mai 02, 2024, 13:54:12 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Forum / Problemløseren / Sv: Skifte børster på en 6V 1968 på: mai 06, 2020, 22:58:12 pm
Hei.

Har nu fått skiftet begge børster, og nytt laderele... fortsatt ingen lading på dette 6V-vidunderet...

Hjelp! Er da dynnamoen kaputt?
2  Forum / Problemløseren / Skifte børster på en 6V 1968 på: april 27, 2020, 20:34:16 pm
Hei. Jeg er ingen mekaniker. Men å skifte børste skulle jeg mene å kunne klare. Har kun klart å skifte den ene (øverste) men klarer ikke å se noen enkel måte å den underste skiftet. Må hele sulamitten av en dynamo ut? Kan noen vise meg noen easy way to fix it?

Et spm til. Min lader ikke. Jeg har skiftet en børste og laderele.. men må den siste børste. Også være byttet for at den i det hele tatt skal lade?
3  Forum / Problemløseren / Venstre bak hang før og henger på etter skifte av sko og syl. 1968 vw1200 på: april 26, 2020, 16:36:30 pm
Heisann. Jeg hadde mangel på at bremser hang på venstre bakhjul. Jeg har nu byttet sylinder og sko på begge sider bak, men etter en stund så hang samme venstre bremse på igjen... ble godt og varmt.. hva kan være galt.. mener jeg har etter alle kunstens regler (og bilder) montert alt riktig.. vi luftet også veldig godt.... noen har tidligere snakket om at det skal være en viss slakk i trykket til hovedsylinder... men hvordan får jeg dette perf? Og kan det være det dersom det bare er venstre bak som henger på? Tar i mot alle tips med stor takk... har også justert/stilt justeringen godt så de ikke hang når jeg hadde satt at på efter utskiftet...
4  Forum / Problemløseren / Sv: Skjelving i ratt (vw1200 1968) på: april 26, 2020, 16:26:29 pm
Tusen takk. Da har jeg en sjekkliste å gå etter..
5  Forum / Problemløseren / Skjelving i ratt (vw1200 1968) på: april 25, 2020, 23:12:57 pm
Heisann. Jeg har en 1968mod 1200. Av og til humpete veg/ av fartshumpler, så opplever eg en skjelving på rattet. Er den noen som kan si meg hva dette mest sannsynlig skyldes..? Er det stabilisatorstag.? Nettopp EUok. Men er ikke et veldig ofte intreffende problem. Men vil gjerne utbedre. Til info så er bilen kliss orginal og ikke forskrudd... org dim på alt. Og ganske nye dekk.
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!