mai 06, 2024, 04:43:02 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 132 133 [134] 135 136 ... 138
3991  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hjelp til å spore historien til min 52 Split, Tønsberg ca 1990 på: januar 12, 2009, 12:21:49 pm
VW Dealeren i Sandefjord het Henry Øhre... ikke Breiland.

Tror det var 2 VAG forhandlere i Sandefjord på slutten av 70-tallet/begynnelsen av 80? Var det forskjell på Audi og VW?
3992  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Pedersens 54mod + 2 andre. på: januar 12, 2009, 12:16:36 pm
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=303001

Her er Islandgrønn 54/55 modell. Nyt synet!
3993  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Soltak oval på: januar 12, 2009, 11:56:39 am
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/45275.jpg

Tror skillet mellom kanvas og vinyl var 55/56. Mener jeg leste det for litt siden. Veit ikke om bilen i linken er original, men den ser grå/gråblå ut.
3994  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: HÅP-SPIKER ELLER DELER på: januar 12, 2009, 10:06:48 am
En jeg kjenner, kjøpte seg en liten gård med et skogholt. Der satte han 4-5 gamle skogsvrak for å la de gå tilbake til naturen på naturlig vis. De sto litt fra hverandre, så han kan se de på en liten rundtur i skogen. Og gjorde seg litt flid i å la det se ut som de hadde stått der lenge.

Et sånt objekt ser jo denne bobla ut til å være.
3995  Forum / 1302/1303 / Sv: Min 1971 1302 på: januar 12, 2009, 08:59:26 am
Hva er originalfargen på bilen din? Har maken men er i tvil om fargen er Poppy eller Clementin rød.

Egon

L30B Kasanrot?
Kasanrot blei levert på 72 modellen (som begynte august 71), mens 71 modellen blei levert med Iberischrot L31F. Glad
3996  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hjelp til å spore historien til min 52 Split, Tønsberg ca 1990 på: januar 11, 2009, 23:11:16 pm
Jespersen & Thon var VW forhandleren i Tønsberg, fram til en gang på 80 tallet ( husker de pleide å ha ei boble på taket, de lå i kanalkrysset, der Interiørland er), da gikk de konkurs. Breiland åpnet i Tønsberg en gang på 80 tallet, tror faktisk det var 2 forhandlere en liten stund. Og etter Breiland ble det Møller (hvis ikke Næss også var i Tbg, det var litt turbulent en stund). Møller tok nok J&T's telefonnr, for det nummeret var innarbeidet i markedet.

Fatterns boble, var demo hos Jespersen & Thon i 64, før han kjøpte den dagen før han giftet seg med muttern. Under et lite bilde, den trenger forskjermer, lakk, taktrekk og litt TLC. Broren min eier den nå, og målet er å ha den ferdig til gullbryllupet om 5 år (det bør gå...).
3997  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: "lotteri" ovalen på: januar 11, 2009, 21:44:25 pm
Det er vel bare vannbasert som er lovlig her i landet nå.
3998  Forum / Problemløseren / Sv: Ventilstyring på: januar 11, 2009, 21:27:17 pm
Da jeg overhalte Guzzi'n min, satte jeg inn k-liner, som er at man brosjer opp eksisterende ventilstyring og setter inn ny foring i den. Er det noen som har erfaring med k-liner?

Grunnen til at jeg valgte det, var prisen og at for hver gang man tar ut en styring, følger litt av alu'en i toppen med, og den nye styringa sitter litt slakkere. Vi hadde en Harry Danielsen med dette problemet på verkstedet, den nye styringa falt bare ned i hullet uten å feste seg. Heldigvis fantes det overdim styringer til HD.
3999  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hjelp til å spore historien til min 52 Split, Tønsberg ca 1990 på: januar 11, 2009, 21:16:22 pm
Via Kjell Roars kontaktperson har jeg fått vite at denne bilen kanskje stod nedpusset på et lite verksted eller låve nord for der hvor Unneberg holder til. I 1986-88 ? Ringer det en bjelle hos noen ?
OG,..... er det noen som kjenner til etterkomere av Hr. Breiland som drev VW-Audi i Tønsberg ?

Tror Breiland opprinnelig er fra Sandefjord, og hadde forretning i Sandefjord og etterhvert Larvik og Tønsberg.
Blei etterhvert kjøpt av Møller i Vestfold, mener butikken i Tønsberg gikk konk før Møller overtok.
4000  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hjelp til å spore historien til min 52 Split, Tønsberg ca 1990 på: januar 10, 2009, 20:08:50 pm
sorry ! ikke noe hjelp i meg der  Flau


Jobba ikke Carl Fredrik for Breiland på 80-tallet? Eller tar jeg feil?

