Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4
|
34
|
Forum / Problemløseren / Hjelp!!! Motorstopp i Danmark.
|
på: juli 22, 2015, 15:40:09 pm
|
Hei folkens, Vi står 3mil sørøst for Billund med motorstopp. Venter på Falck e.l. nå. Regner med å få tauet bilen opp til Billund. Er det noen som vet om et verksted eller noe der med folk som har greie på luftkjølt? Bilen er en T2b med 2.0L innsprut og automat.
Mvh Hans Christian Mob 48 tretten 52 nittifire
|
|
|
36
|
Forum / Problemløseren / Sv: VW 1300 står fast i 2.gear.
|
på: juni 25, 2015, 15:53:11 pm
|
Tusen takk!!!! 2 minutter, som du sier, var jammen ikke langt unna! Jeg måtte lete litt etter 17mm unbrako, så jeg brukte nok nærmere 5minutter. Kassa smatt så lett ut i fri igjen, og giringen føles akkurat som før.
|
|
|
37
|
Forum / Problemløseren / Sv: VW 1300 står fast i 2.gear.
|
på: juni 25, 2015, 13:11:53 pm
|
Hva er normalt greieste prosedyre for å få ut dette for fiks? , er det: først ut med motor, og så av med hjul, bremsetromler, bremseskjold, løsne akslinger fra fjærplater, og så ta ut gearkassa? Eller lønner det seg å koble fra bremserørerne og la hjulene stå på akslingene, og så 'trille' gearkasse og alt ut bak bilen?
Jeg regner med å gjøre jobben over en smøregrav, så bilen står på gulvet, men jeg har tilgang på undersiden av bilen.
|
|
|
38
|
Forum / Problemløseren / Sv: VW 1300 står fast i 2.gear.
|
på: juni 21, 2015, 19:48:07 pm
|
Takker for gode svar! Det var ved et kjapt gearskift fra andre til tredje at dette skjedde. Jeg har bare hatt ut gearkasse på nyere VW med IRS. Hvordan er dette å gjøre på bi med pendelakslinger? må hele bakakslingen plukkes ned?
|
|
|
39
|
Forum / Problemløseren / Sv: VW 1300 står fast i 2.gear.
|
på: juni 21, 2015, 15:35:50 pm
|
Takker. Fikk sjekka der også nå, og når jeg beveger stanga så ser det ut til at det sitter fast etter det leddet (krysset) som er under dette lokket. Vil det si at jeg må ut med kassa for å få fikset dette videre?
|
|
|
40
|
Forum / Problemløseren / VW 1300 står fast i 2.gear.
|
på: juni 21, 2015, 15:08:27 pm
|
Var ute og kjørte nå nettopp, og da jeg skulle geare opp fra 2. til 3.gear så ville ikke stanga flytte seg. Det kjennes som om den sitter fast lengre bak (altså ikke fremme i gulvet der hvor selve gearstanga er. Jeg har hatt ut gearstanga og sjekket at det ikke er noe feil framme mellom setene, men hva gjør jeg videre? Hvor kommer jeg til resten av gearoverføringa? Bilen lot seg helt greit kjøre videre i 2.gear.
|
|
|
42
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Import Beach Buggie
|
på: mars 11, 2015, 16:35:24 pm
|
Den var jo fin! Men, erfaringsmessig så må jeg si at sånn T-stick gearstang funker særdeles dårlig i buggy. Noe av det første jeg gjorde med min var å bytte ut den til en Empi-stang med rund kule Men, tilbake til trådstarters spørsmål: Hvis bilen er registrert i det landet du kjøper den fra (ihvertfall hvis dette er et EU/EØS-land) så skal det gå ganske greit å få den registrert her i Norge også. Ellers, så er det jo gjevnlig buggyer til salgs her i landet også, og da er jo papirmølla gjort unna allerede.
|
|
|
44
|
Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Sv: BEACH BUGGY ØNSKES KJØPT
|
på: oktober 27, 2014, 10:48:02 am
|
Jeg aksepterte et bud ved 'rask handel' fra denne karen for en måned siden vedrørende buggyen min. Har ikke hørt noe fra ham etter det. -Så, da har ihvertfall jeg Beach Buggy neste sommer også.
