mai 06, 2024, 12:29:25 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvor ble det av Kerscher-bremsene?  (Lest 2105 ganger)
JooV
Seniormedlem
****
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim



Vis profil
« på: juni 03, 2011, 08:01:43 am »

Har Kerscher slutta med ombyggingssettet sitt for boble opp til 150hk? Kan ikke finne det på hjemmesida deres lenger. Hvilke andre alternativ har man for bremser med TÛV-papir >112hk? CSP? Flere?
Loggført

1969 T1 V-1915
2001 Chrysler PT Cruiser Limited
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1 på: juni 03, 2011, 08:22:57 am »

Se her: http://www.kerscher-tuning.de/kaefer/index.php?gruppe1=Bremsanlagen&gruppe2=Bremsanlagen%20VA
Loggført
JooV
Seniormedlem
****
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #2 på: juni 03, 2011, 08:30:33 am »

Ah, der var den ja. takker!
Loggført

1969 T1 V-1915
2001 Chrysler PT Cruiser Limited
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: juni 15, 2011, 20:21:07 pm »

Jeg har bestilt 160hk i dag!
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sander
Seniormedlem
****
Innlegg: 284
Bosted: stavenger


Das Auto...


Vis profil
« Svar #4 på: juni 15, 2011, 22:48:12 pm »

Jeg har bestilt 160hk i dag!

Så det ble kjøp til slutt!
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: juni 16, 2011, 05:45:10 am »

Ja. 15.000.- trodde jeg aldri jeg skulle bruke på bremser, har jo allerede byttet ut alt av bremser til nye originale som har kjørt 50 meter...
Men da er det stor sannsynlighet for godkjenning, og det kommer som sagt aldri vekk det å ha gode bremser...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #6 på: juni 16, 2011, 08:26:17 am »

Ser veldig ut som om fremre calipper i kittet er likt org bare satt en avstands plate mellom halvdelene så det er plass til ventilerte skiver.
Burde da være en smal sak å produsere en sånn spacer, kjøpe riktige skiver, låne tuv papirer, kjøpe hjulsylndere bak og godkjenne for 136hk...
Penger spart. Blunker
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #7 på: juni 16, 2011, 08:31:53 am »

Ser veldig ut som om fremre calipper i kittet er likt org bare satt en avstands plate mellom halvdelene så det er plass til ventilerte skiver.
Burde da være en smal sak å produsere en sånn spacer, kjøpe riktige skiver, låne tuv papirer, kjøpe hjulsylndere bak og godkjenne for 136hk...
Penger spart. Blunker

Nei, sertifikatet er personlig. Stemplet og signert og referer til delenummere på delene, montering av disse og diverse annet.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #8 på: juni 16, 2011, 08:42:56 am »

Ser veldig ut som om fremre calipper i kittet er likt org bare satt en avstands plate mellom halvdelene så det er plass til ventilerte skiver.
Burde da være en smal sak å produsere en sånn spacer, kjøpe riktige skiver, låne tuv papirer, kjøpe hjulsylndere bak og godkjenne for 136hk...
Penger spart. Blunker

Nei, sertifikatet er personlig. Stemplet og signert og referer til delenummere på delene, montering av disse og diverse annet.

Viste det var personlig og ikke skal deles, men hvis det er så detaljert at det står oppført med numre som er stemplet i calipperet så er det lite å gjøre.
Men da lurer eg på hva man skal gjøre når dem må skiftes, blir vel til kerscher igjen da..
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #9 på: juni 16, 2011, 09:24:23 am »

Jeg har fått alle mine TÜV sertifikat oversatt av en offentlig godkjent oversetter og under har jeg kopiert noen få avsnitt slik at du får et inntrykk av hva det går i:

.1. Bremseskive
Produsent:                   Kerscher
Utførelse:     Ventilert skivebremse, etter valg perforert, slisset eller perforert og slisset.
Hjulfeste 4-eller 5-hull-feste.
Dimensjoner:                   Skivediameter 278 mm;
skivetykkelse (ventilert) 19 mm;
midtsentrering 57,1; 71,5; 72,5; eller 78,6 mm
etter valg 4-eller 5-hull-feste.
Finnes i følgende hullsirkel/hullantall/ midtsentreringskombinasjoner:
100/4/57,1
100/5/57,1
108/4/57,1
120/5/72,5
130/5/71,5
130/4/78,6
Materiale:                   G-ALSi (CU)

Delesertifikat nr.:   370-0146-01-FBKB
Produsent:      Kerscher Tuning GmbH
Type:         bremseanlegg VW `Käfer´ (boble)               Side: 3



Feste:             4 hjulskruer M 12x1,5 eller 5 hjulskruer
M 14x1,5 eller M 12x1,5

Kjennemerke:       `K´ slagstempel på hjulflens.


