november 10, 2024, 21:36:59 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1303 -74 prosjekt  (Lest 6073 ganger)
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« på: mai 19, 2019, 16:03:15 pm »

Tja. Kjøp av en dame på 75 år for ca.11 år siden eller noe. Kjørte den i noe få år, solgte den for deretter å kjøpe den tilbake for 3 år siden. Påbegynt nedplukking for drøyt 2 år siden. Endelig fått ånden over meg og har startet å

* 08FD6E2F-66AF-4DD5-B58B-9793323073D4.jpg (78.27 KB. 800x600 - vist 346 ganger.)
[ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ] [ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ] kappe ut dårlig stål. Til -03 å bære er den i grunnen solid, men har noe tull de vanlige stedene, kanaler. Mye bra her men bakre del på ve.siide er svak. Har de fleste delene for å få dette bra igjen. Innerskjermer er helt supre og det skyldes at bilen har vært grundige tectylert.


Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #1 på: mai 19, 2019, 16:05:29 pm »


* 8EB3700E-C4C9-4DD0-ABC8-2EBE04792CEC.jpg (61.25 KB. 800x600 - vist 353 ganger.)
Skiftet bakspisser, front- og bakplate

* 521FF172-85CC-4A81-9F52-1D3749C8573F.jpg (73.57 KB. 800x600 - vist 337 ganger.)

Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #2 på: mai 19, 2019, 16:07:46 pm »

Innerskjermer. Fjernet gammel Tectyl


* 6D662B7F-FCA7-4941-B3A2-8FACEE251434.jpg (87.32 KB, 800x600 - vist 320 ganger.)

* 5D548AB4-21B1-46B5-AFDD-82624C662F0D.jpg (98.44 KB, 800x600 - vist 296 ganger.)
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #3 på: mai 19, 2019, 16:09:08 pm »

Løftet av karosseri for å fikse kanaler, senere bunnen.

* D4D79A7C-095B-44A7-9753-040B9FA7AB71.jpg (107.44 KB. 800x600 - vist 354 ganger.)

Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #4 på: mai 19, 2019, 16:11:13 pm »

Så var det å se på tilstanden til kanaler. Visste at ve side ikke var helt bra, så fant en del overflaterust der😁


* 763D741E-9910-4A17-A692-873B28FA2FBA.jpg (67.82 KB, 600x600 - vist 320 ganger.)

* 75876DBF-4A72-4674-8E50-AA60459A3E57.jpg (88.51 KB, 800x600 - vist 333 ganger.)
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #5 på: mai 19, 2019, 16:12:35 pm »

Litt mer overflaterust bak de forskjellige lagene av stål😎


* FF8C22EC-C082-4363-8A86-3CAC74D0F579.jpg (87.2 KB, 800x600 - vist 337 ganger.)

* 944D87AD-5645-434A-9852-42A533952E7C.jpg (90.83 KB, 800x600 - vist 348 ganger.)
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #6 på: mai 19, 2019, 16:17:36 pm »

Nå får en bare ha godt mot! Venter på kanalbunn som skal komme tirsdag. Har ytterkanal, repstykket som er i bakkant av kanal, samt litt stål for å fikse annet som dukket opp.
Aller mest lyst til å levere bil på verksted for å få skiftet begge kanaler, men vil prøve å holde kostnader nede og heller bevares å mye som mulig av originalt stål.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Stig Ham 67
Supermedlem
*****
Innlegg: 595
Bosted: Hamburg - Hjemme igjen på Høvik



Vis profil
« Svar #7 på: mai 20, 2019, 08:50:58 am »

Det er bare å stå på! Vet godt hva du skal igjennom. Men har ikke kunnskap til å gjøre dette selv og må da betale for dette
Blir morsomt å følge prosjektet og fremdrift.
Lykke til
Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #8 på: mai 20, 2019, 09:18:49 am »

Raskeste og letteste hadde vært å levere det til verksted, men det er den kostnaden da!
Har mulighet for hjelp av dyktige personer som er sveisere, men tar det jeg kan selv først.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #9 på: mai 20, 2019, 22:09:02 pm »

Hmm, her har noen fikset litt en gang, og latt være å sveise i ytterplaten oppunder sprutsonen. Får fikse opp dette og etterhvert.


* 49D80E53-E63F-4F9C-A7A9-6C67F9A36CDE.jpg (139.6 KB, 800x600 - vist 386 ganger.)

* C593D508-DCA1-46F8-B35A-155D363EFEB4.jpg (98.74 KB, 800x600 - vist 348 ganger.)
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #10 på: mai 24, 2019, 12:36:16 pm »

Mer rust bak karosserifeste! Skjærer ut del og bytter litt metall på feste. Ikke lett å få av da det er nok av sveisepunkter på hele kulestykket. Har funnet de fleste, ment rolig et par igjen som jeg ikke har funnet enda. I morgen skal det være av og fikset. Neste blir kanalbunn.


* C81201EF-34CA-4376-8627-AAA05A44D397.jpg (64.88 KB, 800x600 - vist 326 ganger.)
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #11 på: mai 24, 2019, 13:08:20 pm »

Hurra Glad Elsker prosjekttråder Glad
Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #12 på: mai 26, 2019, 02:00:46 am »

Fint, for denne kan bli lang! Finner mer jo mer jeg kapper bort Rekker tunge
Nå er plate med stål kjøpt inn for å lappe og lage deler.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #13 på: mai 26, 2019, 19:38:47 pm »

Fått kappet bort mer overflaterust Gliser
Bruker for mye tid på å se hva som er lurt å gjøre, og har funnet ut at å levere den bort til noen som jobber med slikt, hadde vært det lureste. Betale å lukke øya.
MEN, om å ikke miste motet å ta litt og litt rundt om så en ikke går lei. Nå blir det å kappe grovt og reint og bygge opp igjen etter beste evne.
Mye av rusten på hø side skyldes en dårlig reparasjon gjort for mange år siden. Fuktighet har fått lov å krype opp😫


* D311F4E1-A6F0-4080-B7EF-1F060E738946.jpg (87.03 KB, 800x600 - vist 346 ganger.)