Der tar du feil. Han jobba hos Ford Glad

Stemmer det. Kom på det i sta, og logget meg på nå for å rette det. Det begynner jo å bli noen år siden. Men det var en bekjent av meg som jobbet der, husker bare ikke hvem det var.
4001  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hjelp til å spore historien til min 52 Split, Tønsberg ca 1990 på: januar 10, 2009, 17:17:30 pm
sorry ! ikke noe hjelp i meg der  Flau


Jobba ikke Carl Fredrik for Breiland på 80-tallet? Eller tar jeg feil?
4002  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hjelp til å spore historien til min 52 Split, Tønsberg ca 1990 på: januar 10, 2009, 15:50:50 pm
Det var antageligvis denne som stod i salgshallen på Breiland (VW/Audi i Tønsberg) på midten av 80-tallet (86?), helt nedpusset i lengre tid. Noe mer historie veit jeg ikke.
4003  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Bensin filter på: januar 10, 2009, 10:43:52 am
Små, nette filtre kan du finne her, slå opp i katalogen på side 63.
      www.mc-artikler.no

                   Glad


Ligger i Waldemar Thranesgate 86 i Oslo.

Ellers trodde jeg det riktige var et "nettingbur/sil" rundt røra som stikker opp i tanken?
4004  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 69' Full Restaurering! på: januar 10, 2009, 10:34:29 am
På Posten.no kan du sjekke når og hvor varen er innlevert på posten, og om den har kommet fram, så lenge du har forsendelsenummeret. Avsender bør kunne gi deg det, ellers er han ikke profesjonell nok. Han har nemlig fått en kvittering. Bruker pakka for lang tid, kan du søke om å få refundert portoen. Er du plaget av at mange pakker tar lang tid, les av forsendelsesnummeret når du får den, og se hvor forsinkelsen ligger. Søker du mange nok ganger om refusjon, kanskje de gjør noe for seinere. Dessverre er det mange bedrifter som leverer inn pakker seint på ettermiddag/kveld, da blir de ikke registrert før dagen etter.

Dette er litt av mine erfaringer etter 17 år med butikk/delelager og etterlysning av pakker som ikke kommer når de skal. Som regel er det avsender det butter hos, men posten roter de og.
4005  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: formula vee med girkassen bak motoren.. på: januar 10, 2009, 00:02:13 am
En jeg kjenner, snudde diffen i sin ungdom for å lage en trike, men prosjektet kom aldri så mye lenger. Noen år etterpå havarerte kassa i bobla han hadde, så han fant denne kassa liggende sammen med annet skrot han hadde tatt vare på, og tenkte ikke på modifiseringen som var gjort. Men han husket det da han hadde kjørt noen meter (feil vei)...  Osteaktig
4006  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: "lotteri" ovalen på: januar 09, 2009, 21:34:10 pm
Klarer ikke Glasurit å blande originalfargene til VW her hjemme lengre?
4007  Forum / Snikk-snakk / Sv: Litt mimring fra ungdommens dager på: januar 09, 2009, 21:29:08 pm
Onkel hadde en sånn Blitz, noe jeg virkelig husker er da fattern bråbremset, og passasjersetet vippet forover så jeg slo hue i dashbordet. Et vondt minne  Gråter fra mine barneår. Blitzen blei solgt da jeg var 5.
4008  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ny Guinnes rekord med motorbytte boble på: januar 09, 2009, 20:19:42 pm
Mener jeg engang så en bildeserie, evt. video, av Kjell og Knut som satte ny rekord, med litt over 2 minutter.

Kjell Reinli var en av ildskjelene i VWACM, og også formann. Vi som møtte han husker hans engasjement, og hvor lett han var å bli kjent med. Han døde dessverre i en tragisk bilulykke sammen med den ene datteren rett etter OL i 94.
4009  Forum / Problemløseren / Sv: Forgasser problem. blid dauer ofte når jeg bremser på: januar 09, 2009, 20:10:46 pm
Et lite skudd i blinde,sikkert, men sjekk at de to bakre eksosrøra har rett lengde inn i potta. Det hjalp mot noe lignende + dårlig tomgang (som skyltes forgasserising) på min. Røra var dytta for langt inn.

Ellers kan det f.eks. være feil flotør-stand, og mye annet.
4010  Forum / Snikk-snakk / Sv: Er vi EGENTLIG unike i VW miljoet? på: januar 09, 2009, 18:35:32 pm
Jeg tror JHU beviser i sitt innlegg her at det ofte er flere sider på samma saken.
Vi er nok ikke så alt for unike i verden men som Paasan og Kjell Roar sier så er vi ganske åpne med hverandre.
Er man ny og uvitende så er det lov det så lenge man oppfører seg normalt.

Jeg var sist sommer på midt første treff i Mercedes klubben og det som slo meg var forskjellene fra VW treff til Merce treffet.
Her var det ikke snakk om hva en hadde gjort med motoren sin eller hvilken tjeneste bilen hadde gjort som ny, ei heller så veldig mye snakk om antall eiere eller antall kjørte km.
Mest var det snakk om hvor mye av den orginale bilen som var blitt byttet slik at den skulle bli så fin som idag. Gjerne mye finere enn da den var ny også.
Det var heller ingen som kom med prosjektet sitt på henger for de fleste hadde ikke prosjekter selv lengre men satte dem bort til andre.
Ikke var det hamburgere heller, det var istede en fin festmiddag på det fine hotellet.
Dette i seg selv er da helt greit det men jeg tror nok vi i VW miljøet slår de fleste andre miljøer når det kommer til folkelighet, vi kjører jo tross alt folkevogn...

