Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #90 på: juni 26, 2010, 01:29:05 am » |
|
Vist du ikkje tar jobben med å skifta bensinrøyret so er det vel egentlig berre å sveisa da igjen og heller legga opp nytt røyr innvendig attmed bremserøyret. Men no som bilen er nedplukka har du ein gyllden mulighait til å fiksa det røyret,, snu bunnplata og bor opp alle dei ca 159 punktsveisane langs undersida av tunellen.. då får du god tilgang Chokevaieren har eg ikkje erfaring med, men den skulle vel la seg gjera å få ut?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
|
« Svar #91 på: juni 26, 2010, 11:09:40 am » |
|
ja, kan jo egentlig borre opp og gjøre det skikkelig nå som jeg først er igang Tusen takk for svar Tistlo setter veldig stor pris på hjelpen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #92 på: juni 26, 2010, 11:21:22 am » |
|
Pass berre på att da er ein heil del arbeid altso Søk litt om da her på forumet, det finst beskrivelsar på korleis du skiftar det
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
|
« Svar #93 på: juni 27, 2010, 19:27:12 pm » |
|
etter chokevaieren ble satt inn jevnlig med wd40, fikk jeg endelig løsnet den idag 3 dager med wd40 gjorde susen!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
|
« Svar #94 på: juli 04, 2010, 20:59:37 pm » |
|
Da er 1 av 2 gulvplater kappet ut Prioriterte en tur ned på VW Internationals (ufattelig mye pent å se på, og masse inspirasjon!!) fremfor å jobbe videre i garasjen idag, men regner med å få løsna den andre plata iløpet av uka...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
|
« Svar #95 på: juli 05, 2010, 17:09:30 pm » |
|
noen bilder av det jeg rakk å gjøre med bobla nå i helgen: og det lille innkjøpte fra Frama :
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #96 på: juli 05, 2010, 17:17:32 pm » |
|
Ser bra ut detta, men var det ikkje ein tungvindt måte å ta av golvet på? Ser du har borra opp sveisane langs heile kanten? Det besta er å kutta med vinkelslipar langs kanten på ramma, sånn att du har ei tynn remse der punktsveisene er på, igjen. so tar du ei vannpumpe tong og vrir rundt plata, då riv du samtidig opp punktsveisen. som ein gammaldags sildaboks opnar om du skjønner kva eg meiner. men har du kappa av forsterkingsarmen i bakkant? den trenger du forresten, kor mykje ca måtte du ut med for dei flotte lakkprodukta du har handla deg?
|
|
« Siste redigering: juli 05, 2010, 17:21:18 pm av Tistlo »
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
|
« Svar #97 på: juli 05, 2010, 18:09:48 pm » |
|
Er jo bra fremgang her da. Ser bra ut detta, blir gjort ordentlig med en gang, lurt det
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
|
« Svar #98 på: juli 05, 2010, 19:59:49 pm » |
|
hadde brått noen timer jeg kunne være i garasjen, så nå ser det sånn ut:
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
|
« Svar #99 på: juli 05, 2010, 20:04:21 pm » |
|
Ser bra ut detta, men var det ikkje ein tungvindt måte å ta av golvet på? Ser du har borra opp sveisane langs heile kanten? Det besta er å kutta med vinkelslipar langs kanten på ramma, sånn att du har ei tynn remse der punktsveisene er på, igjen. so tar du ei vannpumpe tong og vrir rundt plata, då riv du samtidig opp punktsveisen. som ein gammaldags sildaboks opnar om du skjønner kva eg meiner. men har du kappa av forsterkingsarmen i bakkant? den trenger du forresten, kor mykje ca måtte du ut med for dei flotte lakkprodukta du har handla deg? Det var en veldig tungvint måte å gjøre det på, så HELDIGVIS leste jeg posten din før jeg gikk ut i garasjen for å ta andre siden gikk MYE lettere så fikk jeg fiksa forsterkningsarmen igjen, etter den lille bommerten jeg hadde.. De produktene jeg kjøpte hos Frama koster totalt ca 1400,- hvis jeg husker korrekt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
|
« Svar #100 på: juli 05, 2010, 20:09:35 pm » |
|
Er jo bra fremgang her da. Ser bra ut detta, blir gjort ordentlig med en gang, lurt det Takk for det prøver så godt jeg kan vettu jobber etter lær underveis prinsippet for å si det sånn :p Håper det blir bra for jeg har aldri gjort noe lignende før...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #101 på: juli 05, 2010, 20:36:30 pm » |
|
Hehee, ikkje vits å gjera ting verre enn det er , Neste gong du skiftar golv då går da fort Du har gjort ein god handel på Frama. Eg betalte over 1000kr for ein liter med epoksy og herdar.. riktignok av merket standox..
