mai 07, 2024, 06:09:32 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prosjekt 57  (Lest 17882 ganger)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #30 på: oktober 11, 2008, 21:58:20 pm »

Lakk = DIY - Do It Yourself Gliser

Alt du treng er rett maling, så går resten av seg sjøl ;-)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
MrOvaLove
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: trondheim



Vis profil
« Svar #31 på: oktober 11, 2008, 22:18:15 pm »

Tar gjerne i mot tips fra  folk som har gjort det. Vet det finnes tråder i dette forumet og på thesamba der folk har pusset opp ratt selv. Får søke, lese og så gjøre...

 Glad
Loggført

56 T1
58 T1
62 T1
64 Tempo corvette
69 Tempo corvette
82 Tempo corvette
79 Crescent trehjuling
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #32 på: oktober 11, 2008, 22:20:37 pm »

Her kan du jo se litt: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,3563.0.html
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #33 på: oktober 12, 2008, 16:36:54 pm »

Hvorfor må det på død og liv senkes når bilen er kjempefin som den er  Hæ
Loggført
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #34 på: oktober 12, 2008, 16:40:26 pm »

Hvorfor må det på død og liv senkes når bilen er kjempefin som den er  Hæ

Fordi det er hans egen bil, og den bestemmer man selv over.
Loggført
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #35 på: oktober 12, 2008, 19:19:55 pm »

Hvorfor må det på død og liv senkes når bilen er kjempefin som den er  Hæ

Fordi det er hans egen bil, og den bestemmer man selv over.
Så klart han bestemmer selv ! Men lenger oppi tråden var han ikke sikker ! Synes senket bil er fint også jeg ,men morro også når noen velger å beholde høyden !  Glad
Loggført
MrOvaLove
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: trondheim



Vis profil
« Svar #36 på: oktober 12, 2008, 19:31:53 pm »

Ikke mess bort tråden min nå, gutter...  Sint

Jeg har alltid ønsket meg senket oval, og sjansen for at denne påmonteres puma etter hvert, er overhengende. Rekker tunge

Men det blir nok ikke med  det første...
Loggført

56 T1
58 T1
62 T1
64 Tempo corvette
69 Tempo corvette
82 Tempo corvette
79 Crescent trehjuling
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #37 på: oktober 12, 2008, 20:52:00 pm »

Ikke mess bort tråden min nå, gutter...  Sint

Jeg har alltid ønsket meg senket oval, og sjansen for at denne påmonteres puma etter hvert, er overhengende. Rekker tunge

Men det blir nok ikke med  det første...
Sorry men skal ikke messe den bort ! Jeg restaurerer en 54 og er ikke sikker på om jeg skal ta den litt ned foran ! Men jeg synes det er artig å få innspill av andre om hva dem tenker og mener ! Fin bil du har foressten ! Artig å følge med på tråden din Glad
Loggført
MrOvaLove
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: trondheim



Vis profil
« Svar #38 på: oktober 12, 2008, 21:22:14 pm »

Takk for det!
Vel, jeg tenker sånn at jeg ønsker mest mulig originalitet, men samtidig skal det se fint ut. Dørtrekkene mine er fra en 59, men de passer jo bilen flott! Så dersom jeg ikke kommer over fine, originale 57- trekk, så beholder jeg de jeg nå har. Bilen TAR SEG BEDRE UT, synes jeg, når nesa kommer litt ned. Senking er uansett ikke irreversibelt, dermed "ødelegges" bilen ikke for alltid. Rimmed and slammed er nesten nok, men morsomt med litt extras, også...
Lykke til med overhaling! Har du en prosjekttråd??

Må lete...  Osteaktig
Loggført

56 T1
58 T1
62 T1
64 Tempo corvette
69 Tempo corvette
82 Tempo corvette
79 Crescent trehjuling
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #39 på: oktober 12, 2008, 21:34:17 pm »

2 linjer under deg på prosjektgarasjen akkurat nå Gliser
Loggført
MrOvaLove
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: trondheim



Vis profil
« Svar #40 på: oktober 19, 2008, 13:14:32 pm »

Her har originalmotor kommet i hus. Denne ble også hentet fra høylandet, har 120k på klokka, og starter og går. Det skal vel gamle boblemotorer gjøre...?
Tenker å vaske grundig og lakke deler som trenger lakk. Mest mulig skal beholdes originalt, men samtidig skal det se pent ut.



* Bilde 001 (Medium).jpg (96.36 KB, 800x600 - vist 293 ganger.)

* Bilde 002 (Medium).jpg (85.07 KB, 600x800 - vist 312 ganger.)
Loggført

56 T1
58 T1
62 T1
64 Tempo corvette
69 Tempo corvette
82 Tempo corvette
79 Crescent trehjuling
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #41 på: oktober 19, 2008, 17:12:56 pm »

Nice Gliser
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #42 på: oktober 20, 2008, 07:07:10 am »

Ikke noe problem å lakkere rattet. Jeg gjorde dette selv på RestoRod'en.

