Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 14 15 [16]
|
451
|
Forum / Problemløseren / problemer med pådrag
|
på: august 28, 2014, 21:08:59 pm
|
hei. har en t4 motor i t1. ganske nybygget motor, med eliktrisk fordeler og elektrisk bensinpumpe osv.. motoren er en 1700 med doble gassere. men problemet dukke opp da jeg byttet fra en godt brukt single quiet pack eksos til **NLA** Silencer, SGP, l/flange,T-bird . etter en ukes tid med kjøring begynte bilen å fuske ved 3500 rpm når jeg kjører, men ikke når bilen står stille. tomgang osv har ikke endret seg. lurer på om endesrykke byttet har noe å si i forhold til justeringer som må gjøres? eller hva annet det kan være?
|
|
|
452
|
Forum / Problemløseren / Sv: t4 motor i t1
|
på: juli 15, 2013, 09:41:04 am
|
jeg har csp sitt t4 i t1 kit, jeg har også montert hjulet motsatt vei. mangler ikke mer enn ca en halv cm. det funker å kjøre med det sånn, men det er ingen permanent løsning.
de linkene fra tmatre (takk) gav meg noen gode ideer til hvordan jeg kan løse det. tror det skal gå seg til.
|
|
|
453
|
Forum / Problemløseren / Sv: t4 motor i t1
|
på: juli 08, 2013, 21:32:56 pm
|
Det finnes vel flere typer reimhjul til dyamo. Selv har jeg brukt denne: http://www.unneberg-bil.no/product/118681Litt miksing og triksing ved å trekke dynamoen så langt bakover som mulig. Måtte også kappe av en bit som stikker ut av oljetårnet jeg tittet på det reimhjulet, men skjønner ikke hvordan det skal løse problemet mitt. ligger det hjulet så mye lengre ut på dynamoen? for å flytte viftehuset er jeg nødt til å få støpt eller lage spesial kjøleblikk. (har viftehuset stående som på T1)
|
|
|
454
|
Forum / Problemløseren / Sv: t4 motor i t1
|
på: juli 08, 2013, 21:24:53 pm
|
jeg er ikke helt sikke på hva du mener med å klaske på en indre del, men vis jeg forstår deg riktig vil jeg ikke få problemer medå få nok å skrufast i på yttersiden?
|
|
|
455
|
Forum / Problemløseren / t4 motor i t1
|
på: juli 03, 2013, 13:16:02 pm
|
lurte på om noen hadde noen tips og triks for å få linet opp veivhjulet og dynamohjulet? (1700 t4 som skal inn i t1)
har snudd dynamohjulet, men mangler fortsatt ca en cm..
|
|
|
461
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / T4 motor som går..
|
på: november 30, 2012, 22:25:22 pm
|
Ser etter en type 4 motor som går, uten rådebank eller noen annen form for barnesykdommer.. Forrige er død..
Hvordan 1700-1800-2L spiller ingen trille.
|
|
|
466
|
Bruktbørsen / Deler selges / girkasse og motor
|
på: mai 08, 2011, 10:30:58 am
|
jeg har en 1200 girkasse og 1300 motor som skal vekk. tenkte bytte/evt gi bort. ellers kjørers det på dynga til uka. girkassen skal funke, og motoren gikk da jeg tok den ut, 2 år siden.
ring meg på 91159982
|
|
|
469
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / låse mutter til bremsetrommel
|
på: mai 07, 2011, 08:54:39 am
|
jeg lurte på om det er noen i bærumsområdet som har en ekstra låsemutter til bremse trommelen på en 4 bolts boble?
ring meg gjerne på 91159982, står ute å skrur. hadde hvert veldig takknemmelig, mangler irriterende nok en..
|
|
|
471
|
Forum / Problemløseren / kjøling
|
på: mai 02, 2011, 22:30:20 pm
|
jeg ser det er flere som kjører med motorluka vippet litt ut øverst, har noen som har gjort dette før noen snedige triks på å lage å til det og kunne åpne luka? trenger litt ekstra kjøling
|
|
|
472
|
Forum / Problemløseren / girkasse trøbbel
|
på: mai 02, 2011, 22:28:24 pm
|
i dag forsvant revers, der revers var er det bare et tomrom, eller inget gir om du vil. hvordan finner jeg igjen revers og hvordan får jeg det tilbake?
|
|
|
|