Det var bl.a. stjernegrisklubben som blei nevnt (av utenforstående) som sterk kontrast til VWklubben....
Der nyttet det ikke med en gammel 200. Her går vi (bortimot) bananas for en enkel spareboble! Fordi den er litt annerledes.
4011  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Sv: ghia Type 34 ønskes... på: januar 09, 2009, 16:15:04 pm
 Gråter

Står rett over fjorden, det har den gjort for lenge.
4012  Forum / Snikk-snakk / Sv: Er vi EGENTLIG unike i VW miljoet? på: januar 09, 2009, 09:36:15 am
Jeg har ihvertfall fått høre noen punkter som gjør oss mindre typiske enn mange andre "merkesklubber" ( dette etter en samling med VVWK hvor utenforstående var tilstede), det er at de fleste med gammel VW har allsidige (motor)interesser, lite statusjag (de fleste bilene våre er tross alt ikke så mye verdt, og relativt få modeller å velge i), og mye trivelig selskap! Og stor takhøyde (også for de som senker taket).
Og det er en bil som fortsatt tiltrekker seg ungdom, altså rekruttering, det sliter nok andre miljøer mer med.
Om vi er  unike av den grunn veit jeg ikke.

Jeg får si vi (altså vi på forumet) er en rimelig bra blanding med VW -interesserte mennesker, med forskjellige syn og visjoner med bilen(e) vår(e).
4013  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Slange i 145/65-dekk på: januar 08, 2009, 14:05:12 pm
Det er ihvertfall mulig med mc-slange i denne dimm'en, men er usikker på ventilen, om den går overens. Tror egentlig den gjør det, på mc er det en mutter du må skru til på hver side av felgen.
4014  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: blinklys ! på: januar 08, 2009, 13:43:33 pm
På 70-tallet var det forbudt (tror jeg) med retningsvisere, og mange biler blei modifisert. Mange med kun blinklys der de gamle pilene var. Tror nok at pilene må ut og vekk for å sette på de "nye" blinklysene.
4015  Forum / Snikk-snakk / Sv: Reglar for bruk av prøveskilt/krav til køyretøyet på: januar 08, 2009, 11:56:28 am
Du har lov til å leie prøveskilt for å kjøre inn f.eks. bremser, går under prøvekjøring i lovteksten.
4016  Forum / Snikk-snakk / Sv: Reglar for bruk av prøveskilt/krav til køyretøyet på: januar 08, 2009, 10:47:37 am
Bil på prøveskilt skal være minst i forsvarlig stand, mens en registrert bil skal være i forskriftsmessig stand. Forskjellen er definert i kjøretøyforskriftene.

Denne er riktig. Er faktisk meget sikker. Glad
4017  Forum / Snikk-snakk / Sv: Vis meg bilde av ei boble med samme stuk som denne: på: januar 08, 2009, 10:25:57 am
I rally hadde visstnok Notch'en bedre vektfordeling enn TL'en (mulig den var lettere også).

Ellers et bilde av en annen TTS ( Munch Mammuth 1300 TTS med fuel injection, fra 70-tallet). Og det er NSU motor!
4018  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Pedersens 54mod + 2 andre. på: januar 08, 2009, 10:17:40 am
Hei! Jeg hadde en Islandgrønn 54 en gang, som prosjekt. Byttet den bort til en kompis mot arbeid på min 55/56 oval. Den bilen blei lakkert opp i Islandgrønn og med kremgule sidefelt. Solgt til Tønsberg, men videresolgt etter det. Det er en skikkelig tidstypisk farge, din farge er nok ganske blass etter 55 år.
4019  Forum / Type 1 1958-1967 / Sv: 57/58 boble på: januar 08, 2009, 10:01:27 am
Tror bare de store Narvesen-utsalgene kan ha det, men ville nok spurt om de kan skaffe, ja. Ellers er det vel nr 1 januar 2009 som er ute nå.
4020  Forum / Snikk-snakk / Sv: DU har fått et tips og går inn i en mørk låve...... hva slags lommelykt har du? på: januar 07, 2009, 13:16:02 pm
Vel, har en Panasonic drill, og til batteriet ( 12V 3Ah) på denne har jeg kjøpt en Panasonic lampe. Men du skal ha stor lomme.....

Eller er det Led hodelykt som gjelder for meg. Batteriene holder såpass lenge at jeg ikke har oppladbar hodelykt. Det blir bare tyngre og mer omstendelig. Og om noen få år er batteriet ferdig. Du får LED i alle slags lykter nå for tida. Jeg har en Petzl hodelykt og et par andre jeg ikke husker navnet på. Tror jeg kunne bruke lykta i 3-4 dager før jeg bør bytte batterier.
Sider: 1 ... 132 133 [134] 135 136 ... 138
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!