mai 13, 2024, 08:11:10 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Skifte av front T1 -63  (Lest 728 ganger)
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« på: juli 06, 2011, 12:12:42 pm »

Er et noen som har erfaring på skifte av komplett frontstykke? En som tidligere jobbet med sveising av bilen min mente at bilen har fått seg en trøkk en gang i tiden. Jeg gikk til innkjøp av komplett frontstykke med fangerfeste, frontplate etc. Lurer på om det er nødvendig å skifte hele driten! Ser at bunnstykke nok kunne vært skiftet, samt ene fangerfeste. MEN, panser passer bra til resten av fronten, og da er jeg sterkt i tvil om det er nødvendig. Er ikke rust andre steder en ene fangerfeste. Uansett, dersom jeg skulle skifte hele frontstykke, hvordan går jeg frem? Er sveisekyndig, men sikkert de som gjør det finere enn meg, men er ikke redd for å gå løs på oppgaven. Vet at jeg må tilpasse frontstykke mot bunnplate osv. (bilen er demonter fullstendig).
Hjelp?
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Wheeler
Supermedlem
*****
Innlegg: 608
Bosted: Svarstad,Vestfold


Vis profil

« Svar #1 på: juli 06, 2011, 19:31:21 pm »

Jeg har holdt på med bobler en stund og skiftet både fronter og rettet opp.
Det jeg har erfart er at frontene er veldig myke og dermed lar seg rette opp uten altfor mye prolemer.
Det er rusten som gjerne gjør at jeg har skiftet fronter.

Hvis du tar kontakt med en lokal oppretter med godt verktøy kan han både måle og dra den rett .
Skader skjer som oftest mot støtfanger så en dårlig fanger å dra i skader ikke.

P.s. IKKE prøv å rette opp med jekk innimellom forstilling og front.
Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #2 på: juli 07, 2011, 07:04:26 am »

Bilen er bein! Det ble kun poengtert at den nok hadde hatt en liten dult i fronten en gang i tiden. Det er for få år siden (før jeg kjøpte bilen) skiftet plate under front. Det er gjort på hobbyvis uten lakk, kun transportlakk + at den ikke er tilpasset pent nok. Rust i hø.fangerfeste. Så egentlig for meg å kun skifte bunnen + fangerfeste og la resten være som det er. Bilen er jo ikke skeiv eller noe, alt passer perfekt.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: juli 08, 2011, 23:00:05 pm »

Har den fått ein trøkk so har den bølger i blekket på innerskjermen i brønnen, enten på eine eller begge sider. Ny komplett brønn må tilpassast ein heil heil del og er generelt noko drit.. Gjer heller som Wheeler seier opretting er 1.alternativ. om du ikkje vil "ofra" ein støtfangar og bilen er delt so kan du laga deg ein patent som kan skruast fast i skjermskruene framme, som går ut til sida med ei plata, som du kan putta ein oprettar jekk mot og bort mot andre enden, feks nede ved kanalen på ein måte. då får du orden på dei fleste bølger. men ja, lettast å setta inn til oprettar. sjekk tråden til dalland på vwacb. hans front vart jo heeilt strøkent opretta
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!