mai 06, 2024, 10:18:07 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motoren til SCC bussen!  (Lest 11445 ganger)
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #30 på: mars 20, 2010, 19:30:49 pm »

Blir spennende å se hvordan motoren din blir Øyvind!

Hvis motorplanene fortsatt de samme som i første post, så er det en ganske tilsvarende Ole Brumm-motor jeg også håper på, men min 2110 blir med hyllevare-kam, JMR-topper og 40mm gassere (og full flow, oljesump, python).

Nå er det ikke akkurat noen baneracere vi får, men det kunne vært gøy med en liten 2110 vs 2110-konkurranse på SCC. SCC-bussen ville definitivt kledd det USB-klistremerket Glad
Loggført

1969 Militær-buss
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #31 på: april 26, 2010, 12:50:10 pm »

Her går oppdateringene i rykk og napp  Gliser

Motoren sitter nå i bussen og blir klargjort for oppstart.
Det som gjenstår er å legge opp oljefilter/kjøling og litt elektrisk. Bygger nå om til vekselstrøm.

Motorfestet bak måtte bygges om litt siden uttaket fra oljepumpen gikk rett i det ene festet til blokka. Glemte selvsagt å ta bilde av dette... men synes så vidt på det ene under her.

Ellers er det ikke så mye hokus-pokus, 48 Dellorto DRLA, Flamethrower fordeler og coil, CSP Python grenrør, CSP varmepotter.
Earl`s AN koblinger i svart og stålomspunnede slager.


* DSC02924_web.jpg (158.62 KB, 800x536 - vist 390 ganger.)

* DSC02925_web.jpg (184.96 KB, 800x536 - vist 413 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #32 på: april 26, 2010, 13:21:48 pm »


Nå er det ikke akkurat noen baneracere vi får, men det kunne vært gøy med en liten 2110 vs 2110-konkurranse på SCC. SCC-bussen ville definitivt kledd det USB-klistremerket Glad
[/quote]
Synes jeg aner en liten utfordring her jeg Osteaktig Flere som blir invitert på stripedans Osteaktig
Blir moro på Scc
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #33 på: april 26, 2010, 13:24:30 pm »

Kul motor! Fargen er brun og eksosen er python!
Lurer på hvor fort den går Kult
Loggført

Speed is no substitute for direction
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #34 på: april 26, 2010, 22:24:27 pm »

Feel free til å kommentere hva som er gjort Erik, og hvorfor hvis du føler for det)

Ikke mye å legge til. Motoreffekt og karakter blir bestemt av JPM's, og CSP's produkter. Og må sies være en motsetning til det som normalt blir snekret sammen. Få som tenker på kjørbarhet..   Osteaktig

Delene i denne motoren var veldig bra. Trengte lite eller ingen korrigeringer, Kun finpuss av lager/oljekanaler. Og klarering råder og kam.
Blir et spennende konsept med lavt fjærtrykk, alu.støtstenger og kun (Porsche) swivel-feet ventiljusterskruer mot ventilene, Ingen lashcaps. Blir litt som i budget dagene på 90 tallet  Gliser

Gleder meg til bremsetall på hvilke turtall. Om du finner ut at du vil lenger opp i registeret ville jeg gått for et sett H-beams. Mye stål i de Scat rådene.. skriker egentlig etter å få litt tvangsforing  Sjokkert
Loggført

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #35 på: april 28, 2010, 21:53:01 pm »

Gleder meg til bremsetall jeg også Glad Forhåpentligvis blir det et en tur på rullene i Finland!

Har fått på plass det meste av oljesystemet. Mangler bare å feste termostat og feste slangene noen steder.


* DSC02929_web.jpg (157.49 KB. 800x536 - vist 312 ganger.)


Oljekjøleren har jeg plassert under gulvet til lasterommet. Hadde ønsket meg at den skulle stå 90grader vridd i forhold til slik den står nå, for å få bedre luftstrøm rundt ribbene, men det gikk ikke uten veldig mye knot. Det får bli en annen gang hvis kjølingen ikke er god nok. Noe jeg tror den ikke er Blunker


* DSC02931_web.jpg (130.09 KB. 800x536 - vist 345 ganger.)

Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #36 på: mai 02, 2010, 20:33:04 pm »

Oppstart i dag! Fyra med en gang og kammen ble innkjørt etter alle kunstens regler i 20min.
Virker frisk og fin  Gliser

Gleder meg til å få prøvd den!
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #37 på: mai 02, 2010, 21:13:24 pm »

Så bra det blir, Er litt missunelig på den motoren, Dritt motoren min skulle sett sånn ut, men den går i hvertfall. (Bli bedre neste år)

Ses vi på Kafruto med bussene våres på Onsdag da eller?
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #38 på: mai 02, 2010, 21:46:07 pm »

Stilig Berger.
Gleder meg til å høre lyden og se noen tall.

Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #39 på: mai 05, 2010, 22:46:28 pm »

Takk for titten Berger. Er temmelig misunerlig på motoren din ;-)
Loggført
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #40 på: mai 05, 2010, 22:54:53 pm »

Enig med Eivind, Synes den motoren skulle vært skrudd rett over i min buss
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #41 på: mai 05, 2010, 23:05:56 pm »

Flott å se bilen på veien med ny motor. Litt justering så blir det rett grymt.
Takker for titten.

@Lars, det er bare å starte å snekre Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #42 på: mai 06, 2010, 06:19:49 am »

Takk takk Glad Gøy å endelig få kjørt litt med den. Trenger litt justering av forgassere ja, men det er godt drag i den og veldig fin å kjøre.
Til uka blir det noen langturer tenker jeg. Må få noen timer på den før det bærer avsted til Finland  Osteaktig

Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #43 på: juni 09, 2010, 20:28:14 pm »

Her er bremsepapiret fra Dyno Day i Finland


* 002.jpg (51.86 KB. 582x800 - vist 360 ganger.)


Og timeslippen fra turen på stripa  Gliser


* 001.jpg (49.36 KB. 582x800 - vist 293 ganger.)

Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #44 på: juni 10, 2010, 08:17:22 am »

Ai aiai,,så kult,, enda en " zero to hero in under 18 seconds" bay  Gliser Gliser Gliser
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #45 på: juni 10, 2010, 08:29:22 am »

Tøft. Kult å se litt papirer. Flott tid på stripa. Hørtes ut som en fin motor når du dro avgårde i går
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #46 på: juni 10, 2010, 08:45:38 am »

Takk, takk Glad
Godt fornøyd med motoren. Går bare bedre og bedre for hver dag!


* DSC03139.jpg (168.23 KB, 800x536 - vist 264 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Kenth
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 505
Bosted: horten



Vis profil
« Svar #47 på: juni 10, 2010, 13:36:56 pm »

Jeg vil også ha en sånn.... Kansje til vintern  Sjokkert
Loggført

68 T2 early bay
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #48 på: juni 10, 2010, 13:40:31 pm »

Med 2,5 sec på 60 foten vil du nok klare å pusse endel på ET'n din.
Når det gjelder hestene så må du huske at klistremerke trim funker bare på veien (ikke på dyno).
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!