mai 02, 2024, 22:16:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 5 trinns kasse i T1/Kg  (Lest 1241 ganger)
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« på: september 12, 2008, 09:04:33 am »

Er det noen 5 trinns girkasser som "går rett inn" i en t1/Kg? Hva med 5 trinns t25 kasse?
Loggført

TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: september 12, 2008, 09:25:42 am »

Berg 5 er vel det nærmeste som går "rett inn" Glad
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #2 på: september 12, 2008, 14:37:19 pm »

Tenkte da også på muligheter for litt modding og om noen har erfaringer å dele med å få satt inn 5 trinns kasse?
Loggført

RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #3 på: september 12, 2008, 15:13:31 pm »

Eller Porsche 901 (etc.) med kit fra Herr Bott in Deutschland! Diskusjonen om hva som holder og ikke holder finner du sikkert ved å søke litt i forumet her. http://www.bugat5speed.de/cms/content/blogsection/5/52/lang,en/

Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #4 på: september 12, 2008, 22:42:49 pm »

Jeg har selv hatt 901' kasse i en 55' T1 med IRS bakstilling. Det fungerte svært dårlig med modding av orginal giroverføring og spak. Så jeg kjøpte utkapp av tunellen i en 911 og sveiset inn og brukte org 911 spak. Fikk testet det litt før bilen ble solgt og det fungerte veldig bra. Jeg laget alle fester selv og brukte stål bærearmer fra 944 og bremser fra 944 Turbo.

Hører det er mange som sier 901 kassa er for svak osv. Ikke vet jeg, men kan skrive under på at det var dyrt å få overhalt den. For ikke å snakke om hvis du skal prøve å få tak i en sperre til den Osteaktig
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: september 12, 2008, 22:50:29 pm »

Svakeste ledd på 901 er 1. gear - men jeg skal ikke fortelle hva jeg har brukt på min Berg 5 som ikke er no spess sterkere kasse.... 901 er et bra alternativ ja - om du slipper overhaling....
Jeg har selv hatt 901' kasse i en 55' T1 med IRS bakstilling. Det fungerte svært dårlig med modding av orginal giroverføring og spak. Så jeg kjøpte utkapp av tunellen i en 911 og sveiset inn og brukte org 911 spak. Fikk testet det litt før bilen ble solgt og det fungerte veldig bra. Jeg laget alle fester selv og brukte stål bærearmer fra 944 og bremser fra 944 Turbo.

Hører det er mange som sier 901 kassa er for svak osv. Ikke vet jeg, men kan skrive under på at det var dyrt å få overhalt den. For ikke å snakke om hvis du skal prøve å få tak i en sperre til den Osteaktig
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #6 på: september 12, 2008, 23:28:41 pm »

Det er hvertfall en fin kasse for landevei. Om man ikke skal kjøre på stripa så holder den nok plenty vil jeg tro
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!