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
|
« Svar #102 på: juli 05, 2010, 20:42:31 pm » |
|
Hehe.. håper det er første og siste gangen jeg bytter gulv på denne bobla hvertfall men skal ikke si at jeg kun kommer til å ha denne bobla på sikt er jo mulig det blir en boble eller 2 til Frama har alltid vært hyggelig på pris, og alt jeg har prøvd/kjøpt har vært av veldig bra kvalitet
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden
Brannmann!
|
|
« Svar #103 på: juli 05, 2010, 23:32:45 pm » |
|
anbefaler Frama vi også. Odder lakka varianten med produkter utelukkende derifra. Bra priser, god kompetanse og råd og bra produkter!
Bare å sende ramma til sandblås da Kaj! =)
|
|
|
Loggført
|
... it's an adiction ...
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
|
« Svar #104 på: juli 06, 2010, 08:19:39 am » |
|
sandblåse gjør vi da selv i bakgården! Planen er å gjøre så mye som overhodet mulig selv, slik at jeg lærer mest mulig så vil tippe at nærmest alt gjennom hele denne tråden kommer til å bli gjort på eiendommen her hos oss...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
|
« Svar #105 på: juli 07, 2010, 16:42:11 pm » |
|
Planen var å prøve å få sandblåst det som er igjen av ramma idag, men ettersom kompressoren har streika (defekt kondensator i elektromotoren) må jeg drøye dette til jeg har fått fiksa kompressoren har jeg flaks får jeg denne før helgen, og klarer å samle opp nok tid til å få tatt det da...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
|
« Svar #106 på: juli 07, 2010, 21:54:26 pm » |
|
ettersom jeg sitter å venter på kondensatoren til kompressoren, sitter jeg å tenker litt fremover.... og jeg sliter litt med valget mellom justerbar senking (type coilovers osv..) eller air-ride på bobla.. noen som kan komme med noen fornuftige utsagn om hvorfor jeg bør velge det ene eller det andre? slik ser jeg på det nå: Justerbar senk (type coilovers o.l.) billigere og som regel lettere å få godkjent på bilen, men ettersom bilen må jekkes opp og hjulene av for å få justert høyden vil det være en større utfordring og kjøre den til treff osv. for så å sette den i "utstillingshøyde" air-ride: koster mye mere, men full kontroll på høyden og kan justere opp og ned når jeg måtte trenge det, men skal mye mere til å få godkjent i vognkort slik jeg har forstått det? Hvis noen har noen innspill på hva jeg bør gå for hadde det vært fint med litt begrunnelser slik at jeg klarer å bestemme meg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #107 på: juli 07, 2010, 22:51:21 pm » |
|
Coilovers på linkpin er vel dramatisk ? senkeforstilling funkar vel og? lett å få godkjent, men då kjøyrer du med utstillingshøgde heile tida
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
|
« Svar #108 på: juli 07, 2010, 23:13:54 pm » |
|
Coilovers på linkpin er vel dramatisk ? senkeforstilling funkar vel og? lett å få godkjent, men då kjøyrer du med utstillingshøgde heile tida jeg må ha noe som er justerbart, ettersom jeg har lyst å BRUKE bilen hehe.. så må prøve å finne en lur løsning som kan godkjennes? videre kan jeg si at kompressoren nå er i orden igjen! ufattelig rask levering fra dem jeg kjøpte kompressoren hos! ringte og fortalte dem hvor feilen lå igår, delen var i postkassa mi idag.. og dum som jeg var sjekket jeg jo ikke postkassa når jeg kom hjem fra jobb, ettersom jeg trodde det hvertfall ville ta en dag eller 2 til før jeg fikk kondensatoren.. så nå er alt i orden igjen og jeg kan starte sandblåsingen så fort tiden strekker til
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #109 på: juli 07, 2010, 23:41:45 pm » |
|
Du lyt nesten ta kontakt med Dr. Laban, han kan vel gje deg nokon tips Kor stor kompressor bruker du til sandblåsinga?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
|
« Svar #110 på: juli 08, 2010, 08:12:59 am » |
|
har bare en 150 liters kompressor som kan levere et sted mellom 350 og 400 liter i minuttet og lader ca 9 bar hvis jeg husker korrekt... så det skal holde for å sandblåse, men må bare ha litt god tid Allerede lest gjennom tråden om bilen til Laban flere ganger ufattelig hvor bra og gjennomført den bilen er.. er en liten stund til jeg klarer å ta meg råd til luftfjøring, men hvis jeg heller mot det når økonomien nærmer seg, så tar jeg nok kontakt for litt tips og triks ja
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4106
Bosted: Tønsberg
|
|
« Svar #111 på: juli 08, 2010, 08:48:40 am » |
|
