mai 06, 2024, 14:41:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2
1  Bruktbørsen / Deler selges / Nylagde type 4 topper med innsug på: oktober 07, 2012, 19:41:53 pm
Nylagde type 4 (kapstad) topper med matchporta innsug til to dobble 45mm dellorto.
44-38mm rustfrie ventiler
Tatt opp til 115mm,kammeret er tatt opp til 105mm
Doble ventilfjærer med cromolyhetter
Nye seter og styringer
Pris:8200+frakt
For spm,ta kontakt på tlf 92881231
Rogaland
 Blunker
2  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: BAS svinghjulsbolter ø.kjøpt på: oktober 25, 2011, 19:01:47 pm
Jeg har knekt BAS bolter og stifter rett av.Dette var med en rallycross motor,2.8ltr og dog kasse.
Da lagde vi en reodor felgen løsning med hjulbolter fra fly.Disse har en sinnsyk styrke,husker ikke hvor mye.De ble maskinert med en krave som passet i et orginal svinghjul,kraven gikk også litt ned i veiven.For å få samme lengde med gjenger,så gjengde vi litt lengre ned i veiven,ikke for langt,for da går du inn i oljekanalen.
Denne patenten MÅ være det sterkeste og greieste som fins.
Skal du bytte svinghjul,så passer alle uten maskinering pga boltene passer orginale hull uten slark.
3  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: T4 / Porsche 914 svinghjul på: mars 01, 2011, 22:13:50 pm
Jeg dreide av startkransen på svinghjulet,slik at jeg fikk samme høyde som total målet på et t4 svinghjul.husker ikke nøyaktig hvor mange mm vi tok av.jeg har forresten helt ny trykkplate og sinter lamell til 914,kun gått ubetydelig tid i bremsebenk for en billig penge.tlf 92881231
4  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: RACING Hi Torque IMI starter + litt andre deler på: juni 01, 2010, 20:12:14 pm
Starteren er mindre en automatstarter.Tar nok litt mer plass ut mot siden helt inne med kassen pga den har ett ekstra gearhus,men den er fordi mindre.
5  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bygge type 4 motor på: mai 11, 2010, 21:40:02 pm
Jeg har eksos fra turbo tomas.Det virker ut til å være veldig bra.Jeg fikk laget det helt etter mine ønsker.Jeg har også sett csp sitt.Det så også greit ut,men det var alt for liten innvendig diameter.For litt av vitsen er jo å få et anlegg som også har rette måla innvendig,og ikke bare godt utseende.
6  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Veivhusventilasjon på en 1835 T1 på: april 18, 2010, 16:23:34 pm
Er det noen som har bilder av hvordan dere har løst luftinga på type 4?Tenker da på de som har luftinga i blokka.Jeg har bygget diverse motorer for løp,og jeg har alltid hatt problem med at jeg får stort trykk ut av den orginale luftinga,enten med lufting i toppdeksla eller med at jeg kjører tørrsump.Og da vil det også følge endel olje med opp med mye hard kjøring å brå svinging.
Har noen smarte tips på å få løst dette?
Luftinga jeg har nå er en slange på 38mm innv ut fra oljepåfylinga på toppen av blokka,så str er det hvertfall ikke noe å si på.
7  Bruktbørsen / Deler selges / 48idf,dobble 40mm solex til k70 og 105je sats(ny) på: mars 29, 2010, 20:16:54 pm
To dobble 48mm idf(redline)med innsug(type4),filter og stag  kr 7500kr
Tre dobble liggende solex 40mm,til k70   BUD
Ny 105mm je sats,22mm krysspinne       BUD(ingen skambud)Pris i Norge 9000kr++,Fra Usa ca 7500kr
Stig tore
92881231
8  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Arp/el lignende topplokksbolter til type4 på: mars 23, 2010, 22:04:56 pm
Ønsker å kjøpe arp eller lignende topplokksbolter til type 4.De kan gjerne være brukte,ikke orginale.
