mai 03, 2024, 03:04:51 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Low n' Slow - My Bug 62  (Lest 26097 ganger)
AndersM
Juniormedlem
**
Innlegg: 95
Bosted: Skien



Vis profil
« Svar #30 på: september 29, 2012, 16:34:47 pm »

Alt er til salgs.. Bare pengene det kommer ann på  Blunker

Men må si det er deilig å ha en bil som er hel og pen og som starter på første turn.. Så skulle jeg solgt, så bør prisen være god...

Så tenker den blir hos meg Blunker
Loggført
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #31 på: september 29, 2012, 19:16:42 pm »

Jeg synes bilen din ser konge bra ut og er enig både med Morten og Marius,men det er din bil.Når det gjelder eksos er orginalt det beste men ønsker du noe anna se på "Abarth"annlegget som selges.
For og gå litt videre på diskusjonen før i tråden:tidlige orginal biler med stor bakrute er snart vanskelige og få tak i og pris deretter!!!
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
AndersM
Juniormedlem
**
Innlegg: 95
Bosted: Skien



Vis profil
« Svar #32 på: september 30, 2012, 16:23:32 pm »

Takk for det Glad

Vil ha eksosen ut av de org. utsparingene.. Derfor jeg tenkte den typen.. Abarth er vel 4 blås og henger under?


Loggført
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #33 på: september 30, 2012, 16:32:48 pm »

Fins det ikke en egen tråd til sånn dum diskusjon? Orginalt er veldig fint, men liker det mer ombygd.
 La AndersM bygge bilen HAN vil bruke!!
Bilen vil ikke synke i verdi med det du gjør!  I rod miljøet stiger prisen til over det dobbelte enn orginal stand Blunker

Keep up with the goood work mæææn Osteaktig Osteaktig   gleder meg å følge denne tråden.
Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
gearn
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Drammen


59´


Vis profil
« Svar #34 på: september 30, 2012, 21:01:49 pm »

Enig! Kjør på..
Gleder meg til resultatet  Glad
Loggført
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #35 på: september 30, 2012, 21:13:56 pm »

Håper du maler den rosa og får plysj innvendig også  Gliser Få den ned der den hører hjemme Blunker Gleder meg til og se resultatet jeg også  Glad
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
AndersM
Juniormedlem
**
Innlegg: 95
Bosted: Skien



Vis profil
« Svar #36 på: september 30, 2012, 21:39:57 pm »

Takker Glad Gleder meg til å få den i riktig høyde Glad

hehe Glad Plysj og rosa tror jeg nok at jeg skal klare å stå over Blunker Men håper at jeg får den i en fin høyde Glad

Men tenkte å kjøre 7" bak, er det 195/50 som er fin kombo?

Forran, 165/55 på org. felgene?

Hvor mye senker 3 knepp bak? Klaring under evt?

Ser noen på the samba skriver at de har drop plates.. Hva er hensikten med de?

Må man notche de bakre bærearmene når ma skal senke den bak?
« Siste redigering: september 30, 2012, 21:48:53 pm av AndersM » Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #37 på: september 30, 2012, 22:38:51 pm »

3 knepp bak er over kanten, i praksis.

Men gud er selvfølgelig hard mot de harde...  Blunker
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #38 på: september 30, 2012, 22:53:37 pm »

Jeg kjenner et par her inne, med tre knepp bak.. De er blant folka med færrest kilometer på veien i løpet av sesongen, fordi de ikke gidder..  Øyerulling  Det spørs om du vil ha kjøreglede, eller den kuleste kjærra på gårdsplassen.  Rekker tunge
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #39 på: oktober 01, 2012, 08:26:42 am »

T.o.m. vår venn, hardsenker Thoresen, synes 3 hakk var for mye (beklager å avsløre det, Pål.... Blunker )


PS: husk å bytte gummiene rundt fjærplateinnfestinga/torsjonsstavene, de er nok morkne. Bilen blir vesentlig mer stabil å kjøre når de er friske.
« Siste redigering: oktober 01, 2012, 08:29:01 am av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #40 på: oktober 01, 2012, 16:47:17 pm »