Air-ride er jo enormt praktisk (men det er en Toyota Corolla også ) Det enkleste ville vel være at montere justerbar puma, senkespindler og så lave oppsett som dette http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=313075God fornøjelse med lesing Ellers hvis du går for fuld luft ved jeg at Angora gutterne i DK før har lavet fine ting på bestilling http://www.teamangoraracing.dk/
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #112 på: juli 08, 2010, 16:53:53 pm » |
|
har bare en 150 liters kompressor som kan levere et sted mellom 350 og 400 liter i minuttet og lader ca 9 bar hvis jeg husker korrekt... så det skal holde for å sandblåse, men må bare ha litt god tid Allerede lest gjennom tråden om bilen til Laban flere ganger ufattelig hvor bra og gjennomført den bilen er.. er en liten stund til jeg klarer å ta meg råd til luftfjøring, men hvis jeg heller mot det når økonomien nærmer seg, så tar jeg nok kontakt for litt tips og triks ja Bør gå greitt å sandblåsa med den kompressoren! Eg prøvde sjølv ein gong.. hadde tenkt å sandblåsa bunnplata til 69en i samme tilstand som bunnplata di - ramma. eg satt igang med gebe kompressor på 50 liter og ca 300 l/min + punktsandblåsar frå biltema..... etter ca 5 min og 25 sandpåfyllingar var eg lei, og kompressoren spylte olja rett ut av blokka. Men veldig bra att du sandbles sjølv, eller i det heile tatt att du faktisk vil prøva å gjera mest mulig sjølv! der er det mangen pengar å henta inn ved restaurering av bil, og resultata vert ofta lika bra som om du skulle ha satt vekk til andre. men med lakkering er jo det veldig relativt då
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
|
« Svar #113 på: juli 08, 2010, 17:05:08 pm » |
|
Bør gå greitt å sandblåsa med den kompressoren! Eg prøvde sjølv ein gong.. hadde tenkt å sandblåsa bunnplata til 69en i samme tilstand som bunnplata di - ramma. eg satt igang med gebe kompressor på 50 liter og ca 300 l/min + punktsandblåsar frå biltema..... etter ca 5 min og 25 sandpåfyllingar var eg lei, og kompressoren spylte olja rett ut av blokka. Men veldig bra att du sandbles sjølv, eller i det heile tatt att du faktisk vil prøva å gjera mest mulig sjølv! der er det mangen pengar å henta inn ved restaurering av bil, og resultata vert ofta lika bra som om du skulle ha satt vekk til andre. men med lakkering er jo det veldig relativt då kan tenke meg det hadde vært en tålmodighetsprøve å gjennomføre ja! har sandblåst 4 felger på den måten tidligere, og det tok jo en evighet! Jeg har kjøpt meg en litt større sandblåser-sak enn den punktsandblåseren du (og jeg) brukte. Et lite bilde av sandblåseren jeg skal bruke: blir spennende å se hvordan det går, men har trua! Takk for linker Jens-Ole blir nok litt lesing her nå ja, så får vi se om det kan ligge en løsning jeg liker der...
|
|
« Siste redigering: juli 08, 2010, 17:08:48 pm av Kajknoz »
|
Loggført
|
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
|
« Svar #114 på: juli 08, 2010, 20:20:29 pm » |
|
|
|
« Siste redigering: mai 18, 2011, 18:52:10 pm av Kajknoz »
|
Loggført
|
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
|
« Svar #115 på: september 08, 2010, 19:36:00 pm » |
|
Da er det bestemt hvilket frontsett som skal settes inn i bobla! Blir det jeg vil kalle en "oppgradert versjon" av Focal K3P!! Er en stund til jeg har mulighet til å montere det da, men planlegging og innkjøp er jo halve jobben
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
|
« Svar #116 på: september 17, 2010, 21:44:04 pm » |
|
Da er noen nye DevilBiss lakksprøyter kjøpt inn Så med engang jeg får disse, skal jeg prøve å få tatt meg litt fri fra jobben slik at jeg får sandblåst og grunnet ferdig ramma Håper ikke det er veldig lang leveringstid på sprøytene, for gleder meg skikkelig til jeg har fått grunna ferdig ramma =)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #117 på: september 17, 2010, 23:07:16 pm » |
|
Høres bra ut Kaj!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
|
« Svar #118 på: januar 12, 2011, 16:56:43 pm » |
|
Har blitt lite med updates nå i vinterkulda.... Etter innkjøp av ny bruksbil lurer jeg på om planene har forandret seg litt angående Nøtte gett.. Bruksbilen ender nok med å få stereo'n, ettersom jeg får mere utnytte av det i den bilen.. Holder fortsatt fast ved at jeg vil ha Nøtte lav og bred, men har begynt å flytte fokus mere og mere over på motor fremfor anlegg merker jeg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Malvin
Nybegynner
Innlegg: 36
Bosted: Rolvsøy
|
|
« Svar #119 på: januar 14, 2011, 13:22:56 pm » |
|
Har du fått Air ride`n i hus enda da? må gi beskjed når den kommer så jeg får sett på det . kan jo hende jeg måååå ha sånn også...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|