|
|
|
46
|
Forum / Problemløseren / Sv: Type 3 skyter etter 1-2min.
|
på: august 03, 2014, 19:40:11 pm
|
Dette kan høres ut som samme type problematikk som jeg hadde med bilen min. Det ble lenge konkludert med at det var problemer med bensintilførsel (pumpe) og at forgasserene ikke var justert optimalt. Vel nede i Italia fant vi ut at det var coilen som var kilden til problemet. Av og til funket den fint, og av og til gav den tenningsfeil. Vi skiftet coil, og etter det var problemet helt borte.
|
|
|
48
|
Forum / Problemløseren / Hva er trikset for å få ut starteren på Typ4 motor i T2b?
|
på: juli 14, 2014, 19:01:22 pm
|
Jeg har en kranglete startmotor i T2b'n (1977) så jeg ønsker å ta den ut for å overhale den. Bilen har 2.0L motor og automatgear. Jeg klarer å kjenne hodet på den øvre bolten som holder starteren, men jeg klarer ikke å få nøkkelen inn på den. Hva er trikset med denne? Jeg regner med at denne har 17mm hode slik som den nedre bolten?
|
|
|
49
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Westfalia 1978 camping
|
på: september 28, 2013, 09:36:48 am
|
Det samme tenkte jeg. Denne ser jo ut til å være nær 100% komplett, og ikke tuklet med. -Så med mindre det bare er knekkebrød igjen av alt under bilen, så er jo dette et varp.
|
|
|
54
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: T2 selges.
|
på: august 07, 2013, 09:06:41 am
|
Hvordan er denne bilen med hensyn til rust og slikt? Hva er status på mekanikk som bærekuler, styring, gear og bremser etc?
mvh HC
|
|
|
57
|
Bruktbørsen / Biler selges / Selges: 1966 Buggy og 1998/99 Land Cruiser 90.
|
på: august 05, 2013, 12:35:15 pm
|
tittel endret fra "Har: 1966 Buggy og 1998/99 Land Cruiser 90. Ønsker: T2 camper." da jeg har fått tak i en camper. Bilene er forøvrig fremdeles til salgs. Som tittelen sier: Jeg ønsker å realisere drømmen om en T2 camper, og på veien dit må jeg kvitte meg noen noen andre biler. Jeg kan enten ønske å bytte disse mot en strøken camper, eller selge de for å skaffe finanser til å kjøpe den riktige bilen. De to bilene som jeg vurderer å kvitte meg med er:1966 Beach Buggy. Eu-godkjent i fjor sommer uten anmerkninger. Ble brukt på campingtur til Korsika i fjor sommer. Etter litt kødd med en dårlig coil, som etterhvert ble byttet i norditalia, så fungerte bilen fint. Vi fikk oss en fantastisk bilferie på drøyt 3.500km. Bilen er sandgul, har to seter, og 1680cc motor med to forgassere. Den er kvikk, og utrolig dravillig fra lave turtall. Dette var en fantastisk motor å ha i denne bilen på de svingete veiene på Korsika. Den drar lett opp i fart fra 30km/t i 3.gear, og holder fint til 80km/t før man må inn med 4.gear. Dermed ble det ikke behov for å røre gearstanga noe særlig da hastighet gjennom svingene ofte var 30-40km/t, og vi nådde 70km/t før neste sving. Med andre ord: på svingete veier er dette en hysterisk morsom bil å kjøre! Pris: 55.000,-1999 Toyota Land Cruiser 90. 5-dørs 3.0td. 5-seter. Mørk grønn metallic med gråblå innredning. Enkel, grei og robust firehjulstrekker. Permanent firehjulsdrift med senterdiffsperre. 'Arktisk' spesifikasjon med doble batterier, to varmeapparater, og oppvarmede speil. Manuellt gear og ikke noe fancy dilldall. Sommer- og vinterhjul. Begge dekksett kun kjørt en sesong. Trekkvillig turbodiesel som er fin å trekke tilhenger med. km-stand: 308.000km Pris: 125.000,-
|
|
|
|