1.2. Bremsesadel

Produsent:          Continental Teves AG, Frankfurt/Main

Utførelse:          Fast bremsesadel med 2 stempler, 42 mm stempeldiameter
med avstandsstykke 9,5 mm

Feste:    Skruer som serie, sikret med Loctite, med 4 mm skiver for sentrert montasje av bremsesadel til bremseskrive

Kjennemerke:          `K´; slagstempel på hus.
ATE støpemerker kan være forskjellige. Firma Kerscher er ansvarlig for montering av riktig sadel gjennom kjennemerket `K´.

1.3. Bremsebelegg:       som serie-skivebremse



2. Bakaksel

Det kan velges mellom følgende bremseanlegg:

2.1. Seriemessige bremsetromler (4-hull)

2.2. Kerscher bremsetromler (5-hull)

Produsent :          Kerscher

Utførelse:   Denne bremsetrommelen er identisk med den seriemessige bremsetrommelen, bortsett fra hullantall og hulldiameter.

Dimensjoner :       Hullsirkel som serie
Bremseflate 230 x 48 mm
Midtsentrering 57,1; 71,5; 72,5 mm,
Finnes i følgende hullsirkel/hullantall/ midtsentreringskombinasjoner:
100/4/57,1
100/5/57,1
108/4/57,1
120/5/72,5
130/5/71,5
130/4/78,6

Materiale :          GG-25;

Feste :          4 hjulskruer M 12x1,5 eller 5 hjulskruer
M 14x1,5 eller M 12x1,5
Kjennemerke: `K´ slagstempel


2.3. Kerscher bremseskive

Produsent:          Kerscher

Utførelse:    Massive bremseskiver,
etter valg perforert, slisset eller perforert og slisset.
Istedenfor den seriemessige bremsetrommelen monteres en bæreplate for plassering av en bremseskive. Hjulfeste tilsvarer skivebremse foraksel.

Dimensjoner :       Skivediameter 262 mm,
Tykkelse 9 mm
Midtsentrering 57,1; 71,5; 72,5; eller 78,6 mm,
etter valg 4-eller 5-hull-feste.
Finnes i følgende hullsirkel/hullantall/ midtsentreringskombinasjoner:
100/4/57,1
100/5/57,1
108/4/57,1
120/5/72,5
130/5/71,5
130/4/78,6

Materiale :          GG-40

2.3.1. Bæreplate
Produsent:          Kerscher

Utførelse:    Bæreplate med 21 eller 29,5 mm avstandsring for feste av bremseskiven.

Materiale:          G-ALSi 12 (CU)

Feste:             4 skruer M10x50 mm

Kjennemerke:         `Kerscher´, frest

2.3.2. Bremsesadel
Produsent:          Girling

Utførelse:          Flytende bremsesadel med ett stempel

Dimensjoner:          Stempeldiameter 38 mm

Feste:             2 skruer M 10 (10.9), lengde 25 mm

Kjennemerke:       Girlingog `K´ slagstempel

2.3.3. Bremsebelegg:    Giring 2964, beleggstørrelse 70x40 mm


3. Hovedbremsesylinder
Det er valgfritt å bruke den seriemessige hovedbremsesylinderen eller følgende hovedbremsesylinder fra firma Kerscher:

Produsent:          Girling

Utførelse:          Tandemsylinder

Dimensjoner:          Stempeldiameter 20,64/20,64 mm

Kjennemerke:       `K´ slagstempel

Eieren av delesertifikatet har bevist (faktura nr. xxxxx/xx/xx) at han benytter et kvalitetssikringssystem i overensstemmelse med vedlegg XIX, 2. ledd StVZO.

Delesertifikatet omfatter sidene 1 – 8 og må være fullstendig og ordrett når det kopieres og sendes videre.

Delesertifikatet mister sin gyldighet både om det foretas tekniske endringer på motorvogndelen og om foretatte endringer på den beskrevne motorvogntypen påvirker bruken av delen, dessuten om det rettslige grunnlaget endres.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #10 på: juni 16, 2011, 11:33:17 am »

o damn, var mer omfattende en forventet.
Tror eg skal satse på å kjøpe ekte vis eg først føler for det. Blunker
Takker BB! Gliser
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #11 på: juni 16, 2011, 14:09:01 pm »

Bare på de gamle Kerscher fjørene jeg bruker, måtte jeg kjøpe et personlig sertifikat fra Kerscher.
Dette ligger med i søknaden jeg leverte bt i dag.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!