Utgangspunktet:


Pusset forsiktig over rattet for å fjerne ujevnheter og småskader.
Vår obs når du pusser, fort gjort å pusse for mye. Bruk fint papir...

Jeg gikk så over med litt sprøytesparkel for å få bort småtjafset som jeg ikke greide å pusse bort.
Så var det ett par strøk med rustrød grunning, og avsluttet med matt klarlakk.

Resultatet:

Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
MrOvaLove
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: trondheim



Vis profil
« Svar #43 på: oktober 20, 2008, 20:35:10 pm »

Oi! Dette så jo kjempebra ut!
Takk for tips!

ove
Loggført

56 T1
58 T1
62 T1
64 Tempo corvette
69 Tempo corvette
82 Tempo corvette
79 Crescent trehjuling
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #44 på: oktober 21, 2008, 16:24:47 pm »

Kjekt å ha orginalmotoren på plass!

Er det ein 36hester?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
MrOvaLove
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: trondheim



Vis profil
« Svar #45 på: oktober 21, 2008, 16:27:01 pm »

Tja.. går jo ut fra at det er 36 elleville hester et sted inni der...
Kan det være noe annet når det er en original 1200 59-modell?

Loggført

56 T1
58 T1
62 T1
64 Tempo corvette
69 Tempo corvette
82 Tempo corvette
79 Crescent trehjuling
v14127
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted: Høylandet



Vis profil
« Svar #46 på: november 30, 2008, 18:43:28 pm »

Her "landa" restene Osteaktig

Sjekk link http://www.vwnorge.no/index.php?PHPSESSID=8f6ac40b6ff5fc0e0578fbf8f3c06747&topic=10006.0

PS! Du har mail.
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #47 på: november 30, 2008, 19:01:48 pm »

Tja.. går jo ut fra at det er 36 elleville hester et sted inni der...
Kan det være noe annet når det er en original 1200 59-modell?

Om motoren er orginal er det en 30hk.
Loggført
marbel
Seniormedlem
****
Innlegg: 371
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #48 på: november 30, 2008, 19:50:48 pm »

Jeg personlig synes det patineterte rattet er helt konge..unødvendig å lakke alt mulig..litt spor etter historie gir en bil litt karakter og sjel Blunker
Loggført

57mod Type1 HVK Rallye
63mod Karmann Ghia Coupe
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #49 på: november 30, 2008, 21:41:36 pm »

Men rattet er jo fra en helt annen bil, så den blir
vel ikke så mye 'sjel' i det.
Loggført

marbel
Seniormedlem
****
Innlegg: 371
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #50 på: november 30, 2008, 21:44:10 pm »

Mer enn et nylakkert ett...men det er opp til hver enkelt..fint blir det iallefall!
Loggført

57mod Type1 HVK Rallye
63mod Karmann Ghia Coupe
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #51 på: november 30, 2008, 21:47:32 pm »

Lakken på bilen er jo ganske ny. (Ikke orginal)
Da blir det jo veldig feil å sette inn et mosegrodd ratt
med sprekker for å fullføre 'i'-en. (Prikken over i'en)
Loggført

v14127
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted: Høylandet



Vis profil
« Svar #52 på: november 30, 2008, 22:04:41 pm »

Skjærp dere!

Gode råd er greit det, men la nå bileier få "tenke sjæl"?

Eksempel:
Hvor mange 57 modeller kjører rundt nå i dag med orig. lakk?
Hvor mange med orig. dekk?
OSV
OSV
Tar dere metaforen?
Loggført
marbel
Seniormedlem
****
Innlegg: 371
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #53 på: november 30, 2008, 22:08:35 pm »

Fair enuff!Eiers bil og eiers smak Glad
Loggført

57mod Type1 HVK Rallye
63mod Karmann Ghia Coupe
MrOvaLove
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: trondheim



Vis profil
« Svar #54 på: august 30, 2009, 16:24:45 pm »

Kastet ut de gamle blå 64-mod.setene og monterte de fra 59`ern nylig! Det ble meget pent... Synes ikke det gjør noe om setene er revnet i hjørnene... Skaien er hel på begge setene, og nå er interiøret komplett, dørsider, ratt og rattstamme og seter, alt fra samme donorbil.


* IMG_1490 (Medium).jpg (78.44 KB, 600x800 - vist 325 ganger.)

* IMG_1491 (Medium).jpg (81.46 KB, 800x600 - vist 334 ganger.)
Loggført

56 T1
58 T1
62 T1
64 Tempo corvette
69 Tempo corvette
82 Tempo corvette
79 Crescent trehjuling
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #55 på: august 30, 2009, 16:31:47 pm »

Ser pent ut!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
MrOvaLove
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: trondheim



Vis profil
« Svar #56 på: august 30, 2009, 16:47:25 pm »

Takk!  Glad
Loggført

56 T1
58 T1
62 T1
64 Tempo corvette
69 Tempo corvette
82 Tempo corvette
79 Crescent trehjuling
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #57 på: august 30, 2009, 18:23:47 pm »

Hyggelig å endelig se en 57 med originale varmepotter :-)

Som regel er disse byttet ut med de senere mer klumpete.
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!