Jeg har også alltid hatt 3 knepp, jeg skal alltid ha det lavt Rekker tunge men d sliter på lager når du kjører 7" bred felg, blir ikke så ille om man kjører orginal bredde.  Glad det jeg har erfart i allefall
Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
1302super
Medlem
***
Innlegg: 187
Bosted: ski


Vis profil

« Svar #41 på: oktober 01, 2012, 18:45:16 pm »

useriøst å gjøre tråden til en diskusjonstråd om bilen bør holdes orginal eller ikke. alle burde da ha mulighet til å gjøre hva man vil med bilen sin Glad utrolig fin bil du har Glad gleder meg til å se den på bakken Glad
Loggført
AndersM
Juniormedlem
**
Innlegg: 95
Bosted: Skien



Vis profil
« Svar #42 på: oktober 01, 2012, 19:54:42 pm »

klaring under er det med 3 knepp da? tenkte å legge meg rundt 4cm under, da jeg tror det holder mtp at det er en buksbil..

Noen med erfaring med slike drop plater bak?

Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #43 på: oktober 01, 2012, 20:14:06 pm »

bare få senka det.om det subber litt så må man  bare kjøre på skrå over fartsdumpene.min forblir lav.leeene.vw e tøfft senka.stå på Gliser
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #44 på: oktober 01, 2012, 22:16:03 pm »

Bare en ide.....

EZ RIDER UNIBALL REAR TORSION CONVERSION ADAPTORS og REAR COIL-OVER UNITS   http://www.red9design.com/type1.htm

Da slipper du problemet med helt feil spissing på bakhjulene også. Bør nok kombineres med stag mellom dempertårnene. Driver å lurer på noe slikt til min bil Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #45 på: oktober 01, 2012, 22:35:44 pm »

klaring under er det med 3 knepp da? tenkte å legge meg rundt 4cm under, da jeg tror det holder mtp at det er en buksbil..



Hadde puma foran stilt helt i bunn og droppa spindler. Og 3 knepp bak.
 Jeg skulle over en brannslange i veien pga brannvesenet skulle spyle gatene klar for 17 mai Glad
Jeg kom ikke over den  Øyerulling så brannvesenet måtte hjelpe å løfte meg over den Rekker tunge hehe satt fast...
Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #46 på: oktober 01, 2012, 22:48:57 pm »

fin bil og den blir helt sikkert finere i løpet av vinteren  Blunker

skal den bare bli lav eller blir det resto preg over den?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
AndersM
Juniormedlem
**
Innlegg: 95
Bosted: Skien



Vis profil
« Svar #47 på: oktober 01, 2012, 23:06:22 pm »

Takker Glad

Blir nok litt resto preg hvis lommeboka tillater det.. (husrenovering så bil er ikke første pri)

Men denne skal stå i garasjen, så da kan jeg ta ting underveis som lommeboka sier ja Glad
Loggført
AndersM
Juniormedlem
**
Innlegg: 95
Bosted: Skien



Vis profil
« Svar #48 på: oktober 31, 2012, 20:28:09 pm »

Var en å kikket på bilen nå i kveld(som ville kjøpe den og beholde den org)
Men denne var ikke helt org. etter bla. snakk med en som var oppkjøper på denne mellom første familie og han jeg kjøpte den av.
Bilen ble importert fra Tyskland tidlig på 60 tallet med US specs.. Den ble da bygd om til euro specs, rattlås og fangere.
Bilen ble da lakkert på nytt da de org. hullene til fangeren forran ble sveiset igjen..

Men bilen var like rustfri for 20 år siden som den er nå.

Er også byttet deler av gulvteppene + trekket rundt bakvinduet(var visst ikke loddent trekk der i 62)
Han hadde også et bilde av bilen fra da den kom til Norge med US. fangere og Tyske skilt Glad Så kan hende jeg kan få en kopi av det bilde Glad Så det er morro Glad

Så da var den ikke org. slik den rullet ut fra fabrikk..