Stig Tore
92881231
9  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: To doble stående,brukte weber 48mm ida på: mars 14, 2010, 09:37:46 am
Nå er det faktisk slik at det er ganske mange som ser verdien på disse,fordi om at det nå går ann å få fatt i dårlige kopier,og jo,disse er er "made in italy"
Disse er nå SOLGT.
10  Bruktbørsen / Deler selges / To doble stående,brukte weber 48mm ida på: mars 11, 2010, 22:03:04 pm
To doble stående,brukte weber 48mm ida uten stag/filter til salgs.
Kr.5500
Stig Tore
92881231
11  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bygger T4 2,1 liter med Porsche blås til min 77 Bay.... på: februar 22, 2010, 16:35:37 pm
Det er ikke offset på type 4 stempel.
12  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bygger T4 2,1 liter med Porsche blås til min 77 Bay.... på: februar 21, 2010, 22:28:15 pm
Ska ikke si hva orginale stempler har,men alle de Je stempla jeg har brukt har ikke hatt noen offset,og heller ingen piler.Diverse Usa stempler har heller ikke hatt det,men de kan ikke regnes med siden de er laget for andre motorer.
13  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bygger T4 2,1 liter med Porsche blås til min 77 Bay.... på: februar 21, 2010, 21:34:27 pm
Hadde dette vært min motor hadde jeg driti i pilene.Det skal ikke være noen forskjell på stempla når det gjelder pilene,det er kun en veiledning.Nå har du utsparingen til ventilene oppe,og har du ikke nok klaring til stempla ved feks. ved en overrus,så smeller det.......
14  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: NYE Pauter rullevipper 1,48 vurders solgt,type 4 på: februar 21, 2010, 10:11:40 am
solgt
15  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: NYE Pauter rullevipper 1,48 vurders solgt,type 4 på: februar 18, 2010, 22:21:24 pm
Da setter jeg ned prisen til 4000kr,og det er da på tap.Bil er jo bare tapsprosjekt uannsett........
16  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bygger T4 2,1 liter med Porsche blås til min 77 Bay.... på: februar 11, 2010, 20:15:32 pm
Hvis bildene av stempla  stemmer med slik du ha montert de med toppene,så har du satt stempla med spora for ventilene feil vei,men du har kanskje en plan.........
17  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: NYE Pauter rullevipper 1,48 vurders solgt,type 4 på: februar 09, 2010, 20:08:04 pm
De går nok ikke på helt orginale topper.Må nok frese bort noen av ventilstyringen og alu som er inni når ventil fjøra er montert.Dette er for at du vil få høyere løft på ventilen,og da vil ventilen/låsen og fjøra ta borti her.
18  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: NYE Pauter rullevipper 1,48 vurders solgt,type 4 på: februar 08, 2010, 20:09:11 pm
Er det virkelig ingen seriøse motor byggere som trenger vipper?
Oppgraderer dette settet med rullevipper med 4 platina plugger til samme pris.
Vil være synd å måtte bruke de i en bilcross bil for å bli kvitt de.
19  Bruktbørsen / Deler selges / NYE Pauter rullevipper 1,48 vurders solgt,type 4 på: februar 02, 2010, 20:55:56 pm
Pga feilbestilling,fikk to sett, vurderer jeg å selge helt nytt pauter rullevipper 1,48 til type 4 med foring på akslingene..
Kr5000el bud.Selges ikke under kostpris.
Kan sende bilde på sms.Er ikke så ofte online.
92881231
20  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Type 4 topper ønskes kjøpt på: januar 02, 2010, 21:18:31 pm
Type 4 topper,orginale,firkant eksos ønskes kjøpt.De kan godt mangle ventiler,fjærer da de skal portes å total overhales.
21  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Brothers VW Machine shop,topper på: desember 29, 2009, 20:54:17 pm
Jeg har en veldig god mann som gjør alt arbeid for meg,M Kapstad,men vi trodde ikke at det var så store feil med de toppene jeg har.Og han får ikke tid til å lage nye før sesongen,så derfor,mens han lager nye,så må jeg ha noen imens.Og da vil jeg jo ha noen bra,men til en overkommelig pris,men jeg skal ta kontakt med Skinne å sjekke muligheten hvertfall.