* 4B897CA9-3422-4872-9840-6DE23C187CA0.jpg (84.11 KB, 800x600 - vist 318 ganger.)
« Siste redigering: mai 26, 2019, 19:55:40 pm av Ketil S. » Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #14 på: mai 26, 2019, 20:43:50 pm »

Kult å se at andre også tar å bretter opp armene å gjør denne jobben ordentlig eng ha g for alle.
De hjørnene  foran bakhjulet er litt av ett platemekka med vinkler. Lag på lag med plater osv.
Jeg syntes det var lettere å bedre å kappe ut der de er sveist osv originalt før du bytter ut enn å bytte ut små partier med noe plater. Få tak i noe original utkapp eller reprodeler.

Husk å behandle platene før du sveiser de sammen med noe sveiseprimer.
Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #15 på: mai 26, 2019, 20:55:13 pm »

Bygger opp de innvendige av tilpassede plate, utvendig har jeg kjøpt ferdige. Det samme med ytterkanal og kanalbunn. Mye bra originalt stål i kanalene, kun rævva helt bak.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2102
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« Svar #16 på: mai 26, 2019, 21:14:55 pm »

Stå på Ketil. Glad eg slapp alt det der selv :-)
Loggført

1974 13GT03
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #17 på: mai 26, 2019, 22:09:24 pm »

Ja du hadde et bedre utgangspunkt😄
Denne er ikke gal til -03 å være, men det er den gamle, dårlige, reparasjonen som har ødelagt hø.side.
Ve. er bedre. Litt småplukk ellers, men stort sett solid bil. Gjør jeg det ordentlig nå, holder den lenge.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #18 på: juni 19, 2019, 08:09:40 am »

Hatt litt annet å sysle med, men nå er vi igang igjen. Hentet nye sveisedeler i går, og fått kappet bort litt mer for å få skiftet dårlig stål. Nå blir det skifte av hø tverramme, kanalbunn og ytterkanal hø og ve side. Hø side er det kun litt dårlig helt bak, så det blir litt småkapp her og der. Boret opp noe djevelsk med sveisepunkter.


* 1A826C84-6315-49A3-AF1D-E2EE93A8518C.jpg (108.24 KB, 800x600 - vist 281 ganger.)

* 1D7F98F7-EF50-4353-A076-843FB75A52A0.jpg (100.26 KB, 800x600 - vist 290 ganger.)
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #19 på: juni 19, 2019, 08:10:46 am »

Og litt til


* 7BD5AAE3-716D-4288-92E1-A491E368CD4A.jpg (61.36 KB, 800x600 - vist 302 ganger.)

* C4EE76B6-2022-481D-8639-C9E04B3C7F50.jpg (61.06 KB, 800x600 - vist 296 ganger.)
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #20 på: juni 19, 2019, 14:45:14 pm »

Dette blir kjempe bra.
Nesten som å se på gamle tråden min da jeg har gjort akkurat det samme på den 1303.

Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #21 på: juni 19, 2019, 22:41:12 pm »

Fikk en time i garasjen og fikk av kanalbunn hø side, samt delvis løsnet tverrvange fra kanal. Skal nå på med ny ytterkanal før ny tverrvange og kanalbunn kommer på plass. Bare å komme med gode tips.


* F474BC23-B130-4986-8A28-A73C8170A529.jpg (125.1 KB, 800x600 - vist 268 ganger.)

* F28A1DA4-77D0-4CB7-B61D-0BA4B84E55B8.jpg (68.74 KB, 800x600 - vist 293 ganger.)
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #22 på: juni 19, 2019, 22:58:49 pm »

Bra 👍
Husk å bruk sveiseprimer mellom plater du skal punkte sammen. Jeg brute en ifra Wurth som het om jeg ikke husker feil Quattro.
Å den lakken som er på sveisedelr er bare dritt så det beste er å få av den lakken å få langt på noe owatrol eller noe 2 k primer.

Du bør også punkte festebraketten bedre fast både på bakplata og frontplata. De repro festene er dårlige. Har du originale så ser du gods forskjell så jeg hadde sveist de på isteden. Det gjøre jeg.
Den lista til bagasjeroms pakningen bør du ta av, behandle mellom  platene å så sveise den på igjen. Under listen er det bart stål.
« Siste redigering: juni 19, 2019, 23:06:15 pm av Anders-Co » Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #23 på: juni 20, 2019, 10:00:31 am »

Ikke lett å se, men både front- og bakplata er slipt og grunnet på baksiden med en offshoregrunning jeg hadde. Brukte den på en -63 jeg gjorde samme jobben med, og den grunningen er rå. Utvendig blir tatt etterhvert,
Har en tendens til å sveise deler rikelig for godt hold. Merker godt forskjellen på ståltykkelsen på originalt kontra repro Gliser
Alle deler blir grunnet med sveisegrunning, samt at jeg har et spann med Ferrobet som skal brukes andre steder.
Er 3’de bobla jeg plukker og fikser opp, men en støter på deler som skal skiftes, som en ikke har vært borti før på de andre bilene jeg har renovert. Bare å ta tiden til hjelp, godt med kaffi, snus og musikk i garasjen.
« Siste redigering: juni 20, 2019, 11:30:02 am av Ketil S. » Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!