mai 03, 2024, 01:14:14 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3 ... 6
1  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 181 kubelvagen på: mai 22, 2011, 02:56:43 am
Vet ikke noe om hva Thingene pleier å ligge på, men er ikke 55k litt drøyt...?
Samtidig hehe, den frister!  Gliser
2  Forum / Problemløseren / Sv: Mangel ved EU på: mai 21, 2011, 07:09:34 am
Er vel mekaniker som skal ha 2er feil her,ikke bil.

 Gliser  Gliser  Gliser
3  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Solgt! : ) 1973 Bay med 2.0L T4 78-79 i daglig drift selges på: mai 17, 2011, 23:11:00 pm
Bilen er nå solgt til et menneske med stort hjerte, og jeg overlater helt til den nye eieren å velge om vedkommende selv vil presentere seg på forumet eller ei.
Men det ville iallefall ikke forundre meg.  Gliser  Blunker
4  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1973 Bay med 2.0L T4 78-79 i daglig drift selges på: mai 17, 2011, 23:09:19 pm
har foringen din liggende geir!

Kommer og henter den i løpet av uka (helgen om det passer?) slik at den kan følge bilen til ny eier.  Glad
5  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1973 Bay med 2.0L T4 78-79 i daglig drift selges på: mai 16, 2011, 01:24:08 am
Beklager at bilder ikke har kommet som lovet! Ble plutselig litt mer jobb enn ventet denne helgen, og hjemme kun raskt for å sove.
I morgen er det en ny dag!  Blunker
6  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1973 Bay med 2.0L T4 78-79 i daglig drift selges på: mai 14, 2011, 23:13:59 pm
Geeeeiirr!!  Gråter  Gråter

Jammen Rikard, jeg skal jo ha meg boble!!  Gliser  Gliser
7  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1973 Bay med 2.0L T4 78-79 i daglig drift selges på: mai 14, 2011, 07:10:04 am
Da kan jo jeg være først ute med å spørre, har du flere bilder?

Dessverre, men skal ta en fotosession i morgen ettermiddag, og legger ut umiddelbart etterpå.  Glad
8  Bruktbørsen / Biler selges / Solgt! : ) 1973 Bay med 2.0L T4 78-79 i daglig drift selges på: mai 14, 2011, 06:22:39 am
Opplever at jeg dessverre ikke makter å vedlikeholde bilen så godt som jeg burde, og ønsker meg i tillegg boble. Om byttehandel skal være aktuelt, bør det fortrinnsvis handle om en med liggende lykter eller en 1302. 1303 kan også være aktuelt. Bobla må evt være EU ok, i daglig drift og jeg kan evt betale mellomlegg oppover.

Om Bay`n:

Bremser:
Alt av bremser foran er nytt nå i vinter. Nye originale VW kaliptere, klosser, skiver, myke og harde slanger.
Bak er det skiftet pumper, har klosser og nye bakplater liggende. Grunnen til at ikke resten bak er skiftet er simpelthen at vi ikke klarte å løsne sentermutteren (den som holder drivakselen på plass) samt at de bremseklossene jeg kjøpte manglet armene til håndbremsvaieren. Disse er bestilt og betalt fra Unneberg sammen med nye sentermuttere (kronmuttere) og vil naturligvis følge bilen så snart delene er mottatt. Bakbremsene fungerer greit som de gjør nå også.

Motor:
Lettstartet. Nytt batteri. Nye varmepotter fra Heritage montert nå i vinter. Samtidig montert NOS lyddemper og motoren har fått en rekke nye pakninger, bla a samtlige nye foringer til støtstagrør, nye toppdekselpakninger og ny pakning til peilepinnen. Motoren har også fått montert komplett elektronisk tenningsanlegg fra CU motor og helt ny elektronisk coil.
Motoren har en elektrisk bensinpumpe, og jeg mistenker denne for å være utsatt for en kortslutning etter en episode tidligere i år hvor jeg oppdaget en bensindam under bilen og bilen dessuten var tom for strøm. Etter dette (samt et oljeskift) har jeg koblet ut bensinpumpen ved hver parkering, og alt har fungert glimrende.
Det har enkelte ganger hendt den siste tiden at motoren har fusket litt, rett og slett dødt i perioder på 1-2 sekunder før den har tent igjen. Aner ikke hva dette kommer av, men om jeg bodde langt unna, ville jeg iallefall hatt en følgebil på vei hjem!   Blunker

Girkasse:
Er tidvis litt trøblete å få i gir, tror dette handler om foringen. Har denne liggende, men har dessverre verken infrastruktur eller kompetanse til å ta motoren ut og få denne på plass. Bilen holder seg alltid i gir, hopper altså ikke ut av gir.