22  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Brothers VW Machine shop,topper på: desember 28, 2009, 14:23:08 pm
Nå bremsa jeg 2,4ltr motoren min,og da var det 189,9hk på hjula.men det nytter ikke når toppen var skamkjørte,og må byttes.du kan få nesten hva du vil i toppen,og prisen tror jeg var ca 1400usd.
23  Forum / Teknisk, teori og praksis / Brothers VW Machine shop,topper på: desember 27, 2009, 19:57:48 pm
Er det noen som har,eller vet om noen som har kjennskap til Brothers VW Machine shop sine topper?
Jeg trenger akutt noen nye type 4 topper,ferdig porta med større ventiler,bolt on til konkurranse kjøring.
Har prata med de endel,å de virka seriøse,men så er det holdbarheten og kvaliteten da................
24  Forum / Teknisk, teori og praksis / Manley rustfrieventiler på: november 28, 2009, 20:45:17 pm
Er det noen som vet om hvor jeg kan få kjøpt manley(eller andre bra)rustfrie ventiler,doble ventilfjører og ventilstyringer til type 4?
Helst i USA pga god kurs.Men tar imot alle forslag.
25  Forum / Problemløseren / Sv: Rettskåret kamdrev på: juni 02, 2009, 14:57:32 pm
Nå har jeg ikke målt,men det var på svinghjulet jeg merket dette.Merket ikke noe før jeg satte på vippetøyet,og kammen ikke gikk så "lett  rundt".Når kun blokka uten syl å toppa var montert merket jeg ikke noe.Jeg prata med noen innenfor motorsporten om problemet,og dette var "helt normalt"
Eneste at timingen av kammen måtte skje med klaringen på rette plassen.
26  Forum / Problemløseren / Sv: Rettskåret kamdrev på: juni 01, 2009, 11:17:39 am
Det er vel ikke bra å bruke når det er så mye klaring?
Det var ca 2mm som svinghjulet gikk fra side til side uten at kammen rikka seg.
27  Forum / Problemløseren / Rettskåret kamdrev på: juni 01, 2009, 10:16:55 am
Jeg har montert sammen motoren,og har brukt et rettskåret kam drev,skal være av god kvalitet(T4)iAlt virket bra,helt til jeg skulle sjekke med vippetøyet på.Da oppdaget jeg at det var slark ikamdrevet.Er det noen som som har erfaringer med rettskårne drev?Skal det være slark(neppe)?
Og hva er fordelene med et sånt drev,kontra de med skrådde tenner?
Jeg har hvertfall lyst å gå for den orginale typen.
Denne motoren skal gå i konkurranse.
28  Forum / Problemløseren / Sv: Gjengepart på rådebolt på: mai 10, 2009, 22:25:35 pm
Den tar bort den andre løfteren på kammen,fra drevet.Jeg har allerede tatt av på rådene,men lurte bare på om noen der ute har kjørt med lite gjenger på rådene.nå skal hvertfall jeg prøve,så går dette gale,så blir det hvertfall total havari.
29  Forum / Problemløseren / Gjengepart på rådebolt på: mai 09, 2009, 21:34:45 pm
Hvor lite gjenger er det praktisk mulig å ha på rådebolten,jeg tenker ikke teoretisk,for det er jeg langt unna.
Har måttet ta bort endel av bolt og litt av råden,for å få de til å gå klar av kammen.
30  Forum / Problemløseren / Sv: Trenger hjelp med t4 kamdrev på: mai 09, 2009, 18:31:27 pm
Det stemmer.Jeghar ikke sågod peiling på dette,men det med vendehøyden var feil ja.Det er derfor jeg får hjelp til justering.Eneste jeg helt garantert vet er at på de andre motorene jeg har gjort dette,så har det vært veldig stor forskjell,men dette er til løpsmotorer,og da er det litt annerledes kjøring enn på gata.
Sider: [1] 2
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!