Så da er det "fritt" frem Osteaktig
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #49 på: oktober 31, 2012, 22:41:40 pm »

Bank den i bakken!
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
AndersM
Juniormedlem
**
Innlegg: 95
Bosted: Skien



Vis profil
« Svar #50 på: november 01, 2012, 22:25:24 pm »

Japp Glad

Bare få garasjen ferdig før jeg kan begynne på det(begynte å bygge i for 2 uker siden) så litt igjen før jeg kan skru der..
Loggført
AndersM
Juniormedlem
**
Innlegg: 95
Bosted: Skien



Vis profil
« Svar #51 på: desember 29, 2012, 13:34:17 pm »

Solgt!   Gråter



Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #52 på: desember 29, 2012, 17:09:32 pm »

Ja vell. Hva skjedde her? Håper det var Morten som kjøpte den da:)
Loggført

Mvh

Marius
AndersM
Juniormedlem
**
Innlegg: 95
Bosted: Skien



Vis profil
« Svar #53 på: desember 29, 2012, 18:24:09 pm »

Nei var ikke han, var en annen her inne Glad Er nok i gode hender Glad

Jeg skal ha meg en som er pre 60 tenkte jeg.. Sikkert dumt mtp hvor god stand denne var.. men men
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #54 på: desember 29, 2012, 19:59:02 pm »

Så du ga tapt altså mot de store:)
Loggført

Mvh

Marius
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #55 på: desember 29, 2012, 21:40:13 pm »

Får handle noe eldre og mer urørt og senke enda hardere Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #56 på: desember 31, 2012, 12:24:53 pm »

Solgt!   Gråter






Dummeste du noen gang har gjort.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
AndersM
Juniormedlem
**
Innlegg: 95
Bosted: Skien



Vis profil
« Svar #57 på: januar 01, 2013, 14:08:35 pm »

hehe ja var nok det Glad Men nå får jeg gjort klar garasjen til jeg finner en ny ila vinteren i hvertfall Glad

Har liggende klart i garasjen nå klar for montering:
10cm isolasjon i veggene
15cm isolasjon i taket
Ferdigmalte MDF-panel på veggene. Skygge skrå Egghvit
15stk doble stikk,
3stk 3-fas uttak(1 av de på "hemsen" til Kompressor)
30liter epoxy 2-komp. i lys grå
Takess i taket
13 stk av disse: http://www.elektroimportoren.no/lysarmatur-c10-s300-t8-2x36w-m-lysroer/3337044/Product.html?Event=pathlist
+ 12stk SG spotter som blir styrt med bevegelses sensor(slår seg på sammen med garasjeportåpneren bl.a) + overstyres med dimmer

Så skal jeg inne på Ikea en tur å handle 3meter med benkeskap..
Varmt og kaldt vann ligger klart(rør i rør)

Også har jeg noen meter med Würth innredning Glad

Så da blir det mere kos å skru Glad


Loggført
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« Svar #58 på: januar 01, 2013, 22:43:58 pm »

Så du ga tapt altså mot de store:)

Det var jeg som var så heldig å få kloa i denne, har blitt kalt både douchbag og rompis av Thomas Tørjesen her inn i det siste, så jeg er nok ikke en av de store. Morsomt Glad.

Syns dette var en morsom tråd, så faktisk ikke denne før jeg kjøpte bilen, men var morsom å lese etterpå. Kan fortelle at jeg verken lider av asfaltskrekk eller orginalsyken, men tror jeg faktisk kommer til å bevare denne temmelig orginal. Ble faktisk lei stor motor og senka bil, dette pga for lite kunnskap. Kloke hoder har fortalt meg at originalt er lettere og holde i orden. Så derfor solgte jeg til fordel for denne.

Er veldig enig med dere som sier at man skal kunne gjør hva man vil med sin bil, men også enig med de som sier at en originalbil bør holdes slik. Nå får vi se hvordan dette blir, men denne skal nytes som den er til å begynne med. Takk til Anders for hyggelig handel.
Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
AndersM
Juniormedlem
**
Innlegg: 95
Bosted: Skien



Vis profil
« Svar #59 på: januar 02, 2013, 21:38:40 pm »

Ja takk for handelen Tore. Du får nyte den Glad
Loggført
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!