Generelt: Alt elektrisk fungerer glimrende, bortsett fra hornet som forsvant nå nylig.
Tror kanskje jeg fylte for mye luft sist jeg fylte opp spyletanken, for noen timer etterpå oppdaget jeg at spylevæsken hadde lekket ut på bakken. Har ikke sett mer på dette.

Samtlige dørlåser fungerer med original-nøkkel, bortsett fra lås til passasjerdør foran som dessverre ble ødelagt ved et innbruddsforsøk bare for noen dager siden.

Dette er definitivt ingen strøken bil, det finnes rust, men slettes ikke ille. Jeg er ingen ekspert på rust, men alle gulver er hele, dører er hele, og jeg tror ikke noe av rusten som finnes er definert som "farlig." Stygg i lakken, hel og grei i interiøret bortsett fra enkelte rifter i setetrekkene. Gode sommerdekk!  Gliser

Oppretter denne tråden nå først og fremst for å lufte interessen, og synes uansett at potensielle kjøpere bør ta en grundig kikk på bilen slik at de vet hva det handler om. Iom at bilen ikke er senket - er det iallefall greit å legge seg under for å få en god kikk på den der.  Blunker
Skal likevel sørge for å få tatt noen bedre bilder i løpet av de nærmeste dagene.

Bilen er übercool, registrert, fungerende, årsavgift er naturligvis betalt og bilen kan sees og prøves i Drammen.
Jeg er mottakelig for bud på 15 000 og oppover, og mener selv dette er rimelig.  Glad

Iom at jeg jobber og sover på odde tider, er jeg tilgjengelig/ utilgjengelig på de merkeligste tider. Ber derfor om henvendelser/ bud via tråd, PM eller mail.
[attachment=1]

Bilen kan om ønskelig vises frem på Maxisenteret i Drammen søndag etter kl 18 eller på mandag.
Kan selvsagt sees til andre tider også, men dette er den første åpningen jeg har.  Blunker
9  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Vurderer WBX i T2 på: mai 06, 2011, 23:57:12 pm
Beklager at jeg låner tråden din litt, men betyr dette at GW WBX motoren er rimelig "bolt on" i hvertfall i henhold til girkasse og clutch - dersom det sitter en 2.0 CJ T4 (som i min) i utgangspunktet?  Glad
10  Forum / Snikk-snakk / Sv: Vis oss din Ambulanse buss!!! på: april 30, 2011, 23:14:07 pm
59 mod. Var min svartrussbuss i 86. Finaskiltet satt ikke på taket selv om det ser sånn ut...
Brukte den frem til 92 og parkerte den så på et tørt sted. Begynner å krible litt etter å ta fatt på den nå Glad

Utrolig kult at du har tatt vare på russebilen din fra 86, og enda coolere at du går med tanker om å sette den i stand!  Gliser
11  Forum / Problemløseren / Sv: Ny "U"-kanal til overgang kalesje/karosseri på 71' cab på: april 17, 2011, 20:41:38 pm
Forstår egentlig ikke helt hva du søker, men nå skal det være sagt at jeg overhodet ikke vet noe om Cab`n bortsett fra at de er superlekre!  Gliser

Men kanskje finner du delen du søker her?

http://www.vwheritage.com/vw_parts_Cabrio-Hoods_act_page.render_pageID_564_lang_EN_country_GB.htm

12  Forum / Problemløseren / Sv: Det fosset bensin ut av min T4, lakk som en sil. på: april 17, 2011, 12:00:17 pm
Før jeg koblet til sikkerhetsreleet, var bensinpumpen koblet med pluss til coil, samt til jord.
Det er også slik det er koblet nå igjen.

Releet, som nå er frakoblet, var koblet med ledning både til pluss og minus på coil, samt en ledning til jord og naturligvis en ledning til bensinpumpe.

Det skal også sies at releet som JChE er inne på sto montert slik at ledningene sto sidelengs ut av releet.
13  Forum / Problemløseren / Sv: Det fosset bensin ut av min T4, lakk som en sil. på: april 16, 2011, 21:38:24 pm
kjør strømmen til bensinpumpa om tennings låsen ! da stopper pumpa når du stenger av tenninga, og vaktmester'n smiler neste gang han ser deg  Blunker

Bensinpumpen min får strøm via plussen på coil, og her skal det vel i utgangspunktet ikke være strøm når tenningen er av?
Kan være det er en kortslutning eller noe slikt, skal måle i morgen for å være på den sikre siden.  Glad
14  Forum / Problemløseren / Sv: Det fosset bensin ut av min T4, lakk som en sil. på: april 16, 2011, 19:59:04 pm
Tenkte jeg skulle flytte den noen hundre meter, slik at den ikke skitnet til nabolaget mer enn nødvendig mens jeg fikk ordnet saken, eller iallefall stoppet lekkasjen inntil påvente av at jeg forsto hva som egentlig var problemet. Ble litt overrasket da den var praktisk talt tom for strøm, iom at dette er en daily driver jeg senest hadde benyttet 16 - 17 timer tidligere og jeg ikke har hatt noe problem med lading eller strøm tidligere.

 Sjokkert Det fosset bensin ut av bilen din, og du prøvde å fyre opp motoren for å flytte bilen noen hundre meter? Du har større baller enn meg  Glad


Hehe, innser at det kunne endt med forferdelse.  Øyerulling
Men vi har en særdeles pliktoppfyllende vaktmester, og jeg fikk nærmest panikk!  Gliser
15  Forum / Problemløseren / Det fosset bensin ut av min T4, lakk som en sil. på: april 16, 2011, 17:34:48 pm
Ble i går gjort oppmerksom på av vaktmesteren her i nabolaget at min godeste T2 sto der og gjorde asfalten stygg.
(Ikke videre populært i strøket her...  Øyerulling )

Både lukt, farge og konsistens tilsa at dette handlet om en herlig blanding av olje og bensin. Litt svart, men klar bensinduft og svært tyntflytende.
Tenkte jeg skulle flytte den noen hundre meter, slik at den ikke skitnet til nabolaget mer enn nødvendig mens jeg fikk ordnet saken, eller iallefall stoppet lekkasjen inntil påvente av at jeg forsto hva som egentlig var problemet. Ble litt overrasket da den var praktisk talt tom for strøm, iom at dette er en daily driver jeg senest hadde benyttet 16 - 17 timer tidligere og jeg ikke har hatt noe problem med lading eller strøm tidligere.

Da slo det meg at jeg har en elektrisk bensinpumpe, samt et sikkerhetsrele som styrer den elektriske bensinpumen. Kan det være at releet har klikket og gjort det slik at bensinpumpa har stått og gått kontinuerlig? Jeg vet at den er korrekt tilkoblet, og jeg har kjørt med den i 2 - 3 mnd uten at det har vært noen form for problemer. Men om det forholder seg slik, vil det iallefall i mine øyne forklare både lekkasjen og strømmangelen...?  Glad

Fikk strupet bensintilførselen, og da sluttet den ettehvert å renne. Tappet ut oljen i dag, som var mest bensin og bittelitt olje, ca 7 liter totalt!  Sjokkert

Ny olje på motoren, koblet fra sikkerhetsreleet og hooket opp startboosteren og motoren startet relativt greit. Går fint nå, og kan ikke se tendenser til lekkasje eller annet negativt.

Spørsmålet er selvsagt: er dette korrekt forklaring, og er alt greit nå? Eller er det et annet problem som gjør at motoren gradvis fylles opp med bensin? Hva kan dette evt skyldes? Finnes det noen måte jeg kan sjekke selve releet på, selv om dette nå er frakoblet?

Jeg sjekker oljen forholdsvis jevnlig, og mener selv jeg ville merket at den er mer bensin bensin enn olje, den har vært sånn rimelig svart og tykk, i motsetning til det bensinrælet jeg tappet ut fra motoren i dag.

Og sløse slik med bensinen nå som den er såpass dyr - som om ikke T2`n bruker nok i utgangspunktet!  Gliser

Innspill noen?
16  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting på: mars 27, 2011, 02:33:10 am
Spottet en hvit boble på E18 mellom Asker og Liertoppen ca 20.50.
Bobla i retning Asker og jeg i bussen retning Drammen.
Lyshorn ble brukt til hilsen fra min side, usikker på om den djerve bobleføreren spottet meg.  Glad
17  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hipp hurra for Rikard. på: mars 27, 2011, 02:30:39 am
Kjempegratulerer!!
Er det bittert at fødselsdagen din er en time kortere enn normale døgn?
Eller er det en fordel fordi veien mot 18 går kjappere?  Gliser

For oss nattvakter er det iallefall helt greit.  Blunker
18  Forum / Snikk-snakk / Sv: Noen som har testet dette? på: mars 08, 2011, 22:25:46 pm
Bruker tilsvarende på alt av mine biler, og aldri hatt problemer.
og kan jeg bruke dette på bussen? 2 liter cj.

Martin, nå skal ikke jeg påstå å være en racer på elektronisk tenning. Men jeg ble rådet til å anskaffe et komplett tenningsanlegg med fordeler og det hele fra en CU eller wbx til min CJ. Fikk kjøpt komplett anlegg fra CU med ledningsnett og alt av bokser via forumet her for 500. Plug and play på CJ, og works like a charm!  Gliser
19  Forum / Snikk-snakk / Sv: BUSspotting på: mars 08, 2011, 10:32:56 am
Brazilianer spottet i siste sesong av Dr. Who
Med de rette fargene også!  Blunker

[attachment=1]
20  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: VW 1300 1968! SOLGT! på: mars 05, 2011, 11:23:37 am
Gratulerer både til selger og kjøper, håper og tror dere begge er godt fornøyde.  Glad
Avventer spent her nå Rikard, regner med at kronene brenner litt i lomma?  Gliser
21  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Early Bay Panel 69 Walkthrough på: mars 01, 2011, 02:49:05 am
Fytterakkern! Dette blir jo gjennomført strøkent!!  Sjokkert  Gliser
Ser frem til å se den "live" førstkommende torsdag, og må si jeg er utrolig imponert over fremdriften her!  Glad
22  Forum / Snikk-snakk / Sv: vw+chip foose ? på: februar 27, 2011, 16:56:58 pm
Om du laster ned torrenter:

http://www.torrentdownloads.net/torrent/685476/Overhaulin+S05E06+WS+DSR+XviD+OMiCRON[

Episode 6 i sesong 5. Har dessverre ingen link til nettsted hvor episoden kan sees.

Overhaulin episode guide:

http://turbo.discovery.com/overhaulin/episode/episode.html

[attachment=1]
23  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva fikk du i posten i dag?? på: februar 26, 2011, 16:52:18 pm
Fikk årsavgift på 9 biler i dag.
Gliser  Gliser  Gliser  Gliser  Gliser  Gliser  Gliser  Gliser  Gliser
24  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: VW 1300 1968! på: februar 24, 2011, 20:23:20 pm
Litt feil tid på året kanskje, det er iallefall et utmerket eksemplar!  Glad
Håper du får solgt den for en rettferdig sum Rikard, slik at du får buss i hus!  Gliser
25  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: lyktering + div.T2 på: februar 19, 2011, 17:30:30 pm
Jepp, ligger i nettbanken og betalingen er lagt inn.  Glad
26  Forum / Snikk-snakk / Sv: Noen som kjenner denne? på: februar 18, 2011, 20:08:05 pm
Gratulerer! Bilen ser aldeles nydelig ut, og har i tillegg den bejublede 1500 motoren! Håper du og bilen får mange gode stunder sammen.  Glad
27  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Sv: Boble ønskes, ikke prosjekt på: februar 18, 2011, 19:41:37 pm
Grattis, og vi tar gjerne imot bilder!  Gliser

Nesten merkelig, at man aldri blir mettet på VW bilder...?  Blunker
28  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: lyktering + div.T2 på: februar 18, 2011, 16:52:52 pm
Er dette den girforingen jeg en vakker dag vil ha behov for?  Gliser
Vet at motoren må ut og sånn, men en eller annen vakker dag vil det også skje.  Glad

Så om det er greit for deg, overfører jeg 150 til deg på mandag for foringen.
Trenger ikke sende den eller noe, dette har ingen hast, men det er jo alltids greit å begynne samle deler man trenger.  Gliser
29  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / 356 - mengder av 356! på: februar 17, 2011, 14:38:00 pm
Spleise folkens?  Gliser

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Porsche-356-authentic-parts-collection-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem4156b223a9QQitemZ280627389353QQptZVintageQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories#ht_500wt_1182
30  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: bensi varmer selges:) på: februar 16, 2011, 17:20:58 pm
Passer denne til early bay?

Dette er vel en BN2, beregnet for T1, mens bayene har BN4 montert (større og annen innfestning).
Er forøvrig enig i at Tistlo bør få sitt utestående før det handles med TS.

På denne type fora selges det mye basert på tillit, den tilliten er det i alles interesse å opprettholde.
Ergo - betal Tistlo, eller bestrid hans krav. Innen det er gjort synes jeg ikke noen burde kjøpe brenner`n - selv om den ser grådig godt ut.  Glad
Sider: [1] 2 3 ... 6
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!