hjul var montert på igjen, og den ble sluppet den på alle fire.. God d.... den ble lav!! Gamle dempere også.. det var på tide med en test tur.. hadde en passasjer da vi ville teste worst case, hvor ille kan det være? Ille.... startet uforsiktig i oppoverbakke.. dunk!!! Ok... så til en sving... skrubb!!! Hmmm... ok, snu og kjøre ned bakken igjen...aiaiai.. ingen brems nei!!  Gliser Opp foran igjen og mumle noe om de justeringsskruene jeg hadde glemt å skru tilbake bak på tromlene. Nå hadde jeg fått tilbake bremsene. Men turen hjem! Å førr ei tur... venstre.. skrubb.. høyre.. skruuuubbb.. hump .. dunk.. svidd gummi...mmmm... fra forhjulene, ikke så mmm... ut på motorveien gikk det bra, lite svinger.

Fikk en tlf fra Lohne som hadde kommet til Alna og fortalte om omkjøring, og bare for å gjøre hjemturen enda lenger ble jeg spurt om å hente samboeren på Grunerløkka før vi dro hjem (Homansbyen). Benyttet anledningen på Alnabru til å stoppe på Esso og valse venstre hjulbue med en hammer. Det fungerte kjempebra!! Gliser Men, så kom jeg på at jeg straks fikkk en ny co-pilot foran.. hmm.. vel fremme på grunerløkka, og jeg måtte spørre.. "kan du.. sette deg bak?  Hæ Øhh.. don't ask.. og helst ikke på siden der batteriet er.." turen hjem gikk greit, men har ikke anelse på hvor mange dunk jeg hadde over fartsbullar og over trikkeskinner (på langs!)
Noen som har tips på hvilke dempere en bør bruke? Standard forstilling + senkespindler.

Før og etter:


*  (104.45 KB. 478x640 - vist 215 ganger.)



* senk.jpg (91.88 KB. 481x498 - vist 259 ganger.)


Takk igjen Børge, som fikk tiiiiiiiiiidenes klem, og takk til Lohne og Eskild samt resten av den flotte gjengen i går.. Nå gjenstår bare demper, litt spissing og justering av frontlys før etterkontrollen  Glad

« Siste redigering: juni 16, 2011, 08:54:18 am av haz » Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #111 på: juni 16, 2011, 08:56:24 am »

Kapp å smalne inn forstillingen så er du i mål.
Så mye bedre ut med engang. Glad
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #112 på: juni 16, 2011, 08:57:47 am »

Nå er jobben gjort. Jeg gjetter på at det ikke er få her inne som har kjempet med dårlig verktøy og feil teknikk på de endeleddene. Glad

Hvor brede dekk har du foran? Og husk at det er absolutt siste utvei er å smale inn forstillingen. Alle vet at det ser helt for jæ...g ut.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #113 på: juni 16, 2011, 09:02:49 am »

Nå er jobben gjort. Jeg gjetter på at det ikke er få her inne som har kjempet med dårlig verktøy og feil teknikk på de endeleddene. Glad

Hvor brede dekk har du foran? Og husk at det er absolutt siste utvei er å smale inn forstillingen. Alle vet at det ser helt for jæ...g ut.

Børge kjøpte for noen uker siden inn et flott apparatur med klokke og greier, den fikk kjørt seg greit i går for å si det mildt. Men, det var bare litt gjengeteip, spilt olje og en hammer som skulle til  Gliser

Smalnet forstilling er like uaktuelt som å ha takgrind igjen. Dekkdim ja.. var 155 something something? Børge husker kanskje?

Hvilken dim kan du foreslå? Og gassdempere eller?
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #114 på: juni 16, 2011, 09:08:18 am »

Jeg foreslår:

Bedre egnet dempere hvis det er dem som slår / bunner. Olje eller gass blir litt som baken og smaken. Er den for myk (noe den ofte blir med spindler) så kan stivere dempere anbefales.

145/80 Firestone F560 er sjeeeeeldent feil men kan være litt vriene å få tak i. Men 145 er ihvertfall en start og hvis du holder deg unna de mest moderne mønstere så har du kommet langt.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #115 på: juni 16, 2011, 09:13:39 am »

Flott, takk for tips.
Loggført
Boerge
Seniormedlem
****
Innlegg: 339
Bosted: Vaxholm, Stockholm, Sverige


Vis profil

« Svar #116 på: juni 16, 2011, 09:27:07 am »

Nå er jobben gjort. Jeg gjetter på at det ikke er få her inne som har kjempet med dårlig verktøy og feil teknikk på de endeleddene. Glad

Hvor brede dekk har du foran? Og husk at det er absolutt siste utvei er å smale inn forstillingen. Alle vet at det ser helt for jæ...g ut.

Børge kjøpte for noen uker siden inn et flott apparatur med klokke og greier, den fikk kjørt seg greit i går for å si det mildt. Men, det var bare litt gjengeteip, spilt olje og en hammer som skulle til  Gliser

Smalnet forstilling er like uaktuelt som å ha takgrind igjen. Dekkdim ja.. var 155 something something? Børge husker kanskje?

Hvilken dim kan du foreslå? Og gassdempere eller?

Husker ikke dekkdimensjonen eksakt, men mener det er fullprofil 155-dekk du har. Med det samme du rygget ut av garasjen hadde jeg plukket fram et sett Firestone F540 145/80/15 som kunne ha hjulpet en smule. Desverre hadde jeg bare bakdempere liggende på hylla, framdempere var som sunket i jorden.

Det var forresten ikke endeledd, men bærekule vi strevde med i går. Mener bestemt nåla dirra rundt 60 hundre kilo når Eskild bokstavelig talt klinket til.
Loggført

Cowboys from Hell
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #117 på: juni 16, 2011, 09:29:47 am »

Nå er jobben gjort. Jeg gjetter på at det ikke er få her inne som har kjempet med dårlig verktøy og feil teknikk på de endeleddene. Glad

Hvor brede dekk har du foran? Og husk at det er absolutt siste utvei er å smale inn forstillingen. Alle vet at det ser helt for jæ...g ut.

Børge kjøpte for noen uker siden inn et flott apparatur med klokke og greier, den fikk kjørt seg greit i går for å si det mildt. Men, det var bare litt gjengeteip, spilt olje og en hammer som skulle til  Gliser

Smalnet forstilling er like uaktuelt som å ha takgrind igjen. Dekkdim ja.. var 155 something something? Børge husker kanskje?

Hvilken dim kan du foreslå? Og gassdempere eller?

Husker ikke dekkdimensjonen eksakt, men mener det er fullprofil 155-dekk du har. Med det samme du rygget ut av garasjen hadde jeg plukket fram et sett Firestone F540 145/80/15 som kunne ha hjulpet en smule. Desverre hadde jeg bare bakdempere liggende på hylla, framdempere var som sunket i jorden.

Det var forresten ikke endeledd, men bærekule vi strevde med i går. Mener bestemt nåla dirra rundt 60 hundre kilo når Eskild bokstavelig talt klinket til.


Ha ha ha ha ... hele buttikken skvatt til, det er et dunk jeg tar med til grava.

Jeg tar hjula Børge! Send meg mail med kto nr og beløp Glad Og takk igjen.
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #118 på: juni 17, 2011, 11:22:31 am »

Fikk tatt noen flere bilder i går, da det var lyst ute.


* 1.jpg (134.83 KB. 640x478 - vist 205 ganger.)



* 2.jpg (112.09 KB. 637x414 - vist 277 ganger.)


Noen som kan tipse om et pussemiddel/ polish som kan shine opp de sorte fangerne? De er nok ikke original-Jeans fangere som var helsvarte, tipper at de er vanlig stålfangere som er malt sorte en gang.

Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #119 på: juni 17, 2011, 11:27:59 am »

Fett stuk Hassan